פרשת שגיב יחזקאל הסתיימה לה, ובטורקיה מצאו שעיר לעזאזל נוסף, ושוב בגלל מחווה להשבת החטופים הישראלים בעזה - שחקן איסטנבול בשאקשהיר עדן קארצב. קארצב העלה אתמול (ראשון) סטורי לחשבון האינסטגרם שלו ובו קריאה להשבת החטופים הישראלים שמוחזקים על ידי חמאס. הוא נחקר ע"י המשטרה הטורקית, ושוחרר אחרי זמן קצר.
ראשי קבוצתו התעלמו תחילה מהפוסט, אלא שאחרי שנוצרה סערה אצל התקשורת והאוהדים, פרסמו הודעה רשמית בנושא. "המועדון החליט לפתוח בחקירה משמעתית נגד עדן קארצב, שהפר את חוקי המשמעת של המועדון בכך שפרסם פוסט באינסטגרם שלו שפוגע בערכים רגישים של המדינה שלנו ואנחנו מצפים לכתב הגנה של השחקן בנושא", נכתב בהודעה של בשאקשהיר, שצפויה להיפרד מהשחקן.
2 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
הסתה נגדו ברשתות החברתיות. קארצב
(צילום: DeFodi Images)
ארגון אוהדי בשאקשהיר, קבוצת טיפוחיו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, תקפה את קארצב בחשבון ה-X (לשעבר טוויטר) שלה: "אנחנו לא רוצים תומכים ציוניים, שמתעלמים מהערכים והרגישויות של ארצנו ומפרסמים ברשתות החברתיות". כדי למנוע עימותים עם אוהדים או מפגינים, התבקשו קארצב וחברתו על ידי הקבוצה לא לשוב לבית השכור שלהם, אלא להגיע למועדון ולשהות שם.
ארגון אוהדי בשאקשהיר נגד עדן קארצב
"שחקן ישראל נוסף תומך במעשים הנפשעים של ישראל", נכתב גם בעיתון "סבאח" - מהגדולים במדינה. העיתונאי ממט עלי אונל, לו למעלה מ-300 אלף עוקבים בטוויטר, צייץ אף הוא: "זה שחקן הכדורגל הישראלי עדן קארצב, ששיתף את הפוסט הזה ליום ה-100 של רצח העם של ישראל בעזה. ציוני הוא ציוני בכל מקום שהוא הולך".
זה ידוע שבשאקשהיר בעלת קו פרו-פלסטיני. נשיא טורקיה טיפח עוד כשהיה ראש עיריית איסטנבול את שכונת בשאקשהיר, שיכן בה אוכלוסייה שמרנית ודתית והפך אותה למעוז איסלאמיסטי שתמך בצורה גורפת במפלגתו AKP. בהמשך, אחרי שארגוני האולטראס של המועדונים הגדולים בעיר יצאו להפגנות נגדו, הוא השתלט על קבוצת הכדורגל של בשאקשהיר באמצעות מינוי מקורבים, גייס לטובתה ספונסרים שרצו להתקרב לאיש החזק בטורקיה – והיא הצליחה לזכות באליפות ולשחק בשלב הבתים של הצ'מפיונס. העונה היא הפכה לקבוצת תחתית בליגה.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
שחקן נבחרת ישראל בכדורגל עדן קארצב
קארצב במדי נבחרת ישראל. לא שקט בטורקיה
(צילום: עוז מועלם)
בינואר 2023 חתם בקבוצה קארצב, שעובר עכשיו מטבע הדברים תקופה לא פשוטה. לפני המשחק הביתי בחודש אוקטובר מול סמסונספור התקיים באצטדיון מפגן תמיכה בתושבי עזה, שבמהלכו חבריו לקבוצה הניפו דגלי פלסטין וכרזות בגנות ישראל. קארצב נשאר בחדר ההלבשה, ורק אחרי שהסתיים הטקס הוא התיישב על הספסל ועלה לשחק ברבע השעה האחרונה של המשחק. בסביבתו של השחקן טענו לא מזמן כי הוא חזק מאוד ומתמודד בשלב הזה עם הסיטואציה.
פורסם לראשונה: 09:00, 15.01.24