התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
ההצלחה של הכדורגל הישראלי נמשכה גם בגאורגיה. ניצחון 0:1 על צ'כיה שלח הערב (רביעי) את הנבחרת הצעירה לרבע גמר אליפות אירופה עד גיל 21 - לראשונה בתולדותיה. השער היקר של עומרי גאנדלמן בדקה ה-82 היה זה שסידר לכחולים-לבנים מפגש מול המארחת גאורגיה בשבת (19:00) בטביליסי.
"החוכמה היא לא להתבלבל/ לא לחשוב שהמומנטום תמיד איתך. ראינו היום נבחרת צנועה שיודעת מה היא רוצה מעצמה", אמר בסיום המאמן המנצח (והמאושר), גיא לוזון. "כל אדם ריאלי והגיוני שהיו אומרים לו שנעלה מבית שכולל את גרמניה, אנגליה וצ'כיה - היה אומר שאנחנו לא שפויים. אני שמח בשביל המולדת ובשביל העם שלנו".
1 צפייה בגלריה
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
שחקן הנבחרת הצעירה של ישראל עומרי גאנדלמן חוגג
גאנדלמן והחברים חוגגים את הניצחון הדרמטי
(צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
"הייתה לנו תכנית משחק ודיברנו על זה שצריך לשחק בסבלנות", המשיך לוזון. "זה היה משחק שאנחנו חייבים לנצח, וידענו שזה משחק כדי להציל את המולדת ושהמולדת צריכה אותנו. אמרתי לשחקנים לשמור על הסבלנות ואני שמח מאוד שניצחנו, וניצחנו בצדק. הגיע לנו. כל המחמאות והקרדיט לשחקנים. אין מאושר ממני".
לוזון הוסיף: "אני אמרתי לשחקנים שאסור להיות הגיוניים וריאלים, כי אם היינו מתנהגים ככה אז היינו בבית כבר מזמן. מקדיש את הניצחון הזה למשפחה שלי שעוברת לא מעט".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, בירך את הנבחרת: "מלוא המחמאות לשחקני הנבחרת הצעירה, לצוות המקצועי ולכל מי שהיו חלק מהעפלה היסטורית לרבע גמר היורו בזכות כדורגל אמיץ, כישרון, אמונה ומעל לכל אחדות. וכל זה מבית הכי איכותי ומאתגר. הכדורגל הישראלי הוכיח פעם נוספת שזאת הבמה הראויה לו ואין יעד שאינו ניתן להשגה. אני גאה, נרגש ובטוח שנכון לכדורגל שלנו עתיד מזהיר".