ארבעה ימים לדרבי, מכבי ת"א שיגרה היום (שישי) מכתב למינהלת ובו הודיעה: לא נמשוך את 2,300 הכרטיסים שהקצתה לנו הפועל. זאת מחשש להתפרעות אוהדים והפחתת נקודות שתבוא בעקבותיה מבית הדין.
ההחלטה של מכבי ת"א הגיעה בשל סידורי האבטחה, שלטענתה לא מספיק טובים למשחק הנפיץ מלכתחילה. בית הדין העניש השבוע את הפועל ת"א בסגירת מספר יציעים, ובשל כך האדומים שינו את סדר ישיבת האוהדים, שבסיומו הוחלט כי יהיה סמיכות בין ארגוני האולטראס. הדבר הזה הוביל את מכבי "לא לקחת סיכון", לדבריה ולוותר על משיכת הכרטיסים.
4 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
דרבי ללא קהל חוץ? אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
כזכור, בית הדין קבע כי שער 13 יהיה סגור במלואו בדרבי וישמש כשטח חציצה, וכמוהו גם שער 10. אוהדי הפועל ת"א יישבו בשערים 2,4-5,7-8 ואוהדי מכבי בשער 11 בלבד.
“לאחר בדיקת סידורי האבטחה אנו סבורים כי לא בוצעה ההפרדה הנדרשת בין קהלי האוהדים", נאמר, בין השאר במכתב ששלחה מכבי למינהלת. "אלה צפויים לשבת בסמיכות, ללא סידורי אבטחה מתאימים. לאור החשש הכבד לשלום ובטיחות האוהדים, עליו התריעו גם נציגי משטרת ישראל, אנו מעדכנים כי אלא אם תבצעו שינויים מהותיים בסדרי האבטחה, בדגש על הסמיכות הצפויה בין ארגוני האוהדים במשחק הדרבי, כדי להבטיח את בטיחות אוהדינו ולמנוע כל פעולה או פרובוקציה כנגד אוהדינו, מועדון מכבי ת"א לא ימכור בעצמו או באמצעות חברת ‘לאן’ כרטיסים לקהל אוהדינו למשחק הדרבי. אנו סבורים כי שלום וביטחון האוהדים הוא מעל לכל".
בפני מכבי עומד, כאמור, עונש הפחתת נקודות על תנאי על התפרעות קהל בנסיבות מחמירות והחשש כי במציאות של הצבת האוהדים בסדר הזה - העניין יוביל להתפרעות בדרבי ביום שלישי.
4 צפייה בגלריה
דור פרץ דרבי תל אביבי
דור פרץ דרבי תל אביבי
דור פרץ בדרבי האחרון בעונה שעברה
(צילום: עוז מועלם)
ארגון אוהדי מכבי ת"א, הפנאטיקס, פרסם הודעה בעקבות החלטת הקבוצה: "דרבי בלי קהל - הצהרת מלחמה. אנחנו לא מתכוונים להרחיב יותר מדי, רק להגיד את המובן מאליו. אי משיכת כרטיסים לדרבי = פגיעה בקודש הקודשים ותקדים מאוד מסוכן שלא יעבור ללא תגובה".
"אנחנו קוראים להנהלה - עוד לא מאוחר לתקן את הנזק שנוצר ולמשוך את כל הכרטיסים. הארגון, שער 11 וכל האוהדים שמלווים אתכם בכל חור וזכאים להגיע לדרבי הזה לא נקבל מציאות שבה אין קהל מכבי בדרבי".בעקבות לחץ האוהדים, ייתכן עי ההחלטה תשונה.
בתגובה למכתבה של מכבי ת"א, שיגרה הפועל ת"א מכתב, בין היתר למנכ"ל הצהובים בן מנספורד: "המועדון עשה כל שביכולתו בכדי לשנות את ההחלטה ולהימנע מסיטואציות כגון זו שאנו מתמודדים עמה כעת - והשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותו, כולל ניסיונות להיעזר בגורמים הבכירים ביותר במדינה ובענף הכדורגל בפרט".
"חשוב לציין כי בהערכת המצב לקראת משחק הדרבי, שהתקיימה בנוכחות כלל גורמי הביטחון, לרבות ממ"ר איילון, תנ"צ חיים בובליל, משטרת ישראל קבעה את סידורי האבטחה והושבת הקהלים באצטדיון, זאת לאחר שהבינו כי כלו כל הקיצים מהאפשרות לשנות את ההחלטה. אין ביכולתנו לשנות את החלטת המשטרה בנוגע לסידורי האבטחה ולכן, אנו לא הכתובת לבקשה שציינתם במכתבכם".

דור פרץ: "המטרה היא לא להחזיר את היריבה למשחק"

בדקה ה-32, כשמכבי ת"א עלתה אתמול (חמישי) ל-0:3 על בריידבליק האיסלנדית - זה היה נראה שהצהובים בדרך לניצחון משכנע. אף אחד לא ציפה לקאמבק של היריבה. רק שהוא הגיע ואף כמעט הושלם במלואו. לשמחתם של האוהדים הצהובים בבלומפילד, קבוצתם הצליחה לגרד ניצחון 2:3 ולפתוח את שלב הבתים בקונפרנס ליג ברגל ימין.
"התחלנו טוב כשכבשנו שלושה שערים. לאחר מכן השחקנים היו יותר מדי נינוחים", הודה המאמן המנצח, רובי קין. "ספגנו שער לפני המחצית ונתנו להם אנרגיה לקראת המחצית השנייה. לא הייתי מרוצה ממנה".
4 צפייה בגלריה
ניצחון קשה. שחקני מכבי ת"א
ניצחון קשה. שחקני מכבי ת"א
ניצחון קשה. שחקני מכבי ת"א
(צילום: רדאד ג'בארה, ONE)
כשנשאל על השערם שספגה קבוצתו, ענה: "הגול הראשון הגיע ממהלך כדורגל. השני מכדור נייח. אנחנו צריכים להתמודד עם זה. אנחנו נהיה חכמים יותר בעתיד וזה לא יקרה יותר. הדבר החשוב מבחינתי זה הניצחון. שלוש נקודות. אין משחקים קלים והם באו לשחק כדורגל".
דור פרץ הוסיף: "הרגשה טובה להתחיל עם ניצחון. אם זאת אני חושב שאנחנו לא יכולים לעשות את זה קשה לעצמנו. הורדנו את הרגל מהגז, קיבלנו שער לפני המחצית ואחד נוסף בפתיחת המחצית השנייה. זה לא אנחנו. נעבוד על זה ונתקן לעתיד".
4 צפייה בגלריה
"הדבר החשוב מבחינתי זה הניצחון". קין
"הדבר החשוב מבחינתי זה הניצחון". קין
"הדבר החשוב מבחינתי זה הניצחון". קין
(צילום: רדאד ג'בארה, ONE)
פרץ, כצפוי, לא אהב את הורדת הרגל מהגז של קבוצתו: "קשה להסביר, הורדנו הילוך וקיבלנו שני שערים. אנחנו צריכים לתת את הדעת על זה. לעבוד על זה ולהיות אגרסיביים. אנחנו צריכים להבקיע עוד שערים ולא לספוג. המטרה היא לא להחזיר את היריבה למשחק. אנחנו לא יכולים להרשות את זה לעצמנו. צריך להישאר חזקים ולשמור על הנקודות שנמצאות אצלנו".
פורסם לראשונה: 06:00, 22.09.23