האכזבה ניכרה על פניהם של שחקני נבחרת ישראל הצעירה בתום התבוסה 3:0 הערב (רביעי) לאנגליה בחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21, וההדחה מהטורניר. בדומה למפגש בין שתי הנבחרות בשלב הבתים, גם הפעם היתרון האיכותי של היריבה ניכר, והחבורה של גיא לוזון התקשתה מאוד לעמוד מול המועמדת מספר אחת לזכייה בתואר. אלפי האוהדים הישראלים שמילאו את היציעים בבטומי נשארו דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום והודו לשחקנים, כפי שמגיע להם.
למרות ההפסד הערב וההדחה, רבות עוד יסופר על מסע הקסם של הכחולים-לבנים ביורו. בדומה להצגה של נבחרת הנוער במונדיאליטו, גם השחקנים של גיא לוזון שברו שיא אחר שיא בטורניר שנערך בגאורגיה ורומניה, וריגשו מדינה שלמה כשעשו את הבלתי ייאמן והשיגו את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז בקיץ הבא - והחזירו את הכדורגל הישראלי לאולימפיאדה לראשונה מאז 1976.
התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
4 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
מאמן נבחרת ישראל הצעירה גיא לוזון
לא הצליח לעצור את הדמעות. גיא לוזון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל הצעירה אוסקר גלוך
שחקן נבחרת ישראל הצעירה אוסקר גלוך
האכזבה ניכרה על פני שחקני הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל הצעירה גיל כהן
שחקן נבחרת ישראל הצעירה גיל כהן
שחקן נבחרת ישראל הצעירה גיל כהן
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל הצעירה עם גיא לוזון
שחקני נבחרת ישראל הצעירה עם גיא לוזון
שחקני הנבחרת הצעירה מקבלים את התשואות להן הם ראויים מהקהל הישראלי
(צילום: עוז מועלם)
מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון התקשה לעצור את הדמעות, ובכה בסיום: "אני מאוד מאוד עצוב. באמת האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. הייתה לנו תוכנית טובה במחצית הראשונה, אבל בסוף אין מה לעשות, בספורט גם מפסידים. הפסדנו לנבחרת טובה מאיתנו".
לאחר מכן, במסיבת העיתונאים, סיכם לוזון את הדרך של נבחרתו: "בהחלט מסע מטורף. אני מצדיע לכל חבר צוות. לגבי השחקנים, וואו. כל שחקן עשה הכל להצלחת הנבחרת, ואחר כך להצלחתו האישית. בלי בעיות משמעת. כולם כולל כולם נסחטו, וזו הסיבה שהשלם היה גדול מסך חלקיו. עוד תודה גדולה לעם שלנו. עטפו אותנו לפני ואחרי. אין על העם שלנו. מצטער שכל כך הרבה אנשים הגיעו לכאן, ולא נתנו את מה שציפו. אנחנו מאוכזבים איתם ביחד".
על ההופעה בקיץ הבא במשחקים האולימפיים: "נצטרך לעבוד יותר קשה כי הציפיות מאיתנו יגדלו. יש הרבה לספר על המסע. בכל דקה השתפרנו, למדנו, התאחדנו. שיפרנו והתקדמנו. הגשמנו חלום של הרבה אנשים ושלנו אישי. לא יכולים לחכות לרגע שנהיה שם. ותפקיד לייצג את המדינה כמו שצריך ואני בטוח שנעשה את זה".
האנגלים הראו את עליונותם כבר מהפתיחה. בדקה ה-13 קיבלו האריות הצעירים פנדל, שאושר על ידי ה-VAR, אך מורגן גיבס-ווייט בעט ברשלנות והחטיא את המסגרת. שחקנה של נוטינגהאם פורסט פיצה את חבריו, כשנגח בדקה ה-42 את שער היתרון של אנגליה. במחצית השנייה קול פאלמר הכפיל את יתרון האנגלים (דקה 63') והוציא את הרוח מהמפרשים של ישראל, שאמנם הגיעה למצב נהדר חמש דקות לסיום, אך לא הצליחה להכניע את יריבתה - שהשיגה את השער השלישי בתוספת הזמן מרגליו של קמרון ארצ'ר.