למרות שמכבי תל אביב חזרה אתמול (שני) מפיגור כפול אליו נקלעה אחרי שמונה דקות בסמי עופר מול מכבי חיפה (2:2), המאמן יורגוס דוניס המשיך לספוג ביקורות מהשחקנים שלו, בדיוק כמו אחרי המשחק מול הפועל באר שבע. אחרי ארבעה מחזורים, האלופה עדיין ללא ניצחון ועם שלוש נקודות בלבד.
"לא יכול להיות שאלה ההרכבים שהוא מעלה בכל פעם. עד שהוא נגמל ממערך שלושת הבלמים, אז הוא שם את שרן ייני כמגן ימני", אמר אחד השחקנים. "ובהתקפה הוא שם את אדוארדו גררו, יש משהו לא ברור בהכנה ובהבנה שלו בכל מה שקשור לליגה הישראלית".
4 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
ביקורת לא נעימה. יורגוס דוניס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
(צילום: אורן אהרוני)
שחקן אחר אמר: "כמעט כל משחק אנחנו מתחילים בפיגור, זה מראה על הכנה לא טובה. ואז יש את הריטואל הקבוע שהוא זורק את כל הכלים ההתקפיים ולמזלו אנחנו משווים, בסופו של דבר רק הליגה חשובה לנו. אנחנו פראיירים שלא ניצחנו את מכבי חיפה, הם לא עמדו על הרגליים, הם נבהלו מזה שהם הובילו עלינו בצורה כזו". דוניס נשמע עצבני במחצית וירה לעבר השחקנים: "תתחילו להתעורר, במשחקים כאלו נותנים את הלב, שחקו עם יותר תשוקה".
גורמים בקבוצה גם לא התלהבו יותר מדי מניהול המשחק של היווני. "יש לו חמישה חילופים ועם הסגל הכי עמוק בליגה, החוכמה היא לפתוח את המשחק כמו שצריך. כשמאור קנדיל ויונתן כהן נכנסו זה נראה אחרת, טאלב טואטחה כבר לא נשם והגול השני הגיע מהצד שלו".
ייאמר לזכותו של דוניס שהוא הודה בטעות שלו. "אני לוקח את האחריות על עצמי כי חשבתי שטוב יותר לפתוח בליגה הישראלית עם ארבעה בהגנה, אבל ב-30 הדקות הראשונות הקבוצה שלי הייתה אסון, רעים מאוד מבחינה טקטית. עד שעברנו לשלושה בלמים והפכנו לקבוצה הטובה יותר, אפילו יכולנו לנצח", אמר והמשיך: "לפעמים אתה משחק טוב ויש מזל רע, אבל הפעם זו הייתה יכולת רעה מאוד, פתיחת המשחק איכזבה אותי ומאוד מדאיגה".
4 צפייה בגלריה
יונתן כהן חוגג
יונתן כהן חוגג
הציל את מכבי. יונתן כהן חוגג אחרי השוויון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
לביא וגלזר במאבק
לביא וגלזר במאבק
"נתנו לחיפה להרגיש יותר מדי בנוח". דן גלזר ונטע לביא
(צילום: עוז מועלם)
הקשר דן גלזר גם כן הודה כי הקבוצה לא הוכנה כמו שצריך: "אחלק את המשחק לשניים: עד לדקה ה-30 ואחריה. עד לדקה ה-30 לא היינו במשחק, מכבי לא צריכה להיראות כך, נתנו לחיפה להרגיש יותר מדי בנוח. בשלב הזה הסתכלנו אחד לשני בעיניים, אמרנו שיאללה הולכים על כל הקופה, זכינו במאבקים והלחצנו אותם, צריכים לשחק עם הלב כמו ששיחקנו ב-60 הדקות האחרונות".
"אני שמח שאנחנו ממשיכים להראות את כוח ההרתעה שלנו, שלא שוברים אותנו בקלות. המון קבוצות לא היו חוזרות מפיגור 2:0 אחרי שמונה דקות. זה מראה על אופי יוצא מן הכלל, אבל כל זה, אנחנו צריכים לקחת יותר נקודות ולשפר את היכולת שלנו. אנחנו קבוצה טובה, לא סתם לקחנו שתי אליפויות מדהימות", סיכם גלזר.
מכבי תמריא מחר לספרד לקראת המשחק ביום חמישי (22:00) מול ויאריאל במחזור השלישי בליגה האירופית. החלוץ טל בן חיים חזר להתאמן אחרי שבועיים ויצטרף לטיסה.
נובאטוס דיסמאס מירושי הצטרף למכבי תל אביב מקבוצת עזאם. הקשר הטנזני בן ה-18 חתם במועדון לשנה עם אופציה לשנתיים נוספות וישחק בקבוצת הנוער.