בדיוק יומיים לפני שריקת הפתיחה של מכבי חיפה בליגת האלופות (שלישי ב-22:00 מול בנפיקה ליסבון), הקבוצה נחתה הערב (ראשון) בליסבון. בגזרת האוהדים עדיין לא מורגשת נוכחות ירוקה משמעותית בעיר הבירה הפורטוגלית, אך ביומיים הקרובים תצא רכבת אווירית מישראל, וביום המשחק צפויות לנחות כאן ארבע טיסות ישירות מתל-אביב.
במועדון הירוק מרוצים מאוד מהניצחון על באר שבע והמאזן המושלם בליגה. קפטן הקבוצה נטע לביא החליט להמריא עם הקבוצה למשחק ויחמיץ את הברית של בנו הבכור שתתקיים מחר, ובחיפה מעריכים מאוד את ההחלטה של לביא. גורם בקבוצה אמר: "זה לא מובן מאליו בכלל, לא כל אחד מוותר על אירוע ורגע כזה בשביל משחק כדורגל". יותר מ-1,000 אוהדים צפויים ללוות את הירוקים במשחק הראשון בשלב הבתים.
במקביל, נראה שרובם המוחלט של אוהדי בנפיקה נותנים את הכבוד למכבי חיפה, ושמעו על הקבוצה. חלקם אפילו הכירו את הגול העצמי הדרמטי בדקה האחרונה במשחק בבלגרד שהעלה את הירוקים לליגת האלופות על חשבונה של הכוכב האדום. בתקשורת המקומית, לעומת זאת, בוחרים בשלב הזה כמעט להתעלם מהקבוצה הישראלית וגם כששם הקבוצה מוזכר הוא לא מעלה דיווחים נוספים סביבה פרט למקרים בודדים.
בשיחות עם אוהדים מקומיים נראה שהם לא מזלזלים בקבוצה מהכרמל, אך גם לא מצפים שתחזור לישראל עם נקודות. למעשה, למרות הבית הקשה יחסית עם פריז סן ז'רמן ויובנטוס אוהדי בנפיקה מאמינים שהקבוצה יכולה וצריכה להמשיך לשלב הבא באלופות, ולא להסתפק במקום השלישי בבית המוביל לליגה האירופית. רוב האוהדים עימם שוחחנו מאמינים שקבוצתם תנצח את הירוקים בהפרש של שני שערים ואפילו יותר, ויש גם אוהד אחד פסימי בשם קונסטנטין שניחש תוצאת תיקו מאופסת: "שמעתי על מכבי חיפה, לא הרבה אבל מכיר אותם".