מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל" נמנע רובי קין מלגנות או אפילו להתייחס למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר, בין השאר בגלל רצונו להתמנות למאמן נבחרת אירלנד, שם דעת הקהל הרחב היא פרו-פלסטינית. הערב (שישי) במסיבת העיתונאים לקראת המשחק בקונפרנס-ליג נגד זוריה לוהאנסק, הוא התייחס לראשונה למלחמה - אך עדיין לא דיבר על הטבח.
"למרבה הצער איבדנו את בת דודה של דור תורג'מן והרבה אוהדים אחרים", אמר קין. "אנחנו בהחלט חושבים עליהם ואני מקווה שכולם במקום בטוח ובסדר, שזה הדבר הכי חשוב. אנחנו יודעים על המצב הקשה ורגישים לכך, ומנסים לתמוך בשחקנים. כולם תומכים בכולם ואני חושב שזה מראה על אחדות. האוהדים היו פנטסטים מהיום שהגענו, אנחנו מנסים לנצח משחקים עבורם".
1 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין
מאמן מכבי ת"א רובי קין
"ננסה לנצח למען האוהדים". רובי קין
(צילום: אתר מכבי ת"א)
על המשחק עצמו נגד זוריה אמר קין: "היה להם רק משחק אחד מאז המפגש מולנו, לא השתנה הרבה. היה להם קצת זמן עם המאמן, אז אולי הוא שינה כמה דברים, אולי במצבת השחקנים, אבל זה לא משנה את מה שאנחנו רוצים לעשות. אנחנו צריכים לכבד אותם, אבל צריכים לדאוג לעצמנו. אם השחקנים יעשו את מה שעשו במשחק הקודם, יראו את האיכות והרצון לנצח אני בטוח שיהיה משחק טוב".
דור פרץ דיבר גם הוא: "אני חושב שלייצג את ישראל זה הדבר הכי גדול שאנחנו יכולים לעשות בימים כאלה כישראלים. העבודה שלנו היא להתרכז במה שאנחנו עושים עכשיו, אנחנו משחקים במכבי, כל שחקני הנבחרת שמשחקים במכבי כעת מרוכזים בהעפלה לשלב הבא בקונפרנס ליג. זה מה שחשוב לנו כרגע וזו המטרה שלנו. לנצח מחר ולהגיע למטרות שלנו. אנחנו צריכים להגיע מפוקסים, אגרסיביים כמו תמיד והעקרונות שהמאמן יציב לנו יגרמו לנו לשחק טוב".
המשחק נגד זוריה יהיה משחק "ביתי" של מכבי ת"א, שיתקיים בבלגרד, סרביה, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". הקבוצה של קין נמצאת במקום השני בבית עם 6 נקודות, כשהיא וזוריה שיחקו עד כה שלושה משחקים, בניגוד לגנט לבריידבליק - ששיחקו ארבעה. במשחק הקודם בין הצהובים לאוקראינים, השחקנים של קין ניצחו 1:3, וכעת הם מקווים לרשום ניצחון כפול על היריבה מהמקום השלישי בבית.