המיליארדר היהודי-אמריקאי אדמונד ספרא שלח במהלך החג, באמצעות עו"ד רועי רוזן, מזכר הבנות למנהל קבוצת המשקיעים של הפועל ת"א, דייויד מינצברג, עם מתווה הרכישה של המועדון, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. מדובר בסוג של זכרון דברים שאינו מחייב משפטית. התנאי של ספרא כדי לקדם את המגעים לרכישת המועדון: שני הצדדים צריכים לחתום עד מחר (חמישי) על ההסכם.
מזכר ההבנות כולל את התנאים הבאים: סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה של מינצברג (בהתאם לבדיקת נאותות מיידית), לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון ללא שותפות. במהלך הבוקר מינצברג שלח לספרא תיקונים ראשונים על מנת לגבש את המסמך שישמש כשלד לעסקה. ברגע ששני הצדדים יחתמו עליו, מינצברג וספרא ייפגשו - או לכל הפחות ישוחחו לראשונה.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דייויד מינצברג ואדמונד ספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
בדירקטוריון קרן ההשקעות שמנהלת כיום את הפועל ת"א ישנה הסכמה עקרונית לביצוע העסקה. בסביבת מינצברג טוענים כי מופעלים עליו לחצים רבים לקבל את העסקה - מצד מקורבים, אוהדים שהציפו אותו בהודעות ואפילו בכירים במשק המזוהים עם המועדון. מינצברג הבין כי לא יעשה אקזיט על הקבוצה, אך כדי לקבל את מלוא ההשקעה שלו בחזרה בכוונתו להציג את הנתונים שבידיו, המשקפים את בדיקת הנאותות הקודמת שנערכה למועדון.
ההערכה היא כי אחרי שייקח את הקבוצה לידיו, ספרא יבצע השקעה ראשונית של שבעה מיליון אירו, ויוציא לפועל תוכנית תלת-שנתית. הכוונה שלו היא להעמיד דמי רצינות של עשרה מיליון דולר לטובת התחלת בניית הקבוצה מאפס, כולל תנאים משופרים, בניית אקדמיה ובחירת אנשי מקצוע ושחקנים איכותיים.