התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
"חלאילי, לילה, לילה, שמחה גדולה הלילה", שרו שחקני נבחרת הנוער באקסטזה בחדר ההלבשה באצטדיון במנדוסה שבארגטינה, במהלך החגיגות הארוכות אחרי הניצחון הדרמטי שהעלה אותם לרבע גמר המונדיאליטו. ולא במקרה הם שרו ככה: ענאן חלאילי, הגיבור הבלתי הצפוי של הערב ההיסטורי, הוא זה שהבקיע את שער הניצחון עם השפיץ של נעל, בדקה ה-97, רגע לפני שהמשחק מול אוזבקיסטן גולש להארכה.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
"זה רגע מרגש מאוד", סיפר כוכב הערב. "יש לי צמרמורת בכל הגוף. תודה לכל עם ישראל שתמכו בנו, שנשארו ערים עד שתיים בלילה. הרגשתי שזה היום שלי, הייתה לי הרגשה טובה. ידעתי. אנחנו ווינרים אחד-אחד, חבורה של גברים. אני גאה בכל שחקן ושחקן פה. הכל אפשרי. אנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו לא פראיירים בכלל, לא פחות טובים מכל נבחרת פה, והוכחנו את זה".
5 צפייה בגלריה
ישראל חוגגת
ישראל חוגגת
גיבור השעה של נבחרת הנוער. חלאילי חוגג לאחר השער
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
5 צפייה בגלריה
ישראל חוגגת
ישראל חוגגת
ישראל חוגגת
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)
חלאילי בן ה-18, שחקן התקפה שמוצב בדרך כלל באגף אך יכול לשחק גם באמצע, התחיל את צעדיו הראשונים במכבי חיפה כבר בגיל תשע. פרט לעונה אחת שבה יצא לשחק ב-מ.כ נווה יוסף (מועדון קטן באזור חיפה), הוא תמיד היה ירוק. במכבי חיפה מספרים על ילד מיוחד, שעובד קשה. למרות שלא מדובר בכישרון יוצא דופן, הוא ניחן בתכונות נדירות לשחקנים בגילו: כושר גופני ברמה גבוהה ביותר, מהירות מסחררת ופיזיות. גם אחיו איאד בן ה-17 משחק במחלקת הנערים של הירוקים ונחשב לשחקן פיזי, עוצמתי ומהיר מאוד.

"ווינר אמיתי"

את כל היתרונות האלה אפשר לזקוף לזכות איש אחד: אביו מג'די, מאמן כושר ושחקן עבר בליגות הנמוכות (שיחק באום אל פאחם), שעובד איתו באינטנסיביות מגיל צעיר. האב הבין כי אם ענאן רוצה להתקדם מקצועית, הוא חייב להשקיע זמן ומאמץ מעבר למסגרת הקבוצתית. הוא העביר לו אימוני כושר אישיים, ששדרגו משמעותית את היכולות הפיזיות שלו.
"הוא עבד קשה מאוד מגיל קטן", מספר האב מג'די. "גידלנו אותו על סטנדרטים אירופיים מבחינת אימונים. אני בא מהכושר גופני, אז אני מתמחה בתחום. היו הרבה מאוד אימונים אישיים, בוקר וערב. לא סתם הוא בנוי ככה. הוא חזק ואתלט. הוא גם ילד שאפתן, נחוש, שרוצה להצליח. הוא לא הכי כישרוני שיש, אבל הוא עובד קשה ומחפה על הבעיות דרך הכוח והמהירות שלו. האישיות שלו הפוכה מהכדורגל. הוא ילד שקט, מופנם, רגוע, אדיש, ביישן. לא מתחבר לאנשים יותר מדי. הסביבה שלו ממש מצומצמת מבחינת החברים. הוא ילד טוב".
5 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
"גידלנו אותו על סטנדרטים אירופיים מבחינת אימונים"
(Marcelo Endelli/FIFA via Getty Images)
5 צפייה בגלריה
ישראל חוגגת
ישראל חוגגת
"חלאילי, לילה, לילה, שמחה גדולה הלילה"
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
יוסי ג'נח, אחד ממאמני הילדים והנוער הבכירים בכדורגל הישראלי, שאימן שנים רבות במכבי חיפה, מכיר היטב את חלאילי. "מדובר בילד נדיר", הוא אומר. "עוד בגיל צעיר האבא מג'די זיהה את הפוטנציאל הפיזי של הבן שלו ודחף אותו, עבד איתו כמו חמור. יש לו כבוד לזולת, ערכים, תמיד אומר שלום בכבוד, ילד של עבודה. התוצאה מדהימה איתו. אני צופה לו עתיד מזהיר בגלל האישיות שלו והרצון שלו להתקדם".
חלאילי בלט בקבוצת הנוער של מכבי חיפה שזכתה באליפות בעונה החולפת, תחת המאמן מסאי דגו שמונה לא מזמן למאמן הקבוצה הבוגרת במקומו של ברק בכר. הוא כבש 11 שערי ליגה, ועוד לפני המונדיאליטו סימן אותו דגו כמועמד לעשות קפיצה לסגל הבכיר. במקביל, השם שלו כבר נמצא בפנקסי סקאוטים, בין השאר של לגיה ורשה הפולנית, אך יש לו חוזה לשנתיים נוספות במכבי חיפה, שלא תמהר למכור אותו.
"הוא התאמן אצלי קרוב לשנה, הוא ילד שאף פעם לא מוותר, תמיד ראשון לבוא לאימונים ואחרון לצאת", מספר גיא בוגנים, מאמן נערים א' במכבי חיפה. "מבחינה מנטלית הוא מאוד חזק. הוא שיפר מאוד את משחק ההתקפה שלו, ובשנה האחרונה רואים את המספרים שלו. ווינר אמיתי".

היום שאחרי המונדיאליטו: יקבל דקות במכבי חיפה?

חלאילי לא היה חלק מסגל נבחרת הנוער שחוללה בשנה שעברה את הסנסציה שהובילה אותה לגמר היורו והעניקה לה את הכרטיס למונדיאליטו. אבל לאור חסרונם של כוכבים כמו אוסקר גלוך (לא שוחרר על-ידי קבוצתו האוסטרית רד-בול זלצבורג) ועידן טוקלומטי (פצוע), המאמן אופיר חיים זימן אותו למונדיאליטו. במשחק הראשון, שבו הפסידה הנבחרת לקולומביה, הוא גם פתח בהרכב, אך בהמשך ירד לספסל, קיבל רק שש דקות מול סנגל ולא שותף בניצחון על יפן.
5 צפייה בגלריה
ענאן חליאלי בפעולה
ענאן חליאלי בפעולה
השם שלו כבר נמצא בפנקסי סקאוטים. חלאילי בפעולה
(AP Photo/Gustavo Garello)
מול אוזבקיסטן הוא נכנס כמחליף בדקה ה-56, והחזיר בגדול עם שער ניצחון דרמטי במיוחד. העוצמות שעליהן דיברו אביו מג'די ומאמניו ניכרו היטב בשער הזה: הניתור האדיר לכדור החופשי שהגביה הקפטן איליי מדמון, המהירות שבה הגיע ראשון לריבאונד שניתז מההגנה האוזבקית ודחיקת הכדור המנצחת – כל אלו הם לא סימן של כישרון מיוחד, אלא של פיזיות ונחישות שכל כך מאפיינות אותו.
העונה הקרובה תהיה שנת מבחן עבורו. עם כל הכבוד להשקעה האדירה ולכושר גופני, ברור שבמכבי חיפה יתקשו לתת לו הרבה הזדמנויות בקבוצה הבוגרת, לאור ריבוי הכוכבים בסגל וחוסר ניסיונו. עם זאת, ייתכן שלאור עומס המשחקים הצפוי לקבוצה, המאמן דגו ישלב אותו ברוטציה רחבה שתאפשר לו לראות קצת דשא. אם יקבל הזדמנות, הוא יצטרך להוכיח במהרה שהוא שייך לרמות הגבוהות, כי אחרת הדרך להשאלה בקבוצה מהליגה הלאומית תהיה קצרה, ומשם חזרה לבמה המרכזית של ליגת העל תהיה הרבה יותר קשה.