"חסר שחקן ערבי במכבי תל אביב כבר המון שנים, אולי אוסמה חלאיילה יפתח את הדלת לעוד שחקנים ערבים שיגיעו. מקווה שחלאיילה ימצא את עצמו במכבי ת"א וירוויח מזה שהוא הערבי היחיד במועדון". מנכ"ל בני סכנין, חאלד דוכי הגיב הבוקר (רביעי) על החתמתו של החלוץ הצעיר במכבי ת"א, שהפך לערבי הראשון מזה שש שנים שלובש צהוב, ומאז שמהראן ראדי עזב את הקבוצה, לטענתו בעקבות התנהגות האוהדים כלפיו.
מדובר בסכום ההעברה הגדול ביותר שמכבי ת"א שילמה מאז עידן מגבלות הפייר-פליי הפיננסי, שני מיליון שקלים עבור 75 אחוזים מכרטיסו של החלוץ שכבש בעונה שעברה שבעה שערים. סכנין מחזיקה ב-25 אחוזים מכרטיסו, ועל פי הסיכום, במקרה של מכירה עתידית, חלאיילה יקבל 10 אחוזים מסכום המעבר.
2 צפייה בגלריה
חלאיילה מוצג במכבי ת"א
חלאיילה מוצג במכבי ת"א
חלאיילה מוצג במכבי ת"א
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
בינתיים הצהובים כבר הספיקו להגיש תלונה במשטרה על ריסוס חומות המתחם בקריית שלום בכתובות נאצה נגד חלאיילה: "לא רוצים ערבים", "מכבי טהורה לעד" ו"אוסמה מת". בהמשך הוציא המועדון הודעה חריפה בנושא: "בשעות הצהריים נמחקה כתובת נאצה שרוססה על קיר בסמוך למתחם האימונים בקריית שלום. מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מגנה בכל תוקף כל אקט של אלימות וגזענות לרבות התנהגות ונדליסטית שפלה מסוג זה, ללא קשר לזהות אותו אחד שבחר להשחית את הקיר עם דעות חשוכות שאינן מייצגות את המועדון ואת קהל האוהדים הגדול שלנו".
"אנו מודעים לעובדה כי ישנם גורמים אינטרסנטים המעוניינים לפגוע בתדמית המועדון ולא ניתן לזה יד. דת, גזע ולאום מעולם ולעולם לא יהיו קריטריון להחתמת שחקנים במכבי ת"א". יש לציין כי במקביל אוהדים רבים של הקבוצה שלחו הודעות תמיכה לחלאיילה".
2 צפייה בגלריה
כתובות נגד אוסאמה חלאיילה
כתובות נגד אוסאמה חלאיילה
כתובות נגד אוסאמה חלאיילה
(צילום: עוז מועלם)
חלאיילה עצמו אמר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: “אני שמח להגיע, חלמתי להיות במכבי ת”א. כל שחקן חולם להיות פה. הגעתי לפה כדי להשתפר וללמוד דברים, כדי להתקדם קדימה ולעזור לקבוצה כמה שיותר, שמח ללבוש צהוב. הבנתי ממונס דאבור, שהוא מודל לחיקוי שלי ואני מקשיב לו לכל מילה, הוא אמר שזה מועדון מפואר ולא לפספס את ההזדמנות. ציפיות? הצלחה בליגה ובאירופה, לזכות בכל התארים בישראל ולהתקדם באירופה בשלבים. מחכה לשנייה הראשונה בבלומפילד".

הצעה נמוכה לטיבי

במכבי ת"א הגישו הצעה נמוכה משמעותית לבלם איתן טיבי לעומת שכרו בעונה החולפת, כשהוא עדיין לא השיב עליה. בנוסף, מי שמשתוקק לעזוב הוא יונתן כהן. "לא יכול להיות שמכבי ת"א מבקשת למעלה משני מיליון אירו עבורו, אלה סכומים לא ריאליים בקורונה, הם הרי לא רוצים להשאיר בכוח שחקן שלא רוצה להישאר", אמרו בסביבתו.
המטרה עכשיו של הקבוצה היא להחתים את אנריק סאבוריט ודניאל טננבאום, שקיבלו הצעות ועדיין לא סגרו, ובנוסף לחזק את הקבוצה בקשר אחורי, שחקן כנף וחלוץ זר.

סכנין: חלוץ גנאי חתם

הקבוצה מהמגזר מתחזקת. היום היא צירפה את ריצ'רד גאדזה, חלוץ גנאי בן 26 שמגיע משריף טירספול בו כבש בעונה החולפת חמישה שערים ובישל עוד שבעה.
פורסם לראשונה: 07:44, 23.06.21