ביטול משחק הידידות בין בית"ר ירושלים לברצלונה הוביל לתגובות בכדורגל הישראלי וגם במערכת הפוליטית. משה חוגג שהגיב בחשבון הפייסבוק שלו דיבר גם במסיבת עיתונאים והרחיב על מה שהוביל לביטול.
"זו הייתה הזדמנות חד פעמית והיסטורית", פתח חוגג. "רציתי להגשים חלום עבור אוהדי בית"ר ועבור הרבה אוהדים. זו הקבוצה האהודה בישראל, גם אני אוהד אותה מגיל צעיר. זה נורא מאכזב ששמו את התנאי הזה. אני לא כועס עליהם וגם אם הייתי בכיסא שלהם הייתי אולי חושב כמוהם. מה להם ולסכסוך הזה עם כל הלחצים והספונסרים".
3 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג
לאו מסי חוגג
לאו מסי. לא יגיע לארץ
(צילום: AP)
על המגעים: "ברצלונה שלחו לנו אתמול חוזה והנושא של ירושלים עלה כמה פעמים. אתמול הם הודיעו סופית שזה תנאי לקיום המשחק, שהם לא ישחקו בעיר הבירה של ישראל מסיבות שלהם. נורא התלבטתי. החלטה קשה. לא יכולתי לתת יד למחרימים נגד ירושלים. ניסו להפוך את ירושלים למצורעת. מי שרוצה לבוא לשחק נגד נבחרת ישראל או נגד קבוצה ישראלית כמו בית"ר ירושלים, המקום זה בעיר הבירה של ישראל".
חוגג המשיך: "אני חושב שמשחק כזה היה יכול לקדם דברים כמו דו קיום, שלום, מלחמה בגזענות, חשבתי שאפשר יהיה להצליח לקדם את הערכים האלה דרך המשחק, אבל לצערי הרב אני שולט בבית”ר ולא בברצלונה, או באנשים שאולי לא נלחמים למען הערכים האלה. מאוד אופתע אם ב-100 שנים הקרובות קבוצה כמו ברצלונה תגיע לשחק בישראל, אני לא רואה את זה קורה יותר לעולם, לפחות לא נגד קבוצה ישראלית. זאת הייתה הזדמנות חד פעמית".
על הטענה שסוגיית מסי הובילה לביטול: "אם הוא היה חותם על חוזה חדש הוא היה אמור להגיע, והוא בקרוב אמור לחתום, זה לא הסיפור, רק בגלל הסיפור עם ירושלים, ברגע שהודיעו לנו שירושלים זה טאבו והיא מוחרמת אי אפשר היה להתמודד".
3 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
משה חוגג. נאלץ לוותר
(צילום: עוז מועלם)
המאמן ארווין קומאן שלא ישחק מול אחיו רונלד: "שמעתי על ביטול המשחק וזה חבל מאוד, כי לא ראינו אחד את השני הרבה זמן, אז היה יכול להיות נחמד להיפגש בירושלים, אבל בסדר. אני לא יודע למה המשחק בוטל, לא שמעתי מה הסיבות אבל זה חבל לי. אבל אין מה לעשות, זה מה שזה".
חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, מהרשימה המשותפת, פנה לברצלונה ביחד עם נציגים מהרשות הפלסטינית וגורמים פרו-פלסטינים נוספים בדרישה לבטל את המשחק.
3 צפייה בגלריה
ארווין קומאן ורונלד קומאן
ארווין קומאן ורונלד קומאן
ארווין קומאן ורונלד קומאן. האיחוד בוטל
(צילום: getty images)
אבו שחאדה חגג את ההישג של מובילי המאבק הפלסטיני ויצא נגד הצהובים-שחורים: "בית"ר ירושלים ואוהדיה הגזענים צריכים לשלם על מעשיהם וקריאותיהם נגד הנביא מוחמד וקריאות מוות לערבים ולשרוף כפרים ערביים ולהרוג ערבים אני מודה לכל מי שתרם להישג הזה לא לתת לגיטימציה לגזענות ולגזענים".
חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד תקף בחריפות את נציג בל"ד בכנסת: "האיש הזה מחבל בכל הזדמנות בכל מה שקשור למדינת ישראל. בית״ר ידועה כקבוצה שיש לה מאות אלפי אוהדים ברחבי הארץ, והוא מכליל ומכתים את כולם. זאת בזמן שהוא מתבטא באופן קבוע בעד מחבלים ונגד מדינת ישראל".