אחרי שמכבי ת"א ומכבי נתניה סיכמו ביניהם ביום רביעי על העברת גבי קניקובסקי, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, הבוקר נסגרה סופית העסקה הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי הקיץ.
ל-ynet נודע מתווה העסקה שסוכם בין המועדונים והוא מורכב: מכבי ת"א תעביר חצי מיליון אירו למכבי נתניה, עדן קארצב יעשה את הדרך ההפוכה ויחתום בנתניה, פארפה גויאגון יושאל לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת ועוד מספר סעיפי שיתופי פעולה בין מחלקות הנוער של המועדונים.
2 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי
גבי קניקובסקי
ההעברה של הקיץ בכדורגל הישראלי. גבי קניקובסקי
(צילום: ראובן שוורץ)
קניקובסקי כבר סיכם את תנאיו במכבי. הוא יחתום על חוזה לשלוש שנים, כשבתחילת המו"מ מחזיקת הגביע התכוונה לשלם לו סכום נמוך מ-200 אלף דולר, אך סגרה עימו בסופו של דבר על הסכם גבוה יותר, המוערך בכ-230 אלף דולר. עד ליום ראשון, מכבי נתניה תסגור את תנאיהם של קארצב וגויאגון.
מתברר כי מאחורי הקלעים הייתה דרמה גדולה מאוד. ביום חשיפת ההסכם בין המועדונים קניקובסקי כבר היה בדרכו למשרדו של מנכ"ל מכבי נתניה, ניב גולדשטיין, כדי לחתום על חוזה חדש במועדון לשלוש שנים נוספות , אולם ברגע האחרון, רגע לפני החתימה, הוא החליט לעשות את המעבר למכבי ת"א.
2 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
יחתום בנתניה. עדן קארצב
(צילום: עוז מועלם)
מכבי ת"א ונתניה כבר סיכמו את העסקה בתחילת השבוע, אולם התנו זאת באישור של השחקן, כשייתכן כי יוכנס לו סעיף יציאה לחו"ל.
בנתניה שבעי רצון מהעסקה שהשיגו. מעבר לסכום הכספי, שהיה משני, מאחר והייתה להם הצעה כספית גבוהה יותר למשל מהפועל באר שבע, אלא בעיקר בגלל הרצון של הקבוצה להתחזק בשחקנים משמעותיים.
ריימונד אטוולד סימן מראש את קארצב, ומראש בנתניה היה ספק אם ייתנו אור ירוק לצרפו. ברגע שניתן האישור ממכבי למתווה, בנתניה היו שבעי רצון מאוד והעסקה סוכמה.