בהמשך לחשיפת "ידיעות אחרונות" לפיה קבוצת אנשי העסקים האמריקאית החליטה לרכוש את הפועל ת"א, בעקבות הממצאים הכלכליים המצוינים שהוצגו בפניה במסגרת בדיקת הנאותות של חברת דלויט, נחשפים פרטים חדשים נוספים – בהם שהמתווך בעסקה הוא סוכנו של דני אבדיה, מתן סימן־טוב.
סוכן השחקנים היה זה שחיבר בין בועז תושב לבין האחים דייויד ומייקל מינצברג, אותם הכיר מעולם ה־NBA, והפך לחבר טוב שלהם. בחודשים האחרונים בחנה קבוצת הרכישה את השוק הישראלי, ופנתה לסימן־טוב באמצעות דייויד מינצברג, עורך־דין שהחזיק בתפקידים במילווקי באקס, דטרויט פיסטונס וממפיס גריזליס, ומתמחה בין היתר באיתור מועדוני ספורט בעלי פוטנציאל עסקי.
1 צפייה בגלריה
הקבוצה האמריקאית של רוכשי הפועל ת"א
הקבוצה האמריקאית של רוכשי הפועל ת"א
סימן טוב (משמאל) עם אנשי הקבוצה האמריקאית
(צילום: עוז מועלם)
תושב סיפר בשיחות סגורות שאחרי שמינצברג סימן את הפועל ת"א כקבוצה עם כדאיות כלכלית להשקעה וקהל גדול, הוא פנה לסימן־טוב וזה חיבר אותו לתושב, שסגר את העסקה באישור שותפיו בנובמבר האחרון. האחים מינצברג מייעדים לסימן־טוב תפקיד של נציגם בארץ, מה שצפוי להפוך אותו לאחד האנשים החזקים בוולפסון, בין היתר מאחר שהוא מתגורר בישראל ונחשב לאיש אמונם.
סימן־טוב נכח בביקור של האמריקאים אתמול בבלומפילד, בחנות המרצ'נדייז של המועדון ובמתחם וולפסון, יחד עם תושב. הם הגיעו לאימון ושוחחו עם המאמן חיים סילבס ושרון ניסנוב, שאמר להם: "אעזור לכם בכל מה שאפשר, הפועל ת"א זה הלב שלי".
ניסנוב שהה באותו זמן במקום כדי להחתים בקבוצה את שוער נבחרת ליטא בעבר, אמיליוס זובאס (32), שהצטיין במדי בני־יהודה בין השנים 2016 ל־2020, ובשנתיים האחרונות שיחק באדנה הטורקית וארוקה הפורטוגלית.
במסגרת המגבלות שמטילים האמריקאים, ההנהלה הנוכחית תוכל להחתים שחקנים עד תום העונה הנוכחית בלבד, אז ייכנס לעניינים היועץ המקצועי של המועדון, הבריטי ניק האמונד, שיהיה זה שיעשה סדר לגבי המשך החוזים.