דולב חזיזה שילם את המחיר. אחרי הקללות של קשר מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב ואוהדיה בסיום הניצחון 2:3 על הפועל באר שבע, שהבטיח לירוקים אליפות ראשונה בתום עשור, הוא הושעה מנבחרת ישראל.
כזכור, חזיזה קילל את הצהובים יחד עם אוהדי חיפה: "לכל אוהד מכבי תל אביב בת ז**ה, יא גרמנים, יא ניאו נאצים". בהתאחדות הגיבו במקביל להחלטה הבוקר גם להעמידו לדין על האירועים.
3 צפייה בגלריה
דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
דולב חזיזה חוגג עם האוהדים
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
כתב האישום של דולב חזיזה
כתב האישום של דולב חזיזה
כתב האישום נגד חזיזה
מטעם ההתאחדות נמסר: "יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון ומאמן נבחרת ישראל וילי רוטנשטיינר החליטו להשעות את שחקן הנבחרת דולב חזיזה משני משחקי הידידות הקרובים מול מונטנגרו ופורטוגל בעקבות ההתבטאויות החמורות שיוחסו לו במהלך חגיגות הזכייה באליפות".
אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "ההשתייכות לחדר ההלבשה של הנבחרת והיותך שחקן נבחרת ישראל מחייבים קוד התנהגות שאסור להתפשר לגביו. דולב חזיזה הספיק כבר להתנצל על הדברים שאמר וראוי היה שכך יעשה. אני מאמין להתנצלותו הכנה, אך יחד עם המאמן הלאומי החלטנו כי לא ניתן להסתפק בכך. אני רוצה להדגיש את מה שחייב להיות ברור לכל שחקן ולכל בעל תפקיד ששואף להימנות על נבחרות הייצוג הלאומיות - עליכם להוות בכל עת ובכל מקום דוגמה ומופת. ברגעי שמחה וברגעי משבר, על המגרש ומחוצה לו. לא נתפשר על פחות מזה. אולי לא נהיה בקרוב אלופי עולם על כר הדשא, אבל חובה עלינו לעשות הכל כדי להיות הטובים ביותר כבני אדם ואנשי ספורט שעיני צעירים נשואות אליהם".
3 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: עוז מועלם)
וילי רוטנשטיינר: "הובאו לידיעתי הדברים שדולב אמר ברגעים של שמחה גדולה, כך גם התנצלותו. שוחחתי על כך עם יו"ר ההתאחדות והיה ברור לנו כי הדבר חמור ומחייב אמירה ברורה מצדנו. דולב שחקן מצוין, הוא כבר זמן לא מבוטל חלק משמעותי מנבחרת ישראל ואני משוכנע כי בעתיד, לאחר שנמצא יחד את הדרך לתקן את שאירע, הוא ישוב טוב יותר למדים הלאומיים. דיברתי עם דולב, הסברתי לו את חומרת הדברים ואת ההחלטה והוא קיבל אחריות מלאה".
דולב חזיזה: "אני מתנצל, אלו מלים שלא היו צריכות להיאמר ואני מקווה שאוהדי מכבי חיפה יוותרו על השורה המיותרת הזאת. זה היה בלהט הרגע, לא התכוונתי למילים ואני מקבל אחריות מלאה על מה שקרה. בשבילי לא להיות חלק מנבחרת ישראל בשני המשחקים הקרובים זה עונש לא פשוט, אבל אני מקבל את ההחלטה. הכי חשוב זה לחזור כמה שיותר מהר וטוב לנבחרת".