המצב הביטחוני הקשה והמלחמה בעזה משפיעים כמובן על הספורט הישראלי, ובארץ וברחבי העולם מגיבים לדיווחים ולמראות הקשים. גם היום (ראשון) ynet מביא לכם את כל העדכונים השוטפים בעקבות האירועים האחרונים.
22:35: תמיכה בישראל באליפות העולם בראגבי: לפני המשחק בין ברבע הגמר בין צרפת לדרום אפריקה התקיימה דקת דומייה "לזכר קורבנות הטרור בישראל". במשחק נכח נשיא צרפת, עמנואל מקרון.
7 צפייה בגלריה
דגל ישראל
דגל ישראל
דגל ישראל ביציע
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת צרפת
שחקני נבחרת צרפת
שחקני נבחרת צרפת
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
22:11: נשיא התאחדות האתלטיקה הבינלאומית, הלורד סבסטיאן קו הבריטי, ונשיא התאחדות האתלטיקה האירופית דוברומיר קראמרינוב, פנו ליו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, והביעו את תמיכתם לאחר המתקפה הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר.
הלורד קו הבהיר כי מחשבותיו נתונות לאתלטים הישראלים ולאתלטיקה הישראלית כולה, והציע את סיוע ההתאחדות הבינלאומית בכל הדרוש. קמארינוב כתב: אנו, כל אנשי ההתאחדות האירופית לאתלטיקה, מושיטים לכם את ידינו. התמלאנו בצער עמוק נוכח האירועים הטרגיים שעוברים עליכם בישראל בימים אלה".
19:51: טיסת הסיוע של מתאגרף העבר פלויד מייוות'ר, עם ציוד ואספקה עבור חיילי צה"ל והאוכלוסייה האזרחית, נחתה בישראל. מייוות'ר הביע את תמיכתו בישראל שלושה ימים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס בעוטף עזה.
7 צפייה בגלריה
המטוס של מייוות'ר
המטוס של מייוות'ר
המטוס של מייוות'ר
(צילום: איתי שקד)
19:15: קארים בנזמה, כוכב ריאל מדריד לשעבר והיום שחקנה של אל-איתיחאד הסעודית, צייץ בטוויטר שלו: "המחשבות והתפילות שלנו עם האנשים בעזה, ששוב נמצאים תחת הפצצות לא צודקות שלא פוסחות על ילדים ונשים".
7 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
יצא נגד התקיפות של ישראל בעזה. קארים בנזמה
(צילום: AFP)
17:33: התאחדות הכדורגל האלג'יראית הודיעה כי המדינה הצפון אפריקאית תארח את משחקיה הבאים של נבחרת פלסטין, תוך כדי מימונם המלא. מדובר במשחקי ההכנה לקראת ההתמודדות מול אוסטרליה במסגרת פלייאוף ההעפלה למונדיאל 2026 ומשחקי מוקדמות גביע אסיה לאומות.
15:05 ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל נפתחה היום בדקת דומייה לזכר הנרצחים במתקפת הטרור של החמאס. בישיבה סקר היו"ר שינו זוארץ את ההשלכות של המלחמה על הכדורגל הישראלי. "ככל שהמלחמה תתארך, האפשרויות שלנו יהיו מצומצמות וגרועות יותר. בין אם מדובר בקיום רצף משחקים בטווח זמן קצר יחסית, בין אם העתקת המשחקים אל מעבר לים, עם או בלי קהל. אני מקווה שלא נגיע חלילה למצב בו ניאלץ לוותר על המשך השתתפותנו באחד הטורנירים הבינלאומיים".
7 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
חושש מוויתור על אחד הטורנירים האירופיים. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
"בתוך פרק זמן כזה או אחר נחזור לחדרי ההלבשה, לכר הדשא וליציעים", סיכם זוארץ. "נחזור יחד. זאת תהיה מדינה אחרת והיא חייבת להיות טובה יותר בכל היבט. כל אחד מאתנו, כל בעל תפקיד, כל שחקן, מחויב לנהוג באופן אחראי. לתרום כמיטב יכולתו במעשים למען החוסן הלאומי ואחדות החברה".
14:50: בשל המצב הבטחוני איגוד ההוקי קרח העולמי העביר את אליפות העולם עד גיל 20 מישראל לבולגריה. המשחקים היו אמורים להתקיים בינואר 2024 בתנובות, אבל באיגוד העולמי החליטו לא להמתין וקיבלו החלטה מיידית.
12:20: נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית, לורד סבסטיאן קו, ונשיא התאחדות האתלטיקה האירופית, דוברומיר קראמרינוב, שלחו מכתב ליו"ר איגוד האתלטיקה בישראל, עמי ברן, והביעו את תמיכתם לאחר מתקפת הטרור על עוטף עזה. "אנו מושיטים לכם את ידינו", נכתב שם. "התמלאנו בצער עמוק נוכח האירועים הטרגיים שעוברים עליכם בישראל בימים אלה. ברגעים אלה של מצוקה תהומית, אנחנו שולחים לעם ישראל רגשי אמפתיה וסולידריות כנים".
10:17: במכבי ת"א מבשרים כי עמית הלוי, בת דודתו של שחקן הקבוצה דור תורג'מן, נרצחה במהלך מתקפת הטרור בעוטף עזה. עמית הייתה בין המשתתפים הרבים במסיבה ברעים. בת משפחה נוספת שהייתה גם כן במקום שרדה. "ההנהלה, הצוות המקצועי, השחקנים והעובדים כואבים ומשתתפים בצער משפחת לוי", נכתב מטעם המועדון.
8:16: דניאל פרץ ניצל את האינסטגרם כדי להעביר מסר לקהילת הכדורגל העולמית. "אני יודע איך זה להיות ספורטאי, יש כל כך הרבה לחץ כשהעיניים של כולם עלינו בכל שנייה, דקה ושעה", אמר השוער בסרטון שפרסם הבוקר. "לפעמים זה טוב כי כמה מילים שלנו יכולות להשפיע על מיליונים. אני מבטיח לכם, זו לא פוליטיקה. למעלה מ-1,300 חפים מפשע נרצחו, 2,700 נפצעו ו-150 נחטפו לעזה, כולל תינוקות וקשישים. ראינו בעבר את 9/11 ואת הפיגוע ב-2015 בפריז, אנו יודעים כמה הטרור כואב וכמה חשוב להילחם נגד זה.
7 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
" תדברו נגד הטרור". פרץ
(צילום: CHRISTOF STACHE / AFP)
"המשפחה והחברים שלי בישראל עדיין מעכלים את מה שקרה - האימה, החטיפות, הטרור - סיפורים שלא חשבנו שנשמע יותר. אני קורא לכל האוהדים והארגונים ברחבי העולם לעמוד ביחד. תשתפו, תדברו נגד הטרור, תתרמו, בואו נכבד את זכר הקורבנות בדקת דומיה ונתאחד במלחמה נגד הרשע".
1:00: לוחם ה-UFC הברזילאי מישל פריירה עלה לקרב מול אנדרה פטרוסקי כשהוא עטוף בדגל ישראל, ולבסוף גם גם חגג איתו את הניצחון.
"זה בגלל המלחמה, יש לי הרבה חברים שם", הסביר פריירה לאחר הקרב. "ראיתי הרבה סרטונים ששברו את ליבי. יש לי ילד עכשיו, וראיתי סרטונים עם ילדים... הרגשתי שאני חייב לתמוך בישראל". פריירה גבר על פטרוסקי האמריקני בנוק אאוט, ותוך 1:06 דקות בלבד. בעקבות הניצחון, הוא עלה למאזן של 29 ניצחונות ו-11 הפסדים.
00:30: לא מעט שחקנים של נבחרת מרוקו חגגו עם דגלי פלסטין את הניצחונות במהלך המסע הסנסציוני שלהם במונדיאל האחרון - שהגיע לסיומו רק בחצי הגמר. כעת, על רקע המלחמה בעזה, כמה מהם מביעים תמיכה בפלסטין בעזרת הרשתות החברתיות.
7 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו עם דגל פלסטין
שחקני נבחרת מרוקו עם דגל פלסטין
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים עם דגל פלסטין במונדיאל
(צילום: AP)
נוסייר מזראווי מבאיירן מינכן - שמשתף פעולה עם דניאל פרץ - פרסם סטורי עם פסוק מהקוראן: "אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם" (אותו משפט שציטט מונס דאבור כשגרם לסערה ברשת במהלך המהומות בהר הבית לפני כשנתיים וחצי).
חכים זייש מגלאטסראיי העלה לסטורי שלו פוסט עם הציטוט: "אם לא תיזהר, העיתונים יגרמו לך לשנוא את אלה שסובלים מהדיכוי, ולאהוב את אלה שמדכאים אותם", והוסיף את המסר: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית". גם עבדלחמיד סבירי וזקאריה אבוחלאל שיתפו תמונות עם דגל פלסטין בחשבונות האינסטגרם שלהם.
פורסם לראשונה: 07:12, 15.10.23