מכבי ת"א תארח את מכבי חיפה (שני, 20:30) במחזור הקרוב ללא הבלם הפותח שלה, דריק לוקאסן, שהורחק ב-2:2 מול בית"ר ירושלים בטדי. הבלם ההולנדי הכשיל את דנילו אספרייה ברחבה בדקה ה-28, גל לייבוביץ' הצביע על הנקודה הלבנה ולאחר מכן נעזר ב-VAR, כדי לקבוע שהעבירה של לוקאסן מצדיקה כרטיס אדום. ערן זהבי, שכבש צמד, התייחס בסיום המשחק להרחקה של לוקאסן ועורר סערה קטנה: "לא אוהב לדבר יותר מדי על השופטים, אבל יש לי הרגשה כבר תקופה לא קצרה שקל לשרוק נגדנו. אני לא מרגיש שזה בכוונה, אבל קל לשרוק ככה וזה מכניס את השחקנים לעצבים".
אלא שבניגוד לטענתו של זהבי, האיגוד קבע היום (רביעי) כי האיגוד צדק בהחלטת האדום ללוקאסן. בהודעת האיגוד נכתב: "החלטה נכונה של השופט לבעיטת עונשין, בגין עבירת דחיפה ברחבה. כמו כן, התערבות מוצדקת של שופט המסך לכרטיס אדום, בשל מניעת הזדמנות ודאית להבקעת שער, ללא ניסיון לשחק בכדור.בתמונה הקובעת של רגע העבירה ניתן לראות כי מתקיימים כל הקריטריונים למניעת הזדמנות ודאית להבקעת שער המפורטים בחוק: מרחק קרוב לשער, כיוון השחקן התוקף אל מול השוער, אין שחקני הגנה בקרבת האירוע והיכולת של השחקן התוקף לשלוט בכדור הינה מוחלטת".
1 צפייה בגלריה
לוקאסן ולייבוביץ'
לוקאסן ולייבוביץ'
לוקאסן וזהבי מתווכחים עם לייבוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
בנוסף, האיגוד קבע כי השופט שלומי בן אברהם הוטעה על ידי שופטי המסך כאשר הומלץ לו העניק פנדל לזכות הפועל ירושלים נגד מכבי חיפה, במשחק שהסתיים לבסוף ב-1:2 ירוק. בדקה ה-15 השוותה ירושלים בזכות פנדל של גיא בדש, לאחר עבירה מאוד מפוקפקת שספק ביצע סאן מנחם. השופט בן אברהם לא שרק לפנדל תחילה, אבל המתין דקות ארוכות לשופטי המסך שבחנו את המגע בין השחקנים. בסופו של דבר נקרא בן אברהם על ידם לצפות באירוע, ושרק לפנדל. בהודעת האיגוד נכתב: "התערבות שגויה של שופט המסך לבעיטת עונשין. המגע המינורי שנוצר בין השחקים לאחר בעיטת השחקן התוקף בכדור אינו מהווה עבירה".