משחקים בינ"ל לא יתקיימו בישראל עד הודעה חדשה - כך לפחות זה נראה. יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, עודכן על ידי ראשי אופ"א כי בכוונתם להודיע בהקדם על איסור קיום משחקים בינלאומיים בישראל, נבחרות וקבוצות, עד להודעה חדשה.
"לצערי אפשר להבין את החלטת אופ"א במציאות הנוכחית", אמר זוארץ. "דחיית המשחקים של הקבוצות שלנו והנבחרות מעידה על התחשבות גדולה מצד אופ"א בסיטואציה בה אנו נמצאים. המסר החשוב הוא שהובטח לי כי בסמיכות הקרובה ביותר לסיום מצב המלחמה בישראל, תאפשר אופ"א את קיום המשחקים בארץ".
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
עוד אמר זוארץ כי "המטרה שלנו היא לעשות כל מה שאפשר כדי להמשיך את פעילות הכדורגל הישראלי במסגרות האירופית, נבחרות וקבוצות, גם אם זה לא יתאפשר בארץ. יש לזה חשיבות עצומה דווקא בימים אלה".
בנוסף, הודיעו באופ"א כי משחקה של מכבי חיפה נגד ויאריאל בשלב הבתים של הליגה האירופית נדחה ל-6 בדצמבר, וזה של מכבי ת"א בקונפרנס-ליג מול זוריה ל-25 בנובמבר.
4 צפייה בגלריה
צ'פרין וזוארץ
צ'פרין וזוארץ
החלטה קשה לנבחרת ולקבוצות הישראליות. צ'פרין וזוארץ
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
רפאלוב וזהבי
רפאלוב וזהבי
ישחקו את המשחקים הקרובים מחוץ לביתם. מכבי חיפה ומכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם וטל שחר)
כמובן שגם נבחרת ישראל נמצאת בבעיה, מכיוון שהיא צריכה לארח את שווייץ ב-15 בנובמבר ואת רומניה ב-18 בנובמבר, משחקים קריטיים במוקדמות היורו, שנכון לשעה זו לא יוכלו להיערך בארץ. אופציה אחת שעלתה היא אירוח המשחקים של הקבוצות והנבחרת בקפריסין.
המשמעות: נבחרת ישראל תשחק את כל ארבעת משחקיה האחרונים בקמפיין (בית נגד שווייץ ורומניה וחוץ מול קוסובו ואנדורה) מחוץ לביתה. וזה עשוי להיות דרמטי, בטח כשרומניה (16 נקודות), שווייץ (15, משחק חסר) וישראל (11, שני משחקים חסרים) ייאבקו על שני הכרטיסים ליורו 2024 עד הרגע האחרון.
4 צפייה בגלריה
מכבי חיפה חוגגת מול מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות 2002
מכבי חיפה חוגגת מול מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות 2002
מכבי חיפה חוגגת מול מנצ'סטר יונייטד במשחק ליגת האלופות בניקוסיה ב-2002
(Mike Egerton / PA Images via Reuters)
אגב, גם אם ישראל תסיים לבסוף שלישית בבית, עדיין יש לה את הכרטיס לפלייאוף העלייה ליורו בזכות ההופעה המוצלחת שלה בליגת האומות. במקרה שלא תעלה דרך שלב הבתים, היא תשחק בחצי הגמר הפלייאוף (ככל הנראה מול אוקראינה), ותנסה להעפיל לגמר - שיהיה המשחק על הכרטיס האחרון ליורו, אליו יעפילו 24 נבחרות.
כזכור, ב-2002 מכבי חיפה אירחה את משחקי הבית שלה בליגת האלופות באצטדיון GSP בניקוסיה, מה שלא מנע ממנה לסיים במקום השלישי (ואפילו לנצח 0:3 את מנצ'סטר יונייטד). גם נבחרת ישראל נאלצה לנדוד לאחר מכן ואירחה את משחקה מול נבחרת צרפת (2:1) באיטליה.