בהתאחדות לכדורגל לא רוצים למתוח את סאגת ערן זהבי והחזרה האפשרית שלו לנבחרת, והיו"ר שינו זוארץ הציב אולטימטום למנהל המקצועי יוסי בניון: קבלו החלטה לגבי זימונו עד השבוע הבא. זוארץ עצמו מעורב בניסיונות להחזיר את קפטן מכבי ת"א למדים הלאומיים, ול"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי הוא הגיע לכך לביתו של השחקן בסביון.
בניון והמאמן הלאומי אלון חזן לא מתכוונים לסגת מהדרישה שלהם שהשחקנים ילונו בזוגות בהתכנסויות הנבחרת, ובשלב זה גם זהבי לא מוכן לוותר על חדר ליחיד. מספר גורמים מנסים לשכנע את זהבי להגיע לנבחרת ללא תנאים מוקדמים, והוא יצטרך לקבל החלטה עד תחילת השבוע הבא – אחרת הצוות המקצועי ייאלץ לוותר עליו. בנבחרת לא רוצים לגרור את הפרשה הלאה, כדי שיוכלו להתחיל באופן סטרילי את ההכנות לקמפיין מוקדמות היורו.
3 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
הסאה תימשך? בהתאחדות מקווים שלא. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
כישלון הפגישה בסביון. הפגישה בין זוארץ לזהבי היא לא דבר של מה בכך. לא בכל יום מגיע יו"ר התאחדות לביתו הפרטי של שחקן כדי לשכנעו לשחק בנבחרת, ולכן הוא וידא מראש שהצוות המקצועי מעוניין בו. למרות שטכנית ישנם פתרונות כמו העברת כל השחקנים ללינה בחדר יחיד או זימון של סגל אי-זוגי, זוארץ נתן גיבוי מלא להחלטה של חזן ובניון וקיווה לשכנע את זהבי להתרכך.
זוארץ היה משוכנע כי הפגישה הפרטית תביא לסיכום על חזרה ללא תנאים, אבל זה לא קרה וזהבי נותר תקוע בעמדתו. "אני לא רוצה שתפרוש ככה, זו החלטה שלך", סיכם זוארץ את הפגישה ויצא מהבית בסביון בלי שקיבל את מה שרצה.
3 צפייה בגלריה
התאחדות לכדורגל
התאחדות לכדורגל
פגישה פרטית. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
הדרישה לפני אלבניה. נכון לעכשיו, לא מתוכננת פגישה בין בניון לזהבי בתחילת השבוע הבא. מקורבים לשחקן לוחצים על בניון במטרה למצוא פתרון, אבל המנהל המקצועי נחוש לשמור על העקרונות שנקבעו בלי פריבילגיה לאף אחד מהשחקנים. זהבי ובניון נפגשו בזמנו לפני המשחק נגד אלבניה בסיום הקמפיין הקודם, ואז הועברו לבניון מסרים שאם זהבי לא יקבל את חולצת ההרכב, אין בכלל מה לדבר על שובו. המנהל המקצועי דחה את הלחצים והבהיר כי כל ההחלטות המקצועיות הן של חזן בלבד.
בימים האחרונים אמר בניון: "הדלת פתוחה בפני זהבי, הלוואי שיהיה חלק מהסגל שלנו, אבל אף אחד לא מעמיד את עצמו לפני הנבחרת. הנבחרת מעל כל אחד. אמדד על פי מבחן התוצאה, אז לפחות שזה יהיה תחת האמת שלי". כאמור, בהתאחדות דרשו מבניון להודיע רשמית לכל היותר בשבוע הבא אם זהבי יהיה חלק מהסגל, על מנת לסיים את הפסטיבל שעלול לפגוע בהכנות – אבל הכדור נמצא לגמרי במגרש של השחקן.
3 צפייה בגלריה
בניון וחזן
בניון וחזן
לא מתכוונים לסגת מהדרישה שלהם. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
ניסיונות הריכוך של זהבי. גם בפגישה עם זוארץ ועוד לפניה הבהיר זהבי לכל מי שרצה לשמוע, שההתעקשות שלו על חדר יחיד היא צורך מקצועי נטו, אבל גם בסביבתו הקרובה ישנם גורמים שמנסים לשכנע אותו לשוב לנבחרת ללא תנאים מוקדמים שלו, בנימוק: "אתה תצא גדול ותהיה כלפיך הערכה ציבורית, שקיבלת את מדיניות הנבחרת. יש סיכוי גבוה יותר להגיע הפעם ליורו, ואם לא תהיה חלק מזה לא תסלח לעצמך".
צריך גם לומר שלא בטוח כי זהבי יפתח במשחקי הנבחרת הקרובים. תאי בריבו נמצא בכושר נפלא באוסטריה, שון וייסמן מתחיל להיכנס לעניינים בגרנדה, מנור סולומון חזר מהפציעה, תאי בריבו ואוסקר גלוך בכושר טוב וגם דין דוד עשוי לקבל זימון.