אחרי שכבר עשה היסטוריה והפך לכדורגלן הישראלי הראשון ששיחק באיחוד האמירויות, דיא סבע עשוי לרשום עוד ציון דרך עם מעבר אפשרי לליגה הסעודית.
סבע הפך לשחקן מבוקש מאוד בליגה הטורקית, אחרי ההצלחה הגדולה שלו בסיבאספור, אותה בחר לעזוב מסיבות משפחתיות. בימים האחרונים מתנהל מו"מ מתקדם בין נציגי השחקן לקבוצה סעודית, שכבר שלחה הצעה רשמית לסבע - חוזה של 2.5 מיליון אירו לשנתיים.
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
מבוקש בליגה הסעודית. סבע
(צילום: באדיבות סיבאספור)
הליגה הסעודית, אין אחד שלא יודע, עלתה לכותרות בחודש האחרון עם המעבר הסנסציוני של כריסטיאנו רונאלדו למוליכה אל-נאסר. כמו כן, שמה של היריבה המושבעת שלה - אל-הילאל, נקשר בשבועיים האחרונים עם לאו מסי.
סוכנו רונן קצב - שיחד עם אחיו גלעד כבר סגר בשנים האחרונות עסקאות גלובליות של ערן זהבי לסין, סבע לאמירויות ועתה גם נטע לביא ליפן - בוחן האם סבע יוכל לקבל אישור לשחק במדינה שלא מנהלת יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

מקצוענות טרייה

הליגה הסעודית הפכה למקצוענית באופן מלא רק לפני עשור וחצי. קודם לכן, השחקנים היו כמעט כולם מקומיים ורובם החזיקו בעבודה נוספת. ההשקעה הכלכלית העצומה, שהובילה לפיתוח מקצועי, הביאה לכך שהליגה המקומית נחשבת בשנים האחרונות לאחת מחמש הבכירות באסיה, יחד עם אלה של איחוד האמירויות, יפן, סין ודרום קוריאה.
2 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
ישחק מול סבע? רונאלדו
(צילום: EPA)
הכדורגל הסיני חטף מכה אנושה בעקבות הקורונה, ושחקנים רבים עברו לסעודיה. בכל קבוצה במדינה יש ברזילאים ואחד מהם, מלך השערים טאליסקה, מסמל באופן הכי טוב את מהפך המעמדות. השותף החדש של רונאלדו שיחק בגוואנגז'ו אוורגרנדה, הזכורה לנו מימי ערן זהבי כשליטת סין, אבל זו ירדה מנכסיה ומאלופה הפכה לקבוצה בליגה השנייה. טאליסקה הלך לכסף החדש יותר.
הקבוצה האהודה ביותר במדינה, לפחות עד הגעת רונאלדו כיוון שעכשיו אל-נאסר תזכה באהדה בינלאומית, היא אל-איתיחאד, אבל המוצלחת ביותר היא אל-הילאל, הקבוצה שזכתה הכי הרבה פעמים בליגת האלופות של אסיה (ארבע), כולל בשתיים מתוך שלוש העונות האחרונות.