אם לא יהיו הפתעות מרעישות, רן בן שמעון יהיה מאמנה החדש של נבחרת ישראל. ברק בכר - המועמד המוביל של יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ - התבקש להשיב עד היום (שישי) להצעת ההתאחדות לכדורגל, אולם ביקש לדחות את תשובתו עד לתחילת השבוע הבא. בעקבות כך, מסתמן כי רן בן שמעון, שכבר סיכם את תנאיו, ימונה לתפקיד.
יש לציין כי זוארץ כינס בשעות הצהריים את חברי הועדה המקצועית לשיחת ועידה והודיע להם: "בכר מעדיף להדריך קבוצה, בן שמעון יאמן את הנבחרת". היו"ר ישוחח במהלך היום עם בן שמעון על מנת להגיע איתו להבנות סופיות לגבי אורך החוזה.
4 צפייה בגלריה
ממתין בשקט. בן שמעון
ממתין בשקט. בן שמעון
ממתין בשקט. בן שמעון
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ
בכר היה המועמד המועדף עליו. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
בכר, שעל נטייתו להמשיך בקריירת המועדונים ולדחות את ההצעה מהנבחרת פורסם לראשונה ב-ynet, מעדיף, כאמור לאמן במועדון גם בעונה הבאה. האופציה המועדפת מבחינתו הייתה קבוצה באירופה. מבין שתי הקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי, נראה כרגע כי המאמן בדרך למכבי חיפה.
ההערכות כי בכר יגיע בסופו של דבר לחיפה, בעיקר אחרי הדחתה של האקסית מגביע המדינה, שצפויה להוביל לסיום דרכו של מסאי דגו בסיום העונה. המאמן, כידוע, זכה עם המועדון בשלוש אליפויות רצופות עד שעבר לכוכב האדום בלגרד (ממנה, כידוע, פוטר).
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
העדיף לאמן קבוצה. בכר
(צילום: עוז מועלם)
זוארץ הודיע בישיבת המזכירות שלשום כי הוא יחכה לתשובת בכר רק עד היום. עם זאת, בשיחות שקיימו עם בכר בכירים בהתאחדות הוא הבהיר כי נדרשים לו עוד יומיים. לכן, ההערכה בהתאחדות שמי שיקבל את התפקיד יהיה בסופו של דבר בן שמעון, המדריך כיום את א.א.ק לרנקה הקפריסאית.

אליפות היסטורית עם ק"ש, קדנציה בנבחרת קפריסין

הקריירה של בן שמעון עשירה כשחקן וכמאמן. אחרי קריירת משחק עשירה, במהלכה שימש בין השאר כקפטן הפועל חיפה - אותה הוביל לאליפות בעונת 1998/99, בן שמעון החל לאמן את קבוצת הנוער של מכבי ת"א. בעונת 2005/6 הוא אימן לראשונה קבוצה בוגרת - הפועל חיפה, ושנה לאחר מכן מונה למאמנה של עירוני קריית שמונה.
4 צפייה בגלריה
בן שמעון והאליפות ההיסטורית בקריית שמונה ב-2012
בן שמעון והאליפות ההיסטורית בקריית שמונה ב-2012
בן שמעון והאליפות ההיסטורית בקריית שמונה ב-2012
(צילום: אפי שריר)
ב-2008 הוא מונה למאמנה של מכבי ת"א, אך פוטר במהלך העונה וחזר לקדנציה נוספת בקריית שמונה, אותה הוביל ב-2012 לאליפות היסטורית עם ברק בכר כעוזרו. כמו כן, הוא אימן גם בהפועל ת"א, בית"ר ירושלים ושתי קדנציות במ.ס אשדוד. בן שמעון יש כבר ניסיון כמאמן לאומי, לאחר שבשנים 2017-2020 אימן את נבחרת קפריסין.
בן שמעון צפוי לקבל חוזה לארבע שנים מההתאחדות לכדורגל, זאת מתוך הבנה שהקמפיין הקרוב בדרג א' של ליגת האומות חסר סיכוי, ואין הרבה סיכוי גם לעלות למונדיאל 2026 שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו. המונדיאל אמנם גדל מ-32 נבחרות ל-48 נבחרות, אולם אירופה תשלח רק 16 נציגות וישראל תצטרך הרבה מזל בהגרלת המוקדמות כדי לחלום על סיכוי.
פורסם לראשונה: 09:00, 05.04.24