סערת גארי לינקר - התפנית? שחקן העבר האגדי של נבחרת אנגליה, שמנחה את תוכנית סיכום מחזור הפרמייר-ליג ב-BBC, הושעה בסוף השבוע האחרון לאחר שהביע את דעתו בעניין מדיניות ההגירה הבריטית. כעת, מסתמן כי בערוץ הציבורי מתכוונים לחזור בהם מההחלטה ולהחזיר את לינקר למשרתו.
לינקר שימש במשך שנים כמנחה ב-Match of the Day - תכנית הדגל של הערוץ BBC Sport. חלוץ העבר, ששיחק בין השאר בברצלונה, אברטון וטוטנהאם, ביקר כאמור בחריפות את מדיניות ההגירה של הממשלה הבריטית בחשבון הטוויטר שלו, וטען שהיא מזכירה לו את גרמניה של שנות ה-30.
2 צפייה בגלריה
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
(AFP)
מנהל BBC טים דייבי, שהיה בעברו מועמד לפרלמנט הבריטי מטעם המפלגה השמרנית, החליט להשעות את לינקר מהתכנית Match of the Day בעקבות ציוציו, וזו שודרה בשבת האחרונה ללא המנחה. חבריו לערוץ של לינקר, ביניהם שחקני עבר אגדיים נוספים - אלן שירר ואיאן רייט - הודיעו כי ישבתו עד שלינקר יוחזר - ואכן נראה כי דייבי נכנע והחליט לשנות את החלטתו.
התמיכה בלינקר התבטאה גם מעבר לחבריו למקצוע, כאשר ביציעים ברחבי האצטדיונים באנגליה הונפו שלטים שהביעו תמיכה במלך שערי מונדיאל 1986. סלוגן אחד שחזר במספר שלטים היה "גארי לינקר לראשות הממשלה".
הציוץ של גארי לינקר שגרם לסערה.
בתקשורת האנגלית מתייחסים לסוף השבוע האחרון כ"מביך ביותר בהיסטוריה של הערוץ (BBC, א.ו)", כאשר מספר תוכניות שודרו ללא ניתוח של פרשנים, אלא רק עם סרטוני השערים - זאת לאור החלטת הקולגות של לינקר לא להתייצב לתכניות הערוץ עד לשינוי ההחלטה.
לאחר הסערה שפרצה, דייבי ניסה להוריד מעט את גובה הלהבות כשאמר שהוא יצטרך לחשוב מחדש על כל העניין. הוא הצביע על כך שגם אישים אחרים שעובדים ב-BBC מתבטאים בנוגע לעמדתם הפוליטית.
2 צפייה בגלריה
שלט תמיכה בפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
שלט תמיכה בפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
שלט תמיכה בגארי לינקר
(Alex Pantling, Getty Images)
"אנחנו עובדים קשה מאוד כדי לפתור את המצב ולהחזיר את התכניות בחזרה לאוויר", אמר דייבי בריאיון. "אני עוד לא רוצה להיכנס לכל הפרטים. לינקר הוא פרשן מצוין, הכי טוב בתחום - זה בכלל לא נתון לדיון. הצלחה מבחינתי תהיה להחזיר אותו לאוויר".