כחלק מההחלטה להמליץ על מינויו של רן בן שמעון למאמנה הבא של נבחרת ישראל, שוחח יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ עם מקבילו בהתאחדות בקפריסין, קוסטאקיס קוטדקומינס, על מנת לקבל את רשמיו.
למרות שלוש שנים ושניים וחצי קמפיינים בנבחרת קפריסין שהסתיימו בכישלון (26 אחוזי הצלחה - 15 הפסדים ב-24 משחקים), זוארץ ביקש לבחון את אופן עבודתו של בן שמעון. בסופו של דבר זוארץ העדיף את בן שמעון על פני רוני לוי, כששניהם היו אופציות חלופיות לברק בכר - שבחר לא להגיע.
1 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
רן בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
כפי שפורסם ב-ynet, זוארץ פגש את בן שמעון במהלך השבוע החולף וכבר אז הבהיר בפניו שאם בכר לא ייקח על עצמו את התפקיד, הוא המועמד המוביל. בן שמעון הציג בפניו את תוכנית העבודה שלו והביע את הסכמתו להגיע. המאמן מסיים בסוף החודש את העונה בליגה הקפריסאית ומחזיק בסעיף שחרור לנבחרת מקבוצתו א.א.ק לרנקה.
רק אמש (שישי) במהלך שיחת הערב בין זוארץ לבן שמעון, השניים דיברו על שכרו של המאמן - 65 אלף שקלים נטו לחודש עם מגעים לגבי ארבע שנים בטוחות או חוזה לשנתיים ואופציה לשנתיים נוספות (כפי שפורסם לראשונה ב-ynet). הצוות שהוא ירכיב ישתכר על פי שכר שעתי, כשמי שעשוי להיות מאמן השוערים הוא רפי כהן.
השיחה עם בן שמעון התקיימה רק אחרי שיחה בין זוארץ לבכר, שנפגש עם ויו"ר ההתאחדות פעמיים. מתברר כי זוארץ לא הציב אולטימטום לבכר, אלא ניסה לשכנע אותו והבהיר לו כי הוא המועמעד הבכיר מבחינתו. בשעות אחר הצהריים אתמול נערכה בין בכר לזוארץ שיחה, שבמהלכה הסביר לו המאמן כי הוא לא חושב שבגיל 44 זה נכון מצידו להגיע לנבחרת ובשלב הזה של הקריירה והוא מעדיף לחתום בחו"ל ואם לא אז במכבי חיפה, שכבר העבירה לו מסרים.
אחרי שזוארץ בישר לבן שמעון בשעות הערב כי הוחלט ללכת עליו, מחר יושלמו המגעים הסופיים. המאמן יוצג בעוד שמונה ימים בפני הוועדה המקצועית ומינויו יעבור לאישור פורמלי של ההתאחדות לכדורגל.