מכבי ת"א עשויה להבטיח מחר (חמישי, 15:00) את הכרטיס לשלב הבא בקונפרנס-ליג, כשתתארח אצל בריידבליק האיסלנדית במסגרת המחזור החמישי בשלב הבתים. הצהובים מגיעים למשחק עם 9 נקודות בקופה, אחת מתחת לגנט שבמקום הראשון וחמש מעל זוריה שבמקום השלישי. בריידבליק - אותה ניצחה מכבי ת"א בסיבוב הראשון 2:3 בבלומפילד - עדיין לא צברה אף נקודה.
היום קיימה מכבי ת"א מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, בהשתתפות המאמן רובי קין והקשר דור פרץ. גם היום, המאמן האירי המשיך לא להתייחס לטבח ה-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
קין
קין
"כשחקן אתה רק רוצה לשחק כדורגל ולא משנה איפה". קין
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א )
"היו לנו הרבה אתגרים לאחרונה, וזה עוד משהו", אמר המאמן על ההחלטה של אופ"א להעביר את המשחק לאצטדיונה הביתי של בריידבליק (בגלל תנאי מזג האוויר), כאשר שעת שריקת הפתיחה הוקדמה ל-15:00 שעון ישראל. "אין תירוצים, זה מה שזה, שתי הקבוצות צריכות לשחק בשעה הזאת, יש להם יתרון כי הם רגילים למגרש, לתנועה עליו. נתאמן היום, נסתכל על המגרש. במצב אידיאלי אתה רוצה לשחק על דשא אבל זה המצב ונתמודד כמו שאנחנו תמיד עושים.
"אנחנו ממשיכים באותה דרך, עושים את אותם הדברים, מתמקדים באותם פרטים ודברים שאנחנו עובדים עליהם. זה שהמשחק על משטח סינ,טי לא משנה את זה, אני בטוח שהרבה מהשחקנים שיחקו על סינתטי לאורך השנים. גם אני, זה לא אותו הדבר, אבל בהחלט לא נשתמש בזה כתירוץ".
כשנשאל האם הוא זוכר מקרה בו השינוי קרה כל כך סמוך למועד המשחק ענה: "שיחקתי כ-20 שנה, כרגע אני לא נזכר במשהו אבל אני יכול לדמיין שהיה משהו באיזשהו שלב. כשחקן אתה רק רוצה לשחק כדורגל ולא משנה איפה. אוודא שהשחקנים לא מגיעים לפה וחושבים על זה. אנחנו צריכים הלך רוח חיובי, מנטליות חיובית וזה מה שאנחנו מחדירים לשחקנים. עם כל מה "שנזרק" עליהם, הם לא התלוננו אפילו פעם אחת ואני בטוח שגם לא היום או מחר".
על הרושם שלו מבריידבליק אמר קין: "כמו כל קבוצה שאנחנו משחקים מולה, אנחנו תמיד מסתכלים על החוזקות שלה. זו קבוצה טובה, המיקום אולי לא מראה את זה אבל הדרך בה הם משחקים, בעיקר בתנועה, הם עושים את זה טוב. הם הקשו פה על גנט שהיא קבוצה חזקה. זו קבוצה טובה עם איכות, אני יודע שהם החליפו מאמן מאז אבל העקרונות יהיו דומים. אנחנו בהחלט מצפים למשחק קשה. במשחק הקודם הם עשו הרבה רוטציות, זה גרם לנו בעיות אבל למדנו מזה. אנחנו מכירים את החוזקות שלהם וגם את החולשות, יש לנו תוכנית משחק ונרצה ליישם אותה. השחקנים יודעים שהמשחק בבית היה קשה, הובלנו 0:3, לא היינו צריכים לשים את עצמנו במצב אליו נקלענו, אבל אני מקווה שלמדנו מכך ולא נעשה טעויות מחר".
על ההתמודדות עם המצב בישראל סיפר: "השחקנים התאוששו מהר, הם חזקים מאוד, התרכזנו בצד של הכדורגל וניסינו לשמור על גישה חיובית. ראינו את האופי של השחקנים והצוות, מגיע להם כל הקרדיט על כך".
על מצב הנקודות בבית: "נתרכז במחר, אני לא חושב על המשחק הבא ולא מוטרד מהקבוצות האחרות. זה תלוי בנו ובמה אנחנו עושים. נתרכז בעצמנו וכל השאר יסתדר מעצמו".
לסיום דיבר המאמן על הלו"ז העמוס שמחכה למכבי בתקופה הקרובה ואמר: "לכן יש לנו סגל, נצטרך את כולם מעכשיו ועד יום ראשון. אני לא רוצה לתרץ, יש לנו שחקנים טובים מאוד, סגל טוב שנצטרך והשחקנים שלא שיחקו הרבה חושבים בוודאי שזו תהיה הזדמנות עבורם".
2 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
"שיחקתי פעם אחת על משטח סינתטי, זו תחושה שונה כמובן". פרץ
(צילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א)
דור פרץ אמר על שעת המשחק המוקדמת: "אנחנו צריכים להסתגל. אם זו ההחלטה של אופ"א אנחנו צריכים להסתגל לתנאים. זה לא משנה באיזה תנאים אנחנו משחקים או על איזה משטח, אנחנו צריכים לעמוד במטרות שלנו וזה מה שנעשה מחר".
על היכרותו עם דשא סינטתי סיפר: "שיחקתי פעם אחת על משטח כזה, זו תחושה שונה כמובן. יש לנו אימון היום, נוכל להסתגל, להבין את המשטח טוב יותר וזהו". פרץ המשיך: "הם קבוצה טובה, כפי שראינו הם חזרו במשחק האחרון מ-3:0 ל-3:2 והיו יכולים גם להשוות. אנחנו צריכים להיות מוכנים למשחק, אנחנו יודעים שהם בונים את המשחק טוב מאחור, יש להם שחקנים טובים ואני חושב שהמאמן יכין אותנו כמו שצריך".
על התקופה האחרונה מחוץ לישראל: "עזבנו את את המדינה שלנו בתחילת החודש ומאז לא חזרנו הביתה, ממכבי עברנו לנבחרת ואז חזרנו למשחקי מכבי. זו תקופה מאתגרת אבל אנחנו פה כדי לעשות הטוב ביותר שלנו".

השיחה המפתיעה עם הילדים ששוחררו מהשבי

ערן זהבי, דור פרץ ויונתן כהן הפתיעו היום את האחים יגיל ואור יעקב, שהיו חטופים בעזה ושוחררו לפני מספר ימים משבי החמאס. בשיחה עם יגל, בעדיין נמצא בבית החולים שניידר, השלושה איחלו לו מזל טוב לרגל יום הולדתו ה-13 שחל היום, וגם הזמינו אותו ואת אחיו להתארח במשחקה של הקבוצה, ברגע שיורשה להכניס קהל למגרשים שוב.