משה חוגג לא עדכן את אנשי בית"ר ירושלים בהחלטה שלו לקחת צעד אחורה ולמנות את עו"ד יצחק יונגר לנאמן. בבוקר יום חמישי הוא עוד שוחח איתם על דברים שקשורים לניהול השוטף, אבל בצהריים הם קראו כמו כולם שהוא עוזב. עכשיו הם צריכים להתמודד עם המציאות החדשה של המועדון.
בשעות הבוקר של יום העזיבה עוד דיברו אנשי בית"ר עם חוגג, אבל אחרי שהגיע מידע על מה שמתכננים אוהדי הקבוצה בדרבי שיתקיים הערב (20:30), הבעלים הבין כי עליו להודיע שהוא לוקח צעד אחורה. בצהריים התקשר לעו"ד יונגר, שלקח על עצמו את הניהול של בית"ר, וינסה לאתר לקבוצה רוכש.
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. לא עידכן את אוחנה
(צילום: עוז מועלם)
אפילו אחד האנשים הקרובים ביותר לחוגג, היו"ר והמנהל המקצועי אלי אוחנה, לא ידע על ההחלטה של חוגג. יתרה מכך, מאותו רגע אין קשר בין חוגג לאנשי בית"ר - נתק מוחלט.
בבית וגן ישנה ביקורת קשה כלפי הבעלים שעזב באופן חד צדדי, מבלי לעדכן אותם, בעיקר בצומת דרכים שכזו, ערב דרבי ראשון מול הפועל ירושלים מזה שני עשורים (שני, 20:30), וכשנותרה רק יממה אחת עד לסיום מועד ההעברות. "אם חוגג היה ממנה את יונגר לפני שבועיים, אז אפשר היה לעשות משהו, הוא פשוט נטש הכל בבת אחת, השאיר אותנו עם שוקת שבורה", אמרו בבית"ר. "הוא גם הביא בעל תפקיד נוסף שמרוויח עשרות אלפי שקלים לחודש, משהו מאוד מוזר".
אוחנה היה זה שהביא בין היתר את אחד מהקורבנות של הסיטואציה, ארווין קומאן, ששכרו יחסית למאמן זר נמוך מאוד, רק 150 אלף דולר. למרות המצב, ההולנדי נשאר נאמן לאוחנה ואמר בשיחות סגורות עם אנשי המועדון: "אני מבין את הסיטואציה, ננסה למקסם את הסגל עד לתום מועד ההעברות, אדע להתמודד עם הסגל הקיים, לא אעזוב". לשחקנים אמר קומאן: "תעזבו הכל, תהיו מוכנים לדרבי, לא מעניין מה קורה בחוץ". אחריו אסף אוחנה שחקנים לשיחות אישיות לקראת הדרבי.
3 צפייה בגלריה
ארווין קומאן
ארווין קומאן
ארווין קומאן. לא יעזוב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עד אתמול בצהריים לא היה ברור אפילו אם בבית"ר יצליחו להעביר בבקרה את הבלם ג'וסואה מחייאס, גם בגלל הצורך לבטוחות נוספות לבקרה וגם מאחר שהיה צריך להעביר את אחד הזרים לקבוצה אחרת. בסופו של דבר מתאוסיניו עבר לאשדוד. אם בבית"ר רוצים להביא את הקשר הגינאי יוסוף מארה מסלובן ליברץ, שעלותו הכוללת עומדת על פחות מ-100 אלף אירו, הם יצטרכו למצוא פתרון ביממה הקרובה לסנטיאגו אוקמפוס, שמחזיק בשכר של 175 אלף אירו, כשאפילו קבוצות מהליגה הלאומית אינן מוכנות לקלוט אותו. עוד לפני המשבר הנוכחי, בית"ר ניסתה לשחרר שחקנים אבל לא הצליחה למצוא קבוצות לירדן שועה, אורן ביטון ואחרים.
עו"ד יונגר שלא ממש הצליח בהפועל באר שבע, כאשר לא הביא הצעה לרכישת מועדון אטרקטיבי ומצליח יותר מבית"ר, עדיין מנסה להבין לאן הוא נכנס. הוא החליט למכור את הנכס המקצועי הגדול של הקבוצה, אביאל זרגרי, בעוד אלי אוחנה מתנגד למכירה משתי סיבות: האחת, מדובר בבורג מקצועי משמעותי בקבוצה חלשה. והשנייה היא שמכירה שלו רק תעמיק את הקרע עם הקהל, מה שימנע מיונגר להגדיל את כמות המינויים כמו שהוא מפנטז.
מכבי חיפה כבר פנתה לבית"ר בנוגע לזרגרי, גם מכבי ת"א ואפילו הפועל באר שבע בעניין, אולם הקשר עצמו יחד עם סוכנו אבי נימני עדיין לא גיבשו החלטה סופית אם הם רוצים ללכת למהלך כזה, הימור מקצועי מול באנקר בבירה. מדובר בהחלטה משמעותית, וחוגג עדיין יהיה מעורב בעסקה.
3 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי בפעולה
אביאל זרגרי בפעולה
זרגרי. בחיפה כבר פנו
(צילום: ראובן שוורץ)
החל מהאימון ביום שישי, השחקנים מרוכזים בניסיון ללקט תשובות מאוחנה לגבי משמעות העזיבה של חוגג. הם כבר גיבשו החלטה שלא יסכימו לקיצוץ נוסף, ונציגים מטעמם פנו לארגון השחקנים ולבקרה לקבל תשובות ראשוניות, ונאמר להם כי השכר שלהם מגובה תחת הבטוחות שהעמיד חוגג. "כולנו באותה הסירה", אמר אוחנה לשחקנים. "מאמין שהכל יתבהר בימים הקרובים".
מתחילת העונה בית"ר לא הצליחה לשחק בהרכב החזק שלה בשל פציעות, בידודים ועניינים מנהליים שקשורים בחוגג. לראשונה העונה ישחקו יחד הערב בהרכב הזרים אדווין ג'אסי, ריצ'מונד בואצ'י ומרקו ינקוביץ', כשלכולם ברור כי לדרבי הזה יש משמעות אדירה לגבי המשך העונה. הפסד והכאוס שכולל מחאת אוהדים ויציעים ריקים יימשך. ניצחון ואולי הקהל יתחיל לחזור לטדי והמועדון ייצא לתקופה חדשה.