ההחלטה למנות את סלובדן דראפיץ' למאמן הפועל ת"א התקבלה עוד לפני שריקת הפתיחה לעונה הנוכחית. הוא סומן מראש כמי שיחליף בעיתוי הנדרש את קובי רפואה, לגביו היו לבטים גדולים. בסופו של דבר הוחלט ללכת על רפואה ואחרי חמישה מחזורים המועדון צבר שלוש נקודות בלבד, בדיוק כמו הקבוצה מהמקום האחרון בליגה.
העיתוי שנבחר היה אחרי אחת ההשפלות הגדולות של הפועל ת"א בשנים האחרונות, ההפסד שלשום לסקציה נס ציונה (4:3). ההפסד הזה, כאמור, הוביל לפיטוריו של רפואה ומספר שעות לאחר מכן המאמן המיועד כבר סיכם לשנתיים ויוצג היום במסיבת עיתונאים בוולפסון.
2 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
זה נגמר מהר העונה. רפואה
(צילום: יאיר שגיא)
דראפיץ', שירוויח כ-40 אלף שקל לחודש ויגיע יחד עם מאמן הכושר יניב מדר, היה אחד ממאמני העונה שעברה, כשלקח את עירוני קריית שמונה ממצב דומה לזה של הפועל ת"א והצליח להפוך אותה לקבוצה מצליחה ועל סף כניסה לפלייאוף העליון. רק עימות מתוקשר בינו לבעלים איזי שרצקי, לאחר שהמאמן סירב לתת לו דין וחשבון על בחירת הרכב, גרם לכך שהוא לא המשיך בתפקידו.
דראפיץ' מונה לפני כחודש למנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל פרדסיה, בדיוק כפי שבעונה שעברה לפני שמונה למאמן של קריית שמונה, הוא מונה לתפקיד מקביל בבית"ר טוברוק עם המטרה להכווין מאמנים ולטפח כישרונות צעירים. השנים האחרונות בקריירה של דראפיץ' לא היו יציבות, הצלחה וכישלון במכבי נתניה, פיטורים בבית"ר ירושלים אחרי שמונה לתפקיד במקום רוני לוי, הפרדת כוחות עם שי ברדה בקריית שמונה, בה הצליח בענק. למרות ההצלחה של דראפיץ' והעובדה שבסביבתו ניסו להציע אותו להפועל באר-שבע, האדומים מהנגב החליטו להשאיר את אליניב ברדה על הקווים. דראפיץ' לא מצא לעצמו קבוצה והחליט לעבוד עם כישרונות צעירים.
כשנותרו עשרה ימים לסיום מועד ההעברות, המאמן החדש יצטרך לקבל החלטה לגבי שינויים בסגל. המטרה להתחזק בשני שחקנים, יחד עם האפשרות להחליף את השוער סטפן מרינוביץ'.
2 צפייה בגלריה
איציק ניסנוב בעלי הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים המנהל המקצועי
איציק ניסנוב בעלי הפועל ת"א עם עומר בוקסנבוים המנהל המקצועי
עכשיו כל האחריות עליו. בוקסנבוים עם איציק ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)

"ככה זה לא היה אמור לעבוד"

אחרי ארבעה הפסדים בחמשת משחקי הפתיחה של העונה, 11 ספיגות ושלוש נקודות בלבד, המנהל המקצועי של הפועל ת"א עומר בוקסנבוים החליט לפטר את רפואה. לאור ההתרחשויות בקיץ האחרון, כמו הנחתת עוזר המאמן והיחסים העכורים בין בעלי תפקיד בכירים במועדון למאמן, אין זו הפתעה כי הרומן של רפואה עם האדומים היה קצר מאוד. נראה כי שעון החול התהפך עוד בשלהי העונה שעברה.
"אולי עשינו טעות בכך שהתחלנו את העונה עם רפואה, זה היה נכון לגבי שני הצדדים. היה ברור שמתישהו זה ייגמר", שיתפו בהפועל ת"א, "זה התחיל עם החמישייה בדרבי ונמשך בהתנהלות בקיץ, ככה זה לא אמור היה לעבוד".
בהודעת המועדון פורסם כי בתום החלטה משותפת וחברית, הוחלט על הפרידה. בשיחה בין אחד הבעלים שרון ניסנוב לרפואה סוכם כי בניגוד לפעמים עברו, יסוכם נושא הפיצוי של רפואה מראש, על מנת להימנע מבוררות שהייתה בעבר בין הצדדים והם סיכמו על פיצוי כלכלי מוסכם ביניהם. הבעלים הטילו על המנהל המקצועי את ההחלטה לגבי פיטורי רפואה ועל זהות המאמן הבא. "אם לגבי רפואה קשה היה להטיל את האחריות והאשמה על בוקסנבוים, חשוב שהוא יבחר את המאמן הבא של המועדון, והאחריות תהיה עליו", הסבירו במועדון.