בהתאחדות לכדורגל התקבלה החלטה לפיה משחקי מוקדמות היורו, הקמפיין הבא של נבחרת ישראל, שייפתח במארס - ישוחקו בבלומפילד ובטדי. בכך, הנבחרת הישראלית תשוב אחרי תקופה ארוכה לשחק בבירה, היעדרות שהובילה לביקורת.
בהתאחדות הוחלט כי בלומפילד יארח שלושה משחקים וטדי את השניים הנוספים. החזרה של נבחרת ישראל לירושלים, אחרי שהיתה ביקורת על כך שהבירה לא אירחה תקופה ארוכה מאוד משחקי נבחרת, קשורה לעמידה של האיצטדיון הירושלמי בליקויים שמנעו ממנו לארח משחק בינלאומי מזו תקופה ארוכה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
שחקני נבחרת ישראל חוגגים: אלי דסה, דולב חזיזה, מיגל ויטור, אור דדיה
חוזרים לטדי. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
שון וייסמן שוחרר מסגל הנבחרת לקראת צמד משחקים הידידות מול זמביה (בעוד שלושה ימים) ומול קפריסין (בעוד שישה ימים) לבקשתו. בנבחרת אישרו לחלוץ ויאדוליד להשתחרר משני המשחקים הקרובים והסבירו זאת ב-"סיבות אישיות".
ההחלטה של אלון חזן שלא לזמן את מוחמד אבו פאני לנבחרת, קשורה בהתנהלות שלו במשחקי החוץ נגד אלבניה ואיסלנד. בין השניים נערכה שיחה בארבע עיניים, בה הבהיר חזן לקשר מכבי חיפה כי הוא לא עומד בסטנדרטים ההתנהגותיים של הנבחרת ולכן לא יזומן.
3 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן
לא ישחק מול זמביה וקפריסין. שון וייסמן
(צילום: עוז מועלם)
בניגוד לשמועות כי אבו פאני התנה הגעתי בתנאי שיהיה בהרכב, הוא בכלל לא היה אמור לקבל זימון לאור התנהלותו. "מעולם לא התנתי את זה שאם אני לא שחקן הרכב אני לא אגיע לנבחרת״, הסביר אבו פאני. ״אני אעשה הכל בשביל לשחק. הייתה שיחה סגורה ביני ובין אלון חזן מזמן, לא צריך להיות אכפת לאף אחד. השיחה הזאת לא תצא לתקשורת, אני רוצה להיות בנבחרת. כל שחקן רוצה להיות בנבחרת וברמות הגבוהות ביותר".
חזן הוטעה לגבי סיפור התביעה של גוונז'ו R&F נגד דיא סבע שהוסרה יממה לאחר שהגיעה למשרדי ההתאחדות. המאמן הסביר: "דיא לא היה בתוכניות בכלל לנבחרת. שאלו אותי שאלה לגביו והעליתי את הנקודה הזאת לגבי הזימון, לאחר מכן הבנתי שאין תביעה".
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
"כל שחקן רוצה להיות בנבחרת". מוחמד אבו פאני
(צילום: ראובן שוורץ)
סבע הגיב: "אם חזן לא רוצה לזמן אותי שיגיד. אני לא יודע למה הוא אמר את זה. אם היה איסור מפיפ"א שאסור לי לשחק, איך שיחקתי אתמול בטורקיה? אם הוא היה רוצה לזמן אותי והוא מצא תביעה, הוא היה יכול לשאול אותי. גם כשחתמתי בטורקיה אף אחד לא הרים לי טלפון, לא איחל בהצלחה שום דבר. שלא ימציאו תביעה אם לא רוצים לזמן".
בתוך כך, לאחר הזימון של שחקן הפועל חיפה לירן סרדל לסגל הנבחרת לקראת צמד המשחקים מול קפריסין וזמביה, שחקן מכבי חיפה שון גולדברג שנפצע במשחק הליגה מול הפועל ת"א לא יהיה חלק מהסגל.
פורסם לראשונה: 07:45, 14.11.22