בשנה וחצי האחרונות דור תורג'מן צבר בליגת העל 235 דקות בלבד וכבש פעמיים. אבל כשהוא לובש את המדים הלאומיים - ובשנה האחרונה הוא הספיק לעבור בין נבחרות הנוער, הצעירה ועכשיו הבוגרת - הוא הופך פתאום לשחקן אחרי לגמרי. השיא הגיע בתיקו 1:1 מול שווייץ ביום רביעי.
תורג'מן בן ה-20 חווה אובדן במתקפת הטרור הרצחנית של החמאס ב-7 באוקטובר, כאשר איבד את בת דודתו עמית ז"ל. עם המטען הרגשי הזה הוא עלה לשחק מול הכוכבים של שווייץ, וסיפק כמה וכמה רגעי היילייטס, שהראו את הבשלות שלו. ברגע שיתווסף אליה אלמנט שכרגע עדיין חסר לו - יכולת קבלת החלטות איכותית - הוא גם יהפוך לשחקן בכיר בליגה.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל הצעירה דור תורג'מן
שחקן נבחרת ישראל הצעירה דור תורג'מן
דור תורג'מן
(צילום: עוז מועלם)
המהלך הגדול של תורג'מן, שבו הציג את כל הפוטנציאל שלו, היה מול סדריק ציגר, הבלם של וולפסבורג מהבונדסליגה. החלוץ הישראלי הגיע לאחד על אחד מולו, ניער אותו פעמיים, והרים כדור מדויק לענאן חלאילי שהיה יכול לכבוש - אך נגח למשקוף. לא מדובר בהבלחה: אלו בדיוק הפעולות שתורג'מן יודע לספק, בדומה לסלאלום האדיר מול ברזיל במונדיאליטו, או השער הפנטסטי נגד גרמניה ביורו הצעירות.
גם ההיילייט השני שהציג תורג'מן, עוד במחצית הראשונה, היה מרשים למדי, כשהחליט להפתיע עם בעיטה מחצי מגרש. הכדור שהטיס לכיוון השער השווייצרי פיספסה במעט את המסגרת של השוער יאן זומר. אביו גבי מספר שגם בילדים של מ.ס אשדוד ובנערים של מכבי ת"א, בנו היה מנסה לבעוט מהחצי בסיטואציות מסוימות. לפעמים הכדור גם היה נכנס.

76 דקות בליגה, 222 דקות בנבחרת

הפער בין תורג'מן של הליגה לזה של הנבחרות מדהים. העונה, למרות שרק לפני מספר חודשים קבוצות ענק כמו ולנסיה ובנפיקה ליסבון הגישו עליו הצעות רשמיות, הוא שיחק 76 דקות בלבד בחמשת המחזורים ששוחקו לפני שהליגה נעצרה. באף אחד מהם לא פתח בהרכב. לכל היותר קיבל תורג'מן 27 דקות במשחק: זה קרה בדרבי, שבו כבש את אחד משני שערי הליגה שלו העונה. ככה זה כשמילסון משחק בכנף השמאלית וזהבי הוא החלוץ.
גם באירופה תורג'מן לא ממש מקבל צ'אנס מרובי קין. הוא שיחק 116 דקות בששת המשחקים של הצהובים עד כה, ופתח רק פעם אחת בהרכב, מול צליה הסלובנית, וגם אז הוחלף כבר בסיום המחצית הראשונה.
לעומת זאת, השחקן שהספיק כבר לעבור בכל נבחרות ישראל רשם בנבחרת הבוגרת 222 דקות בארבעה משחקי מוקדמות היורו. בשניים מהם אפילו פתח בהרכב: 62 דקות בתיקו בבוקרשט נגד רומניה ומשחק מלא נגד שווייץ, שבו היה הטוב ביותר בנבחרת. סביר להניח שאילולא החזרה של זהבי, תורג'מן היה החלוץ הפותח גם במשחק בקוסובו, אבל הוא עלה מהספסל רק בפתיחת המחצית השנייה.
3 צפייה בגלריה
דור תורג'מן
דור תורג'מן
תורג'מן במכבי ת"א. לא ממש משחק
(צילום: עוז מועלם)
אלא אם יהיה עייף מהמשחק נגד שווייץ, שנערך רק לפני שלושה ימים, תורג'מן צפוי לקבל את הקרדיט ממאמן הנבחרת אלון חזן ולפתוח בכנף שמאל גם הערב (שבת, 21:45) במשחק הגורלי נגד רומניה.

השיחה המפתיעה עם גולדהאר

לפני שנה וחצי הדהימה נבחרת הנוער של אופיר חיים את אירופה והגיעה לגמר היורו עד גיל 19. שישה שחקנים מהנבחרת הזו, שנעצרה רק בהארכה בגמר על-ידי אנגליה, עשו את כל הדרך עד לנבחרת הבוגרת של חזן. אוסקר גלוך, סתיו למקין, רוי רביבו, עידן טוקלומטי, ענאן חלאילי ותורג'מן - כולם כבר הפכו או בדרך להפוך לשלד של נבחרת ישראל בשנים הבאות.
מביניהם, תורג'מן עשה את הקפיצה הגדולה ביותר. באותה נבחרת נוער הוא לא נחשב לאחד משחקניה הבולטים, ובחלק מהמשחקים עלה מהספסל. איש לא דמיין שכל כך מהר יזנק היישר להרכב של הנבחרת הבוגרת. אבל תורג'מן הצטיין בתוך זמן קצר גם במונדיאליטו וגם ביורו הצעירות (בשניהם הגיעו הנבחרות לחצי הגמר), ומשם הדרך לנבחרת של אלון חזן הייתה קצרה.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
גולדהאר. ישחרר את תורג'מן כשתבוא הצעה טובה?
(צילום: עוז מועלם)
ובכל זאת, תורג'מן קיבל בקיץ החלטה מפתיעה. למרות שהחזיק בלא מעט הצעות, הוא נפגש על דעת עצמו עם בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר, והחליט להאריך את החוזה בשלוש שנים. תורג'מן אפילו ויתר על סעיף יציאה, אבל קיבל הסכמה ג'נטלמנית מצידו של הבעלים הקנדי לפיה מכבי ת"א לא תעמוד בדרכו אם תקבל הצעה כספית טובה, כפי שהיה עם אוסקר גלוך, שעזב לרד-בול זלצבורג.

ההפתעה מול אחד הבלמים הטובים בעולם

ואכן, אם קצב ההתקדמות של תורג'מן בנבחרות הלאומיות יימשך גם בבמה המרכזית של הנבחרת הבוגרת, סביר להניח שהמעבר לתחנה הבאה הוא רק עניין של זמן.
במשחק מול שווייץ הוא היה מצוין בכנף שמאל, עמדה שלפי אנשי מקצוע מתאימה לו הרבה יותר מאשר עמדת החלוץ. המשחק הטכני שלו, היכולת לשנות קצב, היציאה המהירה מהמקום - כל אלו בלטו לטובה גם מול מנואל אקאנג'י ממנצ'סטר סיטי, אחד הבלמים הטובים בעולם כיום. חזן נתן לו חופש פעולה, כפי שהיה לו בנבחרות הצעירות, ובסיום פירגן לו דווקא על משחק ההגנה והמחויבות, כשחילץ כדורים רבים וסחט כרטיס אדום בדקות האחרונות.
הערב מול רומניה, במשחק "הביתי" בהונגריה ולעיני אלפי ישראלים - רבים מהם מפונים מעוטף עזה - יגיע המאני טיים של הנבחרת. משחק שחייבים לנצח בו כדי לשמור על סיכויים לעלות ליורו. אחרי מה שראינו מתורג'מן בטורנירי הנבחרות הצעירות ולאחרונה גם במשחק הבוגרת, זה לא יפתיע אף אחד אם יתעלה על עצמו ברגע האמת.