פרשת השלט ממשיכה לעורר הדים: חברת "מאניה ג'ינס" הודיעה הערב (ראשון) כי כוכב מכבי חיפה צ'ארון שרי לא יהיה יותר הפרזנטור של המותג.
בהודעה על כך נמסר מהחברה: "בעקבות התנהגותו המבישה של שחקן הכדורגל צ'ארון שרי אמש על כר הדשא, הנהלת מותג האופנה 'מאניה ג'ינס' הודיעה כי לא תגלה שום סובלנות להתנהגות כזאת והחליטה על כן שלא להמשיך בהתקשרות החברה עם השחקן. 'מאניה ג'ינס' היה וימשיך להיות מותג ישראלי גאה ששם את ערכי מדינת ישראל בראש מעייניו, ומי שלא ינהג כך לא יהיה חלק מן המותג".
3 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
הפסיקו את ההתקשרות איתו. שרי
(צילום: שי יחזקאל)
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שרי (במרכז התמונה) במהלך הטקס בשבת
(צילום: עוז מועלם )
שרי התייחס לסערה באינסטגרם שלו: "אף אחד לא אמר לנו שיש שלט, או מה כתוב עליו. שיהיה ברור, מהרגע שעלינו למגרש אף אחד מאיתנו לא יכול היה לראות מה כתוב בשלט. לאורך כל הקריירה שלי ניסיתי להתרחק מפוליטיקה וחשבתי שזה היה שלט פוליטי. אם מישהו היה מודיע לנו שהשלט קורא להשבת החטופים הביתה, לא הייתה שאלה בכלל. ברור שאנחנו רוצים שהחטופים ישובו, אבל לא היינו מודעים לשלט".
כזכור, חמשת הזרים של מכבי חיפה - הקפטן צ'ארון שרי, דניאל סונדגרן (שנמצא בתהליך התאזרחות), פייר קורנו, פרנצדי פיירו ועבדולאי סק - נמנעו מלהחזיק בשלט שקרא להחזרת החטופים והונף לפני שריקת הפתיחה של המשחק מול הפועל פ"ת.

קורנו: "לא ידעתי על השלט"

בשעות הערב, המגן פייר קורנו סיפר באינסטגרם שלו את גרסתו לאירוע. "לא הסבירו לי שצריך להחזיק שלט", כתב המגן הצרפתי, "לא הסבירו לי מה כתוב עליו. ידעתי עליו רק באותו רגע, מה הייתי אמור לעשות? לא הבנתי מה קרה, אם הייתי יודע אז הייתי מחזיק את השלט בעד החטופים". קורנו הוסיף: "תחזירו את כולם עכשיו. זה נושא אנושי בסיסי. הטבח של ה-7 באוקטובר מזעזע. אני בעד שלום ונגד הטרור. כשהגעתי למכבי חיפה, גיליתי כאן אוהדים מדהימים ומדינה נהדרת".
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה פייר קורנו
שחקן מכבי חיפה פייר קורנו
קורנו. נתן גרסה משלו
(צילום: עוז מועלם)
כחלק מהביקורת נגד השחקנים, שיגור השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הבוקר מכתב לשר הפנים משה ארבל בו דרש "לשלול את האזרחות של דניאל סונדגרן" ולגרש את שאר הזרים של מכבי חיפה שלא החזיקו בשלט למען החטופים. אך שר הפנים הגיב: "מציע שנעסוק במשימה החשובה לשמירה על בטחונה של ישראל ופחות בפופוליזם על רקע אהדה לקבוצת כדורגל יריבה. כלל השחקנים ענדו סרט שחור על היד לצד דגל ישראל על החזה".
במכבי חיפה הסבירו היום כי "השחקנים העידו כי לא הבינו את המסר וכוונתו של השלט, ולכן חששו. רק בשלב שהשחקנים היו על כר הדשא, הם הבינו שהם אמורים להניף שלט וחששו מהמסר מבלי להבין מהו".
במועדון הוסיפו: "על אף חששם לשוב למדינה תחת מלחמה, והחשש למשפחתם, שבו הזרים לישראל, הם שיחקו ללא היסוס, עם דגל ישראל על החולצה וענדו סרטים שחורים כהזדהות עם האבל כמו שאר שחקני הקבוצה. חשוב לציין כי השחקנים הזרים כולם, ללא יוצא מהכלל, מייחלים לשובם של החטופים ומייחלים לימים של שקט ושלום". עם זאת, במכבי חיפה הבהירו כי "המועדון יערוך בירור ויפיק לקחים על הכשל בתהליך ההסברה לשחקנים מבעוד מועד על תוכן השלט".
פורסם לראשונה: 19:13, 26.11.23