חוסה רודריגס מסרב לוותר על תפקידו כמסביר הלאומי של ישראל ברשתות, אותו הוא ממלא באופן מעורר השראה מאז מתקפת הטרור על ידי החמאס בשבת שעברה. אולם אתמול, במקביל לתמיכה הבלתי מעורערת בישראל, החל הקשר להעלות גם סימני שאלה בכל הנוגע לעתידו, ולעתיד חבריו – שחקנים הזרים שחתומים בקבוצות ישראליות.
בריאיון שהעניק חזר רודריגס וקבע כי החמאס הוא ארגון רצחני וכי לוחמיו הם "ברברים ולא אכפת להם מהפלסטינים. מה שהם עשו מזכיר את הנאצים בשואה. הם ערפו ראשים של ילדים, מחקו משפחות שלמות, דברים איומים".
1 צפייה בגלריה
חוסה רודריגס
חוסה רודריגס
"צריכה להתקבל החלטה". רודריגס
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל על ההרוגים בצד השני, ועל הגינויים שסופגת ישראל בספרד, השיב השחקן: "אין להם מושג מה קורה בישראל. כולנו יודעים שיש הרוגים במלחמות, בוא לא נהיה צבועים, אבל יש הבדל גדול בין ישראל לבין חמאס. ישראל שולחת הודעה מראש, מזהירה, לפני שהיא פותחת באש. חמאס לעולם לא מזהיר, הוא ירה בתינוקות, כרת להם את הראש. איך קרה שהביון הישראלי לא ידע על ההתקפה הזאת מראש? מדובר אומנם באחד מארגוני הביון הטובים בעולם אבל גם בו יש פגמים".
לרודריגס גם היה חשוב להבהיר שהוא לא נגד פלסטין: "הרבה פלסטינים מאיימים עליי ברשתות ואני תמיד עונה להם שאני לא נגדם - אני נגד חמאס. הם רוצחים".
לצד האמפתיה למצב בישראל, הקשר גם מעלה שאלות על עתידו המקצועי, כמו גם של חבריו הזרים המשחקים בארץ: "אופ"א ופיפ"א חייבות להיכנס לתמונה ולקבל החלטה. בישראל יש שחקנים טובים מאוד, חלק מהקבוצות משתתפות במפעלים האירופיים, ומה יהיה עכשיו עם כל השחקנים האלה? באוקראינה, אופ"א פתחה חלון העברות מיוחד בעקבות המלחמה שם. אני מכיר שחקנים שלא מעוניינים לחזור לישראל, גם לא אחרי המלחמה. האם הם יצטרכו לחכות עד ינואר כדי שיוכלו לעבור קבוצה? מדובר בנזק עצום".
"בהתחלה לא הבנו את גודל האירוע", מודה רודריגס. "אבל ברגע שהמועדון הוא זה שביקש מאיתנו, השחקנים הזרים, לחזור למדינות שלנו, נבהלנו. מבחינתי המועדון תיפקד מצוין ברגעים האלה, והצלחנו לצאת מישראל". עכשיו מבקש השחקן גם מפיפ"א ואופ"א, "להתערב, לגנות את המעשים הרצחניים של חמאס, ולא לעמוד מנגד".