משהו גדול קרה לכדורגל שלנו. זה לא רק המעמד המיוחד הערב (רביעי, 19:00), חצי גמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות נגד אנגליה. מבאטומי, עיר הקיט הגאורגית שמתעוררת הבוקר לאיטה כדי לארח את אחד מרגעי השיא של הכדורגל הישראלי, זה שאחריו אולי יבוא עוד רגע שיא - קשה לשים את האצבע מה בדיוק. מה גרם לקיץ הנוכחי, אחרי עשרות שנים של שממה ספורטיבית, פתאום להתפוצץ עלינו. בקטע טוב כמובן.
אני שואל את גיל כהן, בלם וקפטן נבחרת ישראל, אם הוא יכול להסביר מה לדעתו קרה. "הנבחרות שלנו מתחילות לצמצם פערים מול אירופה", הוא אומר. "אנחנו משקיעים את מלוא המאמצים, היכולת, הזמן והמשאבים כדי להראות לעולם שישראל זה לא מה שהיה פעם. הדור הזה הולך להמשיך להתקדם. לא רק בנבחרות הצעירות. נמשיך בכל הכוח, גם כשנגיע לבוגרת. אני מאמין שהבוגרים שרואים אותנו היום רוצים להוכיח את עצמם, להראות שהם יכולים. בעזרת השם בקמפיין הקרוב שלהם נראה את התוצאות".
2 צפייה בגלריה
גיל כהן
גיל כהן
"נמשיך בכל הכוח". כהן
(צילום: עוז מועלם)
הרבה אחריות יש לכהן, 23, שחקנה של מ.ס אשדוד, שבאה עם עמדת הבלם. וכשאתה קפטן, מתווספות משקולות. הינה למשל, הוא נזכר במשחק נגד גאורגיה, באטרף שהלך סביבם, כשהנבחרת הישראלית נלחצה לאחור, ספרה דקות, ואז שניות, אל בעיטות ההכרעה. "היה לחץ, כל הקהל נגדנו", משחזר כהן. "והיו רגעים שהשתוללתי במגרש כדי לשמור על כולם בפוקוס, כדי שלא נספוג את הגול הזה. כקפטן תמיד צריך לתת את המילה את הנכונה, גם אם שחקן עשה משהו לא טוב, לדעת להרים".
אלא אם כן תוגדר כחריג גיל, לא תוכל לשחק באולימפיאדה הקרוב. עצוב? "זה יהיה קצת מבאס אם לא אהיה שם, כי עשינו דרך ארוכה. אבל המאמן הוא שקובע".
הערב יפגשו כהן וחבריו את הנבחרת האנגלית, באותו מקום ממש, אצטדיון באטומי, שבו הפסידו לה 2:0 בקלות רבה מדי בשלב הבתים. דבר או שניים קרו מאז המשחק ההוא. צ'כיה נשארה מאחור, וגם גאורגיה. מי שלא ספר את ישראל באותו משחק, אולי שוקל עמדות מחדש.
2 צפייה בגלריה
אימון הנבחרת לפני אנגליה
אימון הנבחרת לפני אנגליה
מאמינים בעצמם. אימון הנבחרת לפני אנגליה
(צילום: עוז מועלם)
"כשאתה מנצח אתה צובר ביטחון", מסביר כהן. "לאט לאט אתה נכנס לקצב, אתה מבין שהשד לא נורא, ואתה גם מבין ששני משחקים יכולים לעשות היסטוריה עבור ישראל, להישג שלא ראו אצלנו בחיים. אני בטוח שזה יוציא מהשחקים שלנו את האקסטרות שלהם".
מה הדבר שהכי נחקק בך מהמשחק הקודם נגד אנגליה? "ההפסד. יכול להיות שנתנו להם יותר מדי כבוד. לא הגענו למצבים, וגם הגנתית לא היינו כמו שצריך. המשחק הזה הולך להיות שונה. אנחנו יודעים שמעמד כזה קשה לשחזר, אז אנחנו בדריכות שיא".
לא פשוט לעקוב מגאורגיה אחר המצב בארץ. "זו המציאות לצערי", אומר כהן. "אני מאחל לכוחות הביטחון שאלוהים ישמור עליהם, ואנחנו נעשה הכל מפה כדי לחזק את העם, לגרום שמחה".
פורסם לראשונה: 09:55, 05.07.23