דיא סבע ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים, ובה הודיע רשמית על עזיבת סיבאספור. "הסיבה היא לא טוריקה או העיר סיוואס", אמר. "אין כאן בית ספר בינלאומי. הבן הבכור שלי עולה לכיתה א' ולא מדבר טורקית. אין אופציה אחרת".
סבע חתם בקיץ האחרון בקבוצה, שמדורגת במקום ה-17 בטורקיה, על חוזה ענק של מיליון יורו לעונה, עם סעיף המאפשר לו להשתחרר כבר בינואר תמורת 250 אלף אירו. הוא התאקלם מצוין מבחינה מקצועית - כבש העונה שישה שערים ובישל עוד שבעה בכל המסגרות, ב-20 המשחקים בהם לקח חלק - אבל החליט לעזוב כיוון שמדובר בעיר המרוחקת מאיסטנבול, שאין בה בתי ספר בינלאומיים, ולכן משפחתו לא הצטרפה אליו לטורקיה.
1 צפייה בגלריה
דיא סבע שחקן סיבספור
דיא סבע שחקן סיבספור
יחזור לישראל? סבע במדי סיבספור
(צילום: AP)
"אני רוצה להודות למועדון, לנשיא, למאמנים ולחברים שלי לקבוצה", אמר סבע. "כולם תמכו בי מאז הצטרפתי למועדון, אני כאן רק ארבעה חודשים אבל זה מרגיש כמו שנתיים". כשנשאל האם ישאר בטורקיה, ענה: "אני חושב שזה לא המקום הנכון לדבר בו על העתיד שלי. הגעתי לכאן כדי להודות לכולם. המצב של הקבוצה לא טוב. לכן אני מאוד מצטער".
כבר בנובמבר הודיע סבע לראשי סיבאספור שהוא לא מתכוון להישאר. לסבע יש ביקוש גדול כיוון שעלות שחרורו היא 250 אלף אירו בלבד, ומסתמן כי המטרה העיקרית שלו היא להגיע לאחת הקבוצות מאיסטנבול: פנרבחצ'ה, בשקשהיר, גלאטסראיי או בשיקטאש, אבל גם הקבוצות הגדולות בישראל בוחנות אפשרות לצרפו. מדובר במכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל באר-שבע. יעד נוסף הוא הליגה האמירותית, בה שיחק בעבר באל-נאסר. משפחתו של סבע התאקלמה מצוין בדובאי, וגם מדובר בליגה עם רמות שכר גבוהות. אולם בטורקיה דיווחו היום כי קבוצתו הבאה של סבע כבר סגורה: איופספור, הקבוצה מאיסטנבול שמוליכה את ליגת המשנה.