מאמן מכבי ת"א החדש רובי קין הוצג היום (שלישי) במסיבת עיתונאים חגיגית, במהלכה דיבר לקראת עבודתו על הקווים במועדון הצהוב. זאת קצת יותר מיממה לאחר שמכבי ת"א הודיעה באופן רשמי על מינויו.
קין בן ה-42 ישמש כמאמן ראשי לראשונה בחייו אחרי שחתם לשנתיים, זאת לאחר שהוחלט כי אייטור קרנאקה לא ימשיך בעונה הבאה, וכך כל צוות האימון שהגיעו איתו. הג'וב האחרון של קין היה כעוזרו של סם אלרדייס בלידס יונייטד בארבעת המחזורים האחרונים של העונה בפרמייר-ליג. לפני כן הוא שימש כעוזרו של ג'ונתן וודגייט במידלסברו וכעוזרו של מיק מקארתי בנבחרת אירלנד.
4 צפייה בגלריה
קין
קין
ישמש כמאמן ראשי לראשונה בחייו. קין
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
קין
קין
מלך השערים ושיאן ההופעות של אירלנד. קין
(צילום: עוז מועלם )
קין נחשב לאחד השחקנים האירים הגדולים בכל הזמנים. הוא מלך השערים ושיאן ההופעות של הנבחרת עם 68 כיבושים ב-146 הופעות (אפילו כבש נגד ישראל במוקדמות מונדיאל 2006). בטוטנהאם, שאיתה הוא הכי מזוהה, הרשית 91 פעמים ב-238 משחקים. לקראת סוף הקריירה הוא הובא על ידי לוס-אנג'לס גלאקסי, וגם שם רשם הצלחה גדולה עם 104 שערים ב-165 משחקים (מקום שני בכל הזמנים) ושלוש זכיות באליפות ה-MLS.
"אני מודה למיץ, ג'ן ובן שנתנו לי הזדמנות לבוא לפה, זה אתגר עבורי ואני נרגש", אמר קין. "חיכיתי להזזדמנות ולכן אני פה, כדי לעבוד עם אנשים שיש להם את אותו חזון ותשוקה כמוני, עם הצוות שלי. כולנו בתוך זה ביחד, אני רוצה אנשים סביבי שאני יכול לבטוח בהם בכך שאנחנו מנסים לעשות את הדבר הנכון למועדון הזה. וזאת הסיבה שאני יושב פה עכשיו ואני מצפה בכיליון עיניים להתחיל".
על פילוסופיית המשחק שלו: "לא הייתי יושב פה אם לא הייתי יודע מה אני רוצה לעשות ומהי הפילוסופיה שלי. אני רוצה שהאוהדים יבואו ויאהבו את מה שאנחנו עושים, לשחק כדורגל אטקרטיבי, נרצה לשלוט בכדור ולהיות מהירים וחכמים בחלק הקדמי. אני רוצה שהקבוצה תהיה בכושר טוב, שתתאמן חזק, שתרצה ללמוד, ואני נרגש לקראת זה".
על הוא מביא איתו כמאמן: "הייתי מנהיג במשך זמן רב וקפטן וזה נותן לך את האחריות גם לשפר שחקנים. אני עושה את זה כבר כמה שנים, אני יודע מה לעשות. המפתח הוא לא להלחיץ את השחקנים, הם ידעו לאן אני רוצה להוביל את הקבוצה הזאת. יש לי רעיון מאוד ברור ואני רק מחכה ליישם את זה על המגרש".
על כיצד הגיע למכבי ת"א: "אתה צריך להתחיל איפה שהוא. הגיעה ממכבי ת"א הצעה טובה, הרגשתי שזה פרויקט שיכול לסייע לכולנו להצליח ובחרתי להגיע למקום חדש. אני מאוד מצפה לזה. אני לא מהאנשים שמטיילים בעולם ללא סיבה - גם שיחקתי ואימנתי בהודו ואני לא מפחד מאתגרים. אני כאן כדי לנצח ולהוביל את מכבי ת"א להצלחות".
4 צפייה בגלריה
קין
קין
"אני אדם שרוצה לנצח כל הזמן ורוצה שגם מי שנמצא סביבי יהיה כזה". קין
(צילום: עוז מועלם )
על האם הוא דיבר עם יוסי בניון, איתו הוא שיחק, לפני קבלת ההחלטה: "כן, דיברתי עם יוסי שאני מכיר אותו מצוין והוא כמובן שחקן אגדי ובחור נהדר. אדבר עם עוד אנשים רבים. דיברתי גם עם אנשים שמכירים את ערן זהבי ואיתו ישירות ואני יודע שהוא בחור נהדר ומנהיג. שוחחתי גם עם הקפטן, בחור צנוע ואיכותי".
על מחלקת הנוער והצעירים, והפריחה בנבחרות הישראלית: "קיימתי על כך שיחה כשהגעתי לכאן. ברמות האלה קשה לדעת האם הם יצליחו גם בבוגרים. אני אוהב לקדם אותם וזה משהו שנתמקד בו באימונים אישיים. אהנה לשפר אותם ולקדם אותם שיהיו טובים יותר".
על הופעה של בן דודו מוריסי בארץ: "קיבלתי הודעה שהוא כאן, אהיה בהופעה. אבל באתי לכדורגל".
על המערך שהוא מתכנן לשחק איתו: "המערך יהיה המערך הנכון לקבוצה, זה כמובן תלוי בשחקנים, וכמובן שיש לי רעיונות. אני חושב שמה שזה לא יהיה הקהל יהנה. נהיה מאוד חכמים באופן שבו נשחק. כמובן שאני שיחקתי ב-4:4:2. אבל בקרוב תראו איך מכבי ת"א תשחק".
4 צפייה בגלריה
קין
קין
"יש כמה שחקנים שאשמח לצרף". קין
(צילום: עוז מועלם )
על הסיקור התקשורתי שהגעתו סיפקה: "שיחקתי ברמות הכי גבוהות, הייתי בפרמייר-ליג ובקבוצות הגדולות, אז אני לא דואג ממה שיהיה. זה מרגיש לי טבעי אחרי שנים בצמרת הכדורגל".
על אם המטרה היא זכייה באליפות: "לא הייתי מגיע לכאן אם לא הייתי מאמן שאפשר לזכות באליפות. אני ווינר, אדם שרוצה לנצח כל הזמן ורוצה שגם מי שנמצא סביבי יהיה כזה. זה לא יהיה פשוט, אבל כל עוד נהיה כולנו מאוחדים ונצעד באותו כיוון, זה בהחלט משהו שאנחנו רוצים להשיג. לחץ לא משפיע עליי, אני למעשה מאוד מצפה למה שיהיה".
על פיטורי המאמנים הרבים בשנים האחרונות: "אני כאן כדי להצליח במועדון ורק בזה אני מתמקד, ולא במה שקרה בשנים עברו. אני יכול לדבר איתכם על מה שקורה עכשיו".
על אם יש לו דרישות הנוגעות לרכש: "את מסי שעבר למיאמי אנחנו לא נצרף. אנחנו מחפשים שחקנים בימים האחרונים ויש כמה שחקנים שאשמח לצרף".
הבעלים מיץ' גולדהאר לוקח גם כן חלק במסיבת העיתונאים באמצעות "זום", ואמר: "לא הייתי מרוצה מהעונה האחרונה שלנו וחשבתי שאנחנו צריכים רענון, וזה מתחיל מעמדת המאמן".
על הבחירה בקין: "רובי ואני נפגשנו מספר פעמים כחלק מהתהליך, והייתי מופתע מהאמביציה שלו ומהיחס המאוד לא שגרתי שלו לקריירת האימון שלו. זאת הזדמנות לתת לו את הצ'אנס כמאמן ראשי ולנו להרוויח מהניסיון הרב שלו ומהאופי המנצח שלו. אני חושב שלג'ק וגם לי חשוב להיות נוכחים, כי כולנו מתרגשים, אבל יש קשיים מאז שפרצה הקורונה. אני מחוייב להמשיך לפתח את מכבי תל אביב כמועדון ולהשקיע במקומות הנדרשים, בוודאי בצירוף אנשים כמו רובי קין".
על השנים האחרונות והמאכזבות: "זה מאוד קשה להתמודד עם המצב שאנחנו לא אלופים, אני לא שמח לגביו, רובי ואני דיברנו על זה. עבורי זה מאוד חשוב להתמקד בעצמנו, לא ביריבות שלנו. אנחנו צריכים לעשות יותר טוב ויש לנו הרבה עבודה ואנחנו מחויבים לעבודה הזאת. נעשה טעויות, אנחנו לא מושלמים, גם בתהליך, יש לנו שינויים לעשות אנחנו לומדים מהטעויות האלה ונלמד מהן".
על העונה שעברה: "איבדנו את המאמן שלנו ואחד הכשרונות הגדולים שלנו במהלך העונה. אם מסתכלים אחרונה, היו דברים שהיו יכולים להיות אחרת, והצורך למצוא מאמן במהלך העונה היה לא בשליטה שלנו. אוסקר לא רצה להישאר והייתה לו את הזכות לעזוב, על פי התנאים של החוזה שלו. עשיתי כל מה שיכלתי כדי לשכנע אותו להישאר, גרמנו לו לחתום על חוזה ארוך אבל היה שם גם סעיף יציאה".
על מחאת האוהדים: "אני מכבד את דעתו של כל אחד, ולכולם יש דעה, ולאנשים אכפת וגם לי מאוד אכפת. זו האחריות שלנו לעשות את הטוב ביותר למועדון. לא כל המידע נגיש לכולם. כמובן שלא כולם מרוצים מהתוצאה, אבל לגבי ההשפעה על ההחלטות אנחנו מכבדים את הדעה של כולם אבל עושים מה שאנחנו חושבים שנכון לאינטרס של המועדון. אבל מבין את הרגשות של האוהדים".
על האם הוא מאוכזב מיכולת השחקנים בעונה שעברה: "כן, התאכזבתי ואני חושב שגם הם התאכזבו מעצמם. היו לנו קשיים וכולנו ידענו שאנחנו צריכים להשיג תוצאות טובות יותר, אבל כן הרגשנו מאוחדים. חלק מהביקורות גם נגעו לקראנקה וזה היה לא הוגן. אנחנו מסתכלים קדימה לעבר עונה חדשה".
המנכ"ל החוזר בן מנספורד התייחס לקאמבק שלו: "בעשר העונות שלי במועדונים תמיד הייתי בעמדת המנכ"ל. ג'ק אנגלידיס, מיטש גולדהאר ואני תמיד עבדנו טוב ביחד ואין סיבה שזה לא יימשך". על חלוקת התפקידים במועדון אמר כי מכבי תל אביב "תרוץ על המבנה של מנכ"ל ומאמן, אתם תראו עוד עומק למחלקת האנליטית".
"היה נפלא לראות את הנבחרות הצעירות, התקדמות עצומה מהקדנציה הקודמת שלי בארץ. מיטש ממשיך להשקיע, עסקה חשובה שעשינו זה החוזה החדש של דור תורג'מן. צעירים מעוררים עניין אבל אנחנו רוצים להתחרות ולזכות בתארים, ננסה לשמור על הכשרונות. זה לא משנה מאיזה מדינה אתה, כולם רוצים לראות את ההתקדמות הזו וכשתתחיל העונה אנחנו מקווים לראות שחקנים צעירים".
"היינו צריכים התחלה חדשה ואנרגיה חדשה, וזה מגיע מכולם", התייחס מנספורד לשינויים במועדון, "אנחנו נצליח רק אם כל אחד במעודון יבוא עם אנרגיה חיובית לדחוף אחד את השני".
פורסם לראשונה: 16:55, 27.06.23