שגיב יחזקאל מצא את עצמו בליבה של סערה גדולה היום (ראשון) אחרי שעשה מחווה לחטופים ובשל כך הושעה מאנטליהספור. שר המשפטים הטורקי יילמאז טונץ' הודיע הערב כי הוא יפתח בחקירה נגד השחקן, ובתקשורת המקומית מדווחים כי הכדורגלן כבר נלקח לחקירה במשטרה.
טונץ' כתב פוסט ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "ראיתי את תמיכתו המגעילה של שגיב יחזקאל בטבח שמבצעת ישראל בעזה, התובע באנטליה יפתח בחקירה נגדו בגין פגיעה ברגשות הציבור. אני מגנה שוב את הטבח שמבצעת ישראל בפלסטינים כבר 100 ימים". ההתאחדות הטורקית לכדורגל גינתה גם היא את יחזקאל, ומסרה שהיא "תפתח נגדו בהליכים משמעתיים". הכדורגלן עצמו צפוי לחזור לישראל בקרוב, כאשר גורמים ישראלים רשמיים נמצאים איתו בקשר. משרד רה"מ, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט מטפלים בנושא.
1 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שגיב יחזקאל. יפתחו נגדו בחקירה
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
אוהדי אנטליהספור, הקבוצה בה משחק יחזקאל, התאספו במתחם האימון של המועדון ודרשו כי השחקן יסולק מהקבוצה. בין השאר קראו האוהדים: "כלב ציוני, צא מאנטליה". בנוסף, אחת מנותנות החסות של אנטליהספור הודיעה כי תבטל את ההסכם שלה עם הקבוצה במידה שהשחקן לא ישוחרר.
יחזקאל כבש שער מול טרבזונספור, ואחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו אנטליהספור העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר מספר דקות היא מחקה את הפוסטים עקב הכעס שהם עוררו אצל האוהדים והתקשורת.
זה לא נגמר שם. שעה קלה אחרי שנגמר המשחק - אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את יחזקאל מכל פעילות. נשיא המועדון סינאן בוזטפה אמר לתקשורת המקומית כי יחזקאל סיים את דרכו בטורקיה: "החוזה שלו בקבוצה יבוטל, לא אקבל התנהגות כזאת, גם אם זה יעלה לנו בזכייה בתארים".
עוד הוסיף בוזטפה: "לא משנה כמה כבוד הכדורגלן מביא לנו, הערכים של המדינה והכבוד הלאומי עומדים מעל הכל. אנחנו נזמן אותו לשיחה, נשמע את הגרסה שלו וניפרד ממנו". דובר אנטליהספור אמר כי עורכי הדין של המועדון כבר עובדים על התרת חוזהו של יחזקאל.
יחזקאל הצטרף לאנטליהספור מהפועל באר-שבע בספטמבר האחרון וחתם על חוזה לשלוש שנים, הוא הספיק לכבוש שישה שערים ב-12 הופעות בליגה הטורקית והפך לאחד השחקנים הבולטים בקבוצתו.

יוסי בניון חיזק: "גאים בך"

בעוד בטורקיה תוקפים את יחזקאל, הכדורגל הישראלי שלח לו חיזוקים. "גאים בך", כתב לו המנהל המקצועי של הנבחרת יוסי בניון באינסטגרם.
"תשעו אותו, לא תשעו אותו, זה לא ישנה את האמת. עם ישראל חי", כתב ליחזקאל שחקן מכבי חיפה דולב חזיזה. קשר רדבול זלצבורג אוסקר גלוך כתב ליחזקאל: "אתה מלך העולם". בחשבון הרשמי של ההתאחדות לכדורגל כתבו "אנחנו מאוד גאים בך". גם אריאל הרוש ומיכאל אוחנה חיזקו את יחזקאל.
גם גורמים בפוליטיקה הישראלית פרסמו את דעתם בנושא. ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, צייץ באנגלית: "ברוכים הבאים לאקספרס של חצות של טורקיה. על מחווה פשוטה הטורקים מעבירים את הכדורגלן הישראלי גיהנום. בושה לממשלת טורקיה".