בצל מלחמת "חרבות ברזל" והחזרה הקרובה לליגת העל, במכבי ת"א הקדישו את הימים האחרונים להכנות לקראת משחק הקונפרנס-ליג נגד זוריה האוקראינית, אותה "יארחו" הצהובים היום (17:00) בסרביה. בתוך כך הגיב הבעלים מיץ' גולדהאר לראשונה לביקורת הציבורית שהתעוררה נגד המאמן רובי קין, שבחר לשמור לאורך תקופה ארוכה על שתיקה לאירועים בחזית בעוטף עזה, עם דגש על הטבח שביצע חמאס ביישובים הסמוכים לגבול ובמסיבה בקיבוץ רעים.
"מדובר באדם שהתייצב לצד מכבי ת"א, הוא לובש את המדים של הקבוצה", אמר גולדהאר להגנת מאמנו, שצפוי לשוב לישראל בשבוע הבא, לאחר משחק הקונפרנס-ליג נגד בריידבלק, שיתקיים ביום חמישי. "הוא נמצא תחת הרבה לחצים מצדדים אחרים, צריך גם לראות את הפרספקטיבה שלו, של משפחתו, ועדיין הוא ניצב לצד מכבי ת"א, לובש את מדיה".
2 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מקווה שהאוהדים יסתכלו על הסיטואציה בהקשר הנכון". גולדהאר
(צילום: עוז מועלם )
"הוא גם לא התייחס לרצח ילדים במדינות אחרות", המשיך הבעלים, "גם לא לאסונות שהתרחשו בעולם. הוא תומך בקבוצה ישראלית בזמן שהוא לא יהודי. חשוב להבין שהוא מעולם לא דיבר במפורש או באופן מרומז על עזיבה של המועדון הזה וכל זאת בנסיבות קשות מאוד. אנשים אחרים היו מחפשים לעזוב ולא להתמודד עם הנסיבות האלה.
על המבקרים אמר גולדהאר: "יש כאלה שיש להם זמן ואנרגיה לתקוף מישהו שעומד לצד קבוצה ישראלית בתקופות הקשות ביותר, בהתחשב בנסיבות הלא פשוטות מבחינתו. אני מקווה שהאוהדים יסתכלו על הכל בהקשר הנכון ויעריכו אותו אפילו יותר. זו בכל מקרה רק דעתי, איך שאני שופט את הדברים והאוהדים לא חייבים להקשיב לה".
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
"תחת הרבה לחצים". קין
(צילום: עוז מועלם)
למרות דברי הבעלים, אוהדים מתכוונים למחות נגד המאמן עם החזרה של הקבוצה לישראל, שנכון לעכשיו טרם ברור מי מהזרים יסכימו להמריא לישראל לאחר משחק הקונפרנס-ליג ביום חמישי הקרוב. ניצחון במשחק היום (17:00) נגד זוריה, יכול להבטיח למכבי ת"א את אחד משני המקומות הראשונים בבית ואת הכרטיס לשלב הבא.
דור פרץ אמר לקראת המשחק: "כל משחק חשוב אבל המשחק הערב מפתח לצעד הבא שלנו. אנחנו צריכים להגיע מפוקסים, אגרסיביים כמו תמיד והעקרונות שהמאמן יציב לנו יגרמו לנו לשחק טוב. המצב בישראל לא קל, המלחמה, המשפחות, כל החיילים שנלחמים עבורנו וגם התחושה להיות ישראלי בחו"ל כיום לא קלה. אתה מרגיש שהכל יכול לקרות אבל אני מקווה לימים טובים ואני מאמין שהם יגיעו בקרוב".