מי שאחראי על ההצלחה הגדולה של הנבחרות הצעירות של ישראל בשנתיים האחרונות, ההולנדי ילה חוס, סיכם כמנהל הטכני של אופ"א, ג'וב יוקרתי שבמסגרתו יהיה ממונה על הקשר עם המנהלים המקצועיים של כל הנבחרות באירופה.
בתקופתו כמנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, נבחרת הנוער זכתה בסגנות אליפות אירופה והנבחרת הצעירה עלתה ליורו שיתקיים בקיץ הקרוב בגיאורגיה. חוס פיתח את הכדורגל הישראלי בצורה משמעותית, והיה אחראי על קורסי המאמנים, כולל פרו, השתלמויות, ארגון מרכזי הפיתוח והאקדמיה.
2 צפייה בגלריה
ילה חוס
ילה חוס
עובר לאופ"א. חוס
(צילום: עוז מועלם)
לחוס נודע כי בהתאחדות לא מתכוונים לחדש את חוזהו שמסתיים ביוני הקרוב, והחליט להמשיך הלאה. ההערכה היא כי מדובר בצמצום תקציבי בנבחרות, מאחר שחוס עולה להתאחדות כ-200 אלף דולר בשנה, כולל בונוסים.
גורם בהתאחדות אמר: "בגלל ההערכה הגדולה אליו, חוס קיבל את אחד הג'ובים היוקרתיים באירופה. חבל ששוב הורסים פה דברים טובים, והפעם בגלל חילופי השלטון בהתאחדות".
מי שעשוי לרשת את מקומו של חוס הוא יוסי בניון, המנהל המקצועי של הנבחרת הבוגרת. סמכויותיו יורחבו בדיוק כפי שרצה בתחילת הדרך, והוא יהיה המנהל הטכני של כל הנבחרות, מהבוגרת ועד לנערים. אין כוונה לצרף מנהל טכני נוסף מבחוץ, כך שבוני גינצבורג אמור להיות סגנו של בניון, כפי שהיה של חוס. אם בניון יסרב להרחיב את סמכויותיו, גינצבורג עשוי לקבל את התפקיד של חוס. מי שגיששו איתו לגבי התפקיד הוא המנהל המקצועי המתפטר של הפועל ת"א, עומר בוקסנבוים.