פרשת הדרכים של בית"ר ירושלים. אחרי ההפסד 2:0 למ.ס אשדוד ואי השגת הכרטיס לפלייאוף העליון, שגם הוביל להתפטרותם של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה, בעלי המועדון משה חוגג צפוי לכנס בימים הקרובים מסיבת עיתונאים ויודיע על עתיד המועדון.
אחרי שלוש שנים של בעלות עם תקציבים לא פרופורציונליים והשקעה של 110 מיליון שקל, לחוגג נמאס מתשלום השכר הגבוה לכוכבים ושוקל את עתידו: האם למכור אל המועדון מיידית או לצמצם משמעותית את התקציב, להחתים שחקנים צעירים בלבד ללא כוכבים ולהסתמך אך ורק על ההכנסות. הבעלים עצמו טרם הגיב לפרטים.
7 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
יישאר או יעזוב? חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
חוגג, שביקר לאחרונה את השחקנים בחריפות, אמר למקורביו אחרי המשחק באשדוד: "עכשיו זה כבר רק השחקנים, הבלוף של השכר שלהם כבר ידוע לכולם, זו הייתה הונאה כל העונה".
בינתיים, בבית"ר הוחלט ללכת על מאמן זר לקראת העונה הבאה, כשמי שצפוי לאמן אותה בשבעת משחקי הפלייאוף התחתון הוא המנהל המקצועי של מחלקת הנוער יוסי מזרחי. אך הכל תלוי בהודעתו הצפויה של חוגג בנוגע לעתידו במועדון.
לפי ההערכות, דראפיץ' כבר הבין כי התקבלה החלטה שהוא לא ימשיך בתפקידו בעונה הבאה גם במקרה של העפלה לפלייאוף העליון כפי שפורסם ב-ynet, ולכן ביקש לכנס ישיבה דחופה באצטדיון הי"א באשדוד בסיום המשחק.
7 צפייה בגלריה
ברדה ודראפיץ'
ברדה ודראפיץ'
נכשלו. דראפיץ' וברדה
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
בפגישה שנערכה ובה נכחו היו"ר אלי אוחנה, המנכ"ל מוני ברוש וצמד המאמנים. השניים טוענים כי לא התכוונו להתפטר במקרה של הפסד לאשדוד, אולם בשיחה מהירה שניהלו החליטו להודיע על עזיבה מיידית. "רק עברה לנו בראש האפשרות להתפטר", אמרו השניים במהלך הפגישה. חוגג נעדר בשל הסמיכות לצאת השבת והוא עודכן טלפונית על ההחלטה.
"המהלך הזה הוא קודם כל טוב לבית"ר. מה שלא ניסינו לעשות, שום דבר לא הסתדר. צריך לדעת לקבל את ההחלטות האלו לפעמים בכדורגל. אנחנו מרגישים שאנחנו כבר לא שולטים בקבוצה, ויש סיבות רבות, עוד לפני שאנחנו הגענו לפה, שהקבוצה הזו לא מצליחה", הוסיפו.
7 צפייה בגלריה
משה חוגג ואלי אוחנה
משה חוגג ואלי אוחנה
אלי אוחנה לצד חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
השניים מדברים בעיקר על בניית קבוצה לא מאוזנת, סגל שלא היה תפור לשיטת המשחק שלהם. "אתם יודעים שיש פה הרבה סיבות שהקבוצה נראית כך", אמרו המאמנים ועזבו את האצטדיון.
מי שהיה עצבני מאוד הוא היו"ר אוחנה שעוד במחצית ירד לחדר ההלבשה וזעם על השחקנים: "אתם מביישים את בית"ר ואת עצמכם. כולכם הולכים פה על המגרש, לא אכפת לכם, תתביישו". אחרי הודעת ההתפטרות של השניים, בבית"ר אמרו: "הם יצאו גברים, הם נכשלו בגדול וידעו לקום וללכת, אין הרבה כאלה שהיו עושים את זה".
7 צפייה בגלריה
מרקו ינקוביץ' מאוכזב
מרקו ינקוביץ' מאוכזב
מרקו ינקוביץ' מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שבטוחים בבית"ר לעונה הבאה הם איתמר ניצן, אביאל זרגרי, מרקו ינקוביץ', מתאוסיניו, ירדן שועה ואוראל דגני. "כל יתר השחקנים, חוץ מהשישה האלו, בבעיה קשה לקראת העונה הבאה", אמרו במועדון. מדובר בין היתר בשחקנים כמו אלירן עטר, עידן ורד ואפילו עלי מוחמד.
בבית"ר צפויים להעמיד לדין את עטר ושועה אחרי שהשניים עזבו את האצטדיון עוד לפני שריקת הסיום של המשחק.
7 צפייה בגלריה
אלירן עטר מאוכזב
אלירן עטר מאוכזב
מעמדו מעורער. אלירן עטר מאוכזב
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
עלי מוחמד מאוכזב
עלי מוחמד מאוכזב
עלי מוחמד
(צילום: ראובן שוורץ)

ברדה ודראפיץ' שלחו הודעות פרידה לשחקנים

צמד המאמנים העוזבים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה שלא הספיקו להיפרד אישית מהשחקנים בעקבות הישיבה הדחופה בסיום המשחק אתמול שבמהלכה הודיעו על התפטרותם, שלחו היום הודעות פרידה לשחקנים.
"אני נאלץ לשלוח הודעה כי בשל הנסיבות לא יצא לנו להיפרד באופן אישי", כתב דראפיץ'. "החלטתי לסיים את עבודתי במועדון - הסיבות ידועות לכם. כמובן שהייתי רוצה לסכם את העונה בסיומה ושנסתכל לאחור בסיפוק. יחד עם זאת, הדברים לא הלכו תמיד כמו שרצינו וקיווינו. אומרים שלהצלחה אבות רבים והכישלון יתום. אני לא מסכים עם האמרה הזאת ולכן לקחתי אחריות. ניהלנו אינספור שיחות - הן פרטניות והן קבוצתיות, לבטח הרגשתם שהדברים שנאמרו היו אמיתיים וכנים - לטוב ולרע. תסתכלו כל אחד מכם לאחור, תראו כיצד אתם יכולים לקחת את הדברים שנאמרו והדברים עליהם עבדנו יחד כדי להשתדרג ולהוביל את בית"ר ירושלים למקומות טובים יותר ואת הקריירה שלכם למחוזות שחלמתם. מהמקומות הנמוכים ביותר אנחנו צומחים ומתחשלים ומכאן תהיו אחד בשביל השני ובראש ובראשונה בשביל בית״ר ירושלים. בהצלחה - וגם עכשיו כמו בכל סיומה של אסיפה אסיים ב"אני אוהב ומעריך אתכם".
ברדה כתב: " שחקנים יקרים! חשוב שתיקחו כל אחד את ההודעה באופן אישי. לא הספקתי לחלוק אתכם אתמול את העזיבה שלנו. הגענו עם מוטיבציית שיא למועדון שאנחנו כל כך אוהבים כדי לייצר הצלחה ולהמריא עם המועדון. תמיד השתדלתי לעשות את הטוב ביותר בשיחות, בווידאו, בהצבת מטרות, להעניק לכם מהידע ולהפוך אתכם לשחקנים טובים יותר. לעיתים אתה משתדל לעשות הכל נכון וטוב למען המועדון ולמענכם ודברים פחות מסתדרים, וזה הרגע לקחת אחריות כי בית"ר ירושלים חשובה יותר מכולנו. אני אוהב אתכם, ומאחל לכם המון הצלחה!".
פורסם לראשונה: 06:47, 21.03.21