בדרך לשינוי דרמטי בכדורגל הישראלי: ועדה שהקימה מינהלת הליגה ממליצה להגדיל לשבעה את מכסת השחקנים הזרים בליגת העל כבר בעונה הקרובה – לעומת המצב הנוכחי שבו ניתן לרשום שישה זרים.
דווקא בזמן שנבחרת הנוער מחוללת נסים במונדיאליטו בארגנטינה ונשאלות השאלות כיצד תהיה המשכיות להצלחה של השחקנים הצעירים, מתברר כי במינהלת הליגה הוקמה ועדה שדנה בהגדלת מספר הזרים בליגה הבכירה. מאז 2016 יכולה כל קבוצה בליגה לרשום שישה זרים בהתאחדות לכדורגל, ולשתף חמישה מהם בכל משחק. כעת הוועדה ממליצה להגדיל את המכסה לשבעה זרים, עם מגבלה של שיתוף שישה בכל משחק.
3 צפייה בגלריה
ג'ראלדש מול פיירו
ג'ראלדש מול פיירו
בעונה הבאה 7 זרים בכל קבוצה? ג'ראלדש ופיירו
(צילום: ראובן כהן)
3 צפייה בגלריה
הגרלת המשחקים
הגרלת המשחקים
ועדה שהקימה מינהלת הליגה ממליצה להגדיל את מכסת הזרים. כלפון
(צילום: עוז מועלם)
מבחינתם של בעלי הקבוצות, הרצון להגדיל את מספר הזרים בליגה נובע בין השאר בגלל שוק מצומצם של שחקנים ישראלים, שכר גבוה שדורשים השחקנים הישראלים, והרצון לשדרג את הליגה ולסייע לקבוצות הבכירות להצליח יותר במפעלים האירופיים. עם זאת, הדבר בהכרח יבוא על חשבון דקות משחק לשחקנים ישראלים ויפגע בהזדמנויות שיוכלו צעירים לקבל בליגת העל.
המלצת הוועדה תובא לאישור דירקטוריון מינהלת הליגה, שם צפוי לה רוב. בנוסף, אמורה להתקיים ישיבה עם נציגי ארגון השחקנים, שבוודאי לא יאהב את הצעד הזה אך קשה להאמין שיוכל למנוע אותו. בנוסף, ההתאחדות לכדורגל צריכה לאשר את המהלך הזה, וגם שם הוא אמור לעבור.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער חוגגת את העלייה לרבע גמר המונדיאליטו
נבחרת הנוער חוגגת את העלייה לרבע גמר המונדיאליטו
הכל קורה דווקא בזמן שנבחרת הנוער מחוללת נסים במונדיאליטו בארגנטינה
(Buda Mendes/FIFA via Getty Images)