עידן חדש בהפועל ת"א. סלובודן דראפיץ' הוצג היום (שני) כמאמן החדש של האדומים אחרי שסיכם אתמול לשנתיים כמחליפו של קובי רפואה. במהלך מסיבת העיתונאים הגיעו מספר אוהדים אל המקום, דפקו בעוצמה על הדלתות, הרעישו, צעקו וקיללו את האחים ניסנוב ואת שאר חברי ההנהלה. אחרי פגרת הנבחרת מחכה לו הפועל ירושלים הלוהטת ב-2 באוקטובר ושמונה ימים לאחר מכן יש לו כבר דרבי על הראש.
בהפועל ת"א ינסו לצרף את דוד קלטינס מהפועל באר-שבע. סלובודן דראפיץ' מכיר את הקשר מהימים המשותפים של השניים בבית"ר ירושלים ורוצה אותו גם בוולפסון.
2 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א
מתחיל דרך חדשה. דראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
אל מסיבת העיתונאים הגיע דראפיץ' יחד עם המנהל המקצועי עומר בוקסנבוים, שפתח ואמר: "היה שיתוף פעולה טוב עם קובי רפואה, עבדנו בצורה טובה ביחד ולפעמים הדברים לא עובדים בכדורגל. לצערי צריך לקבל החלטות ולקבל שינויים. עשינו שינוי כמו שאתם רואים. אני רוצה לאחל לסלובו בהצלחה ואני מקווה שיהיה טוב יותר מעכשיו והלאה".
דראפיץ': "מאמן שיושב בבית אז נמאס לו מזה והוא מחפש עבודה. זה אכזרי. לפעמים התפטרתי, פוטרתי והלכתי הביתה אז מחפשים עבודה. הרבה זמן אתה חושב על קבוצות גדולות כמו הפועל ת"א, שאתה רוצה לעבוד שם, זה מושך אותך. אתה רוצה להיות במקומות הכי גדולים עם הקהל הכי גדול והאווירה הכי טובה. כשפנו אליי רציתי להיות פה ותוך חמש דקות סגרתי את החוזה. לאו דווקא חיכיתי להפועל ת"א, כל המשאים ומתנים בתחילת העונה איכשהו נפלו, אבל כשבאה הפועל ת"א אתה מרגיש שאתה יכול להצליח ולמנף את הקריירה שלך".
על הסגל הקיים בהפועל ת"א אמר המאמן: "אני חושב שלהפועל ת"א יש סגל לא רע בכלל, שחקנים טובים ועם שיטה מסוימת אנחנו יכולים להיות אטקרטיביים ולקרב את הקהל. אני זוכר שקובי רפואה עשה עונה אדירה בעונה שעברה והביא את הקבוצה אל הפלייאוף העליון. אנחנו רוצים לראות איזה שחקנים מתאימים לתפקידים מסוימים. מחר אנחנו מתחילים להתאמן ואני מקווה שהחיבור בין השחקנים לביני יהיה מתאים". כשנשאל לגבי המטרות אמר המאמן: "המטרה היא לשחק כדורגל טוב יותר ולהביא את הקהל איתנו ואת התקשורת, לקבל את הפרגון שהפועל ת"א צריכה לקבל. זה אחד המועדונים הגדולים בישראל. אנחנו בתחתית ורוצים להתאושש ולשחק כדורגל אטרקטיבי. יש פה שחקנים שיכולים לספק את הסחורה. אנחנו רוצים לקבל את האנרגיות של האוהדים, יש פה פוטנציאל של קהל, אתה רוצה להיות במועדונים כאלה, יש לך דחף לקהל, לדרבי, לאווירה כזאת. בקריית שמונה נהניתי בטירוף, אבל העניין של הקהל היה חסר לי. אני רוצה לראות מה יש פה בסגל, אני לא מכיר את השחקנים, לא אימנתי אותם, אולי אני אתלהב פתאום ממישהו ואהיה מופתע מכמה שחקנים. אם נצטרך להתחזק, אני אגיד לבוקסנבוים שנצטרך פה ושם שחקן. יש לנו 27 שחקנים בסגל, אני לא אוהב לקחת פרנסה של אנשים".
2 צפייה בגלריה
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים
סלובודן דראפיץ' מאמן הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים
יצליח להוביל את הפועל ת"א אל הפלייאוף העליון? בוקסנבוים ודראפיץ'
(צילום: עוז מועלם)
בוקסנבוים הוסיף: "נתניה החליפה מאמן בתחילת העונה שעברה וגם הגיעה לאירופה. הקבוצה נבנתה העונה בצורה לא הכי בריאה כי היו לנו הרבה אילוצים בתחילת הדרך. תוך כדי תנועה הדברים השתנו. אולי נצטרך לעשות שינוי אחד או שניים, אבל יש פה סגל טוב". על רפואה: "היה בינינו משהו סתום שלצערי לא הצלחנו לפתוח. תפקיד המאמן הוא אכזרי ולפעמים צריך לעשות שינויים. הייתי שבע שנים מנהל מקצועי של מחלקת נוער, זה עולם אחר ושונה לגמרי. אני לומד את הדברים". על השחקנים שעזבו: "הכסף כולו עוד לא נכנס וחלקו ייכנס רק בעונה הבאה. נכנסנו גם אל העונה הזו עם כמה בעיות וזה עזר לנו. הציעו לנו שחקנים של 200 אלף שקל ב-700 אלף שקל".
לסיכום אמר המנהל המקצועי: "יש הרבה 'נשמות טובות' בעולם הכדורגל, אבל תאמינו לי שאם ארגיש שאני לא מתאים אז לא אהיה כאן. יוצאות הרבה ידיעות לא נכונות. חבל שזה ככה כי המועדון מתנהל בסך הכול בצורה טובה. יש לנו הרבה מה לתקן, אבל המועדון מתנהל בצורה טובה מאוד. עשיתי כמה טעויות ואני גם אעשה טעויות. אתקן אותן, אנחנו מדברים על זה ויש פתיחות וזה חשוב מאוד. בסוף מסתכלים על תוצאות, כך זה עובד בקבוצת בוגרים, זה לא כמו בנוער".