הנהמות הגזעניות - והעונש. בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל היום (חמישי) עונש של משחק רדיוס על מכבי ת"א, בעקבות הנהמות והקריאות הגזעניות של חלק מאוהדיה לעבר מגן בני-סכנין טאלב טואטחה במשחק הגביע בין הקבוצות. בית הדין להפעיל את העונש על-תנאי שעמד נגד הצהובים, שיצטרכו לנדוד מאצטדיון בלומפילד - ככל הנראה במשחק מול אותה סכנין.
סערת טואטחה והנהמות - כתבות נוספות
בנימוק ההחלטה של הדיין עו"ד גיורא לנדאו נכתב: "ב-12 החודשים האחרונים הורשעה הנאשמת עד להרשעה זו 9 (!!!) פעמים בעבירת קריאות גזעניות. בחינת הקריאות השונות מגלה רפרטואר רחב ובזוי של קריאות גזעניות בנוסף לנהמות, כגון 'טועמה מחבל', 'מוות לערבים', 'תנו לצה"ל ל***ן את הערבים', 'שיישרף לכם הכפר', 'מוחמד מת' ועוד. דומה כי בפני נציגי הנאשמת עבודה רבה לשינוי ה-DNA של אוהדי המועדון הבוחרים שוב ושוב לקרוא קריאות אלה במשחקי הקבוצה. בבואי לגזור את עונשה של הנאשמת אני מביא בחשבון גם את העמדה של הארגונים הבינלאומיים ושל ההתאחדות לכדורגל בדבר אפס הסובלנות כנגד גזענות בכלל וקריאות גזעניות בפרט".
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב
יצטרכו לנדוד מבלומפילד ככל הנראה במשחק נגד בני סכנין. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
זהבי מנחם את טואטחה, אחרי הנהמות בבלומפילד
(צילום: יאיר שגיא)
במכבי ת"א הגיבו בחריפות לעונש: "המועדון רואה בהחלטת בית הדין עונש חסר פרופורציה הפוגע במועדון וברוב המכריע של הקהל המלווה את הקבוצה. לאורך העונה הוכיחו אוהדי מכבי ת"א בגרות בכל הקשור לקריאות גזעניות וגם במהלך המקרה מחו נגד ההתנהגות הבזויה של אוהדים בודדים כפי שצוין גם בדו"ח השיפוט והוצג בפני בית הדין. בנוסף, זו הפעם הראשונה העונה שהמועדון עמד לדין בעבירה מסוג זה. המועדון השקיע כרגיל זמן ומשאבים יקרים לחקירת האירוע על מנת לאתר אוהדים שאינם בעלי מינוי ולהרחיקם. אנחנו קוראים בכל עת להימנע ולמגר כל תופעה גזענית ואלימה שאינה מייצגת את ערכי המועדון וקהל אוהדינו".
כזכור, בתחילת החודש ספג טואטחה קללות גזעניות מכוערות מקומץ של אוהדי הצהובים במשחק הגביע בין השתיים ולא יכול היה לעצור את הדמעות בתבוסה של קבוצתו בבלומפילד. התמונות הלא-שגרתיות של טואטחה בוכה מכאב וערן זהבי מנסה לנחם אותו ולהרגיעו עוררו סערה גדולה - והציפו את תופעת הגזענות שמרימה ראש בכדורגל הישראלי.