כשהמועמדת הבכירה לאליפות נראית כמו מכבי חיפה הנוכחית, נהוג לומר כי "האליפות על הרצפה" וכל אחת אחרת יכולה להרים אותה. אבל למכבי חיפה של העונה יש גם לא מעט מזל, כי ההפסד למ.ס אשדוד מגיע רגע לפני המשחק בין מכבי ת"א להפועל באר־שבע, ורק אחת מהן תוכל להרוויח מהמעידה של הירוקים (גם במקרה של תיקו זו תהיה באר־שבע שתוריד את הפער לשלוש נקודות).
הבעיה המרכזית של מכבי חיפה היא האדישות. יש ניגוד בין העצבים של ברק בכר וגיא צרפתי על הספסל לבין החולמנות של השחקנים שלהם. למרות שעבר המון זמן מאז שלב הבתים של ליגת האלופות, רבים משחקני האלופה עדיין מפנטזים על פריז וליסבון, וצריכים להתמודד עם המציאות באצטדיון הי"א המדכא באשדוד. צוות האימון ניסה לעשות רוטציה, לשנות מערכים, להחליף בין עמדות של שחקנים – שום דבר לא עובד. רק דיא סבע נראה טוב, כנראה כי הוא לא שיחק בליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
צ'רון שרי  מאוכזב
צ'רון שרי  מאוכזב
מכבי חיפה לא פוגעת. צ'ארון שרי
(צילום: עוז מועלם )
3 צפייה בגלריה
פרנצדי פיירו
פרנצדי פיירו
פרנצדי פיירו. גם הוא לא מספק את הסחורה
(צילום: עוז מועלם )
ניצחון אחד בחמישה משחקים זה כבר משבר חמור, כולם מצפים מבכר לפתור את זה, וצריך להזכיר כי גם לשחקנים יש אחריות רבה למצב הזה. הם אלה שצריכים לעמוד בחזית ולספוג את הביקורת. לא בכר וצרפתי. המאמנים הם לא קוסמים ולא יכולים להכריח את השחקנים לרוץ וללחוץ, שזה משהו ששחקני מכבי חיפה מסרבים בתוקף לעשות כבר יותר מחודש. ה"מזל" של מכבי חיפה הוא שהיא סחטה את התקופה הטובה של עד תום והצליחה לשמור על הפסגה למרות העומס הפיזי והמנטלי. בעצם, ליגת האלופות עזרה לה לשמור על מתח גבוה. ברגע שהיא התחילה להרגיש שהיא בורחת לליגה, היא עשתה כמה צעדים לאחור. אולי ניצחון של באר-שבע בבלומפילד (שני, 20:30) יהיה טוב עבורה, כי היא תאלץ להתעורר לפני הפלייאוף.

החלק הכי מעצבן של העונה

הניצחון של אשדוד פתח את החלק הכי מעצבן של העונה: "המרוץ לפלייאוף העליון". בערך חצי ליגה מפנטזת על הכבוד הגדול להיות בשר התותחים של שלוש הגדולות בפלייאוף. רק מעטות מהן בכלל מעזות לעבור את החצי במשחקיהן, ופתאום יכולה להיות סביבן ארומה של קבוצת צמרת ואווירה של הצלחה. מסורתית, אחת מהן מפסיקה לשחק כשהפלייאוף מתחיל. פורמט חלוקת הליגה מיצה את עצמו, הגיע הזמן לחשוב על רעיון אחר שיהפוך את הליגה למעט יותר אטרקטיבית.
3 צפייה בגלריה
שחקני מ.ס אשדוד חוגגים
שחקני מ.ס אשדוד חוגגים
פתחו את החלק הכי מעצבן של העונה. שחקני מ.ס אשדוד חוגגים
(צילום: עוז מועלם )
זה לא ממש הישג גדול לסיים בליגה הזאת במקומות 5-7 (אלא אם כן זאת קבוצה שהורדו לה לפחות תשע נקודות), וזה יוצר עיוות של המושג "הצלחה". בעונה שעברה, קריית שמונה השביעית סיימה עם יותר נקודות מבני סכנין השישית, למרות שבפלייאוף העליון יש יותר משחקים. זה קרה גם לפני שתי עונות עם מכבי נתניה והפועל חדרה שסיימו עם יותר נקודות מקריית שמונה ומכבי פ"ת. זה קורה כי סיום בפלייאוף העליון שקול כאן לתואר, שאחריו אפשר כבר לצאת לפגרה ולהתחיל לחשוב על העונה הבאה.
פורסם לראשונה: 08:29, 19.02.23