הפועל באר-שבע רשמה אמש (שבת) את הניצחון השביעי שלה ברציפות בליגה, עם 2:3 דרמטי ונהדר על בית"ר ירושלים. רמזי ספורי שוב כבש מול הירושלים (5) ומבצע אישי של אדריאן פאון (53) קבע יתרון כפול לאדומים, ירדן שועה צימק בפנדל (66) וטרזי תומא השווה (78), אך דור מיכה המחליף כבש את שער הניצחון (87). בזכות הניצחון, האדומים צמודים למכבי ת"א בטבלה עם 35 נקודות וצמצמו זמנית את הפער ממכבי חיפה שבפסגה לנקודה בודדת.
למרות הניצחון, בקבוצה בעיקר מודאגים ממצבו הבריאותי של פאון, שנפצע והוחלף בדקה ה-67. הקשר נמצא בספק גדול לקראת קרב הצמרת נגד מכבי חיפה ביום ראשון הבא (20:30). הוא יבדק בימים הקרובים והחשש הוא שהוא סובל מקרע שיוביל להיעדרותו למספר שבועות. גם הקשר האחורי שי אליאס התלונן על פציעה בשריר והוחלף בדקה ה-82, אך האבחנה הראשונית במקרה שלו היא שמדובר בפציעה קלה והוא יוכל לפתוח בהרכב במשחק בסמי עופר.
4 צפייה בגלריה
אדריאן פאון
אדריאן פאון
כבש שער נהדר ונפצע. פאון
(צילום: עוז מועלם )
4 צפייה בגלריה
אדריאן פאון שחקן הפועל באר-שבע עם איתי שכטר
אדריאן פאון שחקן הפועל באר-שבע עם איתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)
בקבוצה היו מרוצים מהאופי שגילו השחקנים לאחר שבית"ר ירושלים חזרה מפיגור כפול ל-2:2, אך לאחר מכן כבש דור מיכה את שער הניצחון לבאר שבע. האדומים כמובן מקווים שמכבי חיפה תאבד נקודות במשחקה מחר נגד מכבי נתניה (20:30).
כמו במשחק במחזור הקודם נגד אשדוד, בו באר שבע ניצחה 0:1, גם אתמול לא הציב המאמן אליניב ברדה בהרכב אף חלוץ טבעי. מי שהוצב בחוד הוא רותם חטואל בעוד אסטריט סלמאני, תומר חמד ואיתי שכטר היו על הספסל ויוג'ין אנסה כלל לא נכלל בסגל. אתמול הוא ציין שזה חלק מהרוטציה הקבוצתית. בכל מקרה אין ספק שבחלון העברות שיפתח בשמיני לינואר, תעשה באר שבע שינוי במצבת החלוצים כשיצורף חלוץ חדש ולפחות אחד מהארבעה שבסגל ישוחרר.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל באר-שבע
שחקני הפועל באר-שבע
הראו אופי. שחקני הפועל באר-שבע
(צילום: עוז מועלם)
במשחק הקודם בין מכבי חיפה לבאר-שבע, בו ניצחה חיפה 1:2, האדומים כעסו מאוד על רמזי ספורי שהורחק בשל פגיעה לא ספורטיבית שחקן יריב. לאחר מכן הבטיחו במועדון שכל שחקן שיקבל צהוב או יורחק בשל מהלכים שלא קשורים לכדורגל יוענש. מאז, כמעט בכל משחק אחד משחקני באר שבע מקבל כרטיס צהוב על דיבורים או מהלכים שלא קשורים למשחק. אתמול זה קרה להלדר לופס ולפני שבועיים רמזי ספורי במשחק הגביע נגד אשדוד ניצל מהרחקה לאחר שנראה סותר לשוער אשדוד תומר עמר. אתמול הצהיר ברדה שהעניין מטופל בתוך כותלי המועדון וגם ספורי נענש על התנהגותו במשחק נגד אשדוד.

אופטימיות בבית"ר

למרות ההפסד בדקות הסיום נגד הפועל באר-שבע, בבית"ר ירושלים שבעי רצון מהשיפור המשמעותי ביכולת של הקבוצה, בעיקר מהקאמבק הגדול בטרנר. "אנחנו כבר קבוצה אחרת לגמרי, זו בית"ר ירושלים שונה לגמרי ועם החיזוק הנכון אנחנו גם נהיה חלק מהפלייאוף העליון", אמרו במועדון.
בית"ר הצליחה לחזור מפיגור של 2:0, אולם הפסידה אחרי שער של דור מיכה, עם טעות הגנתית כשאף אחד לא יצא לעברו. בקבוצה מהבירה היו מרוצים מהיכולת של ירדן שועה, שחוזר לפרוח תחת יוסי אבוקסיס
4 צפייה בגלריה
ירדן שועה חוגג בית"ר ירושלים
ירדן שועה חוגג בית"ר ירושלים
חזר לפרוח תחת אבוקסיס. ירדן שועה חוגג
(צילום: עוז מועלם)
במועדון מנהלים מגעים עם מספר שחקנים על מנת להתחזק לקראת חלון ההעברות הקרוב, בין היתר בעמדת השוער. למרות שמועות כי במועדון בוחנים את האופציה של אריאל הרוש, הוא כלל לא על הפרק ולא יגיע לבית וגן. מעבר לכך, המטרה להתחזק בעמדת המגן הימני, שחקן התקפה במקום אדוארדו גררו שצפוי לעזוב בינואר - ובלם.
עד כה לא מצליחים בבית"ר להבין מה קורה עם מחיאס, שטס למולדתו ונצואלה ען דרכון שלא בתוקף, ולא מצליח לחזור ארצה. בשל ההתנהלות שלו ולאור הצורך המיידי להתחזק בעמדת הבלם, בקבוצה מחפשים חיזוק גם בעמדה זו.