לאחר ה-0:3 הקליל אמש (ראשון) על הפועל חדרה בחוץ במסגרת המחזור השני של ליגת העל, מכבי ת"א יוצאת לפגרת הנבחרות בתחושה טובה מאוד - ועם שחקן חדש. אבישי כהן, המגן ימני שסיים הקיץ את חוזהו בבית"ר ירושלים, חתם היום (שני) בקבוצה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת.
כהן בן ה-28 מגיע אחרי שנת פריצה, במהלכה זומן לנבחרת ישראל והבקיע נגד אותה מכבי ת"א בחצי גמר הגביע שער בלתי נשכח. כידוע, מכבי ת"א נפרדה בקיץ מהמגנים הימניים אנדרה ז'ראלדש ומאור קנדיל ובמקומם הגיע הצרפתי איבן מאסון.
4 צפייה בגלריה
כהן
כהן
מגיע אחרי שנת פריצה. כהן
(צילום: מכבי ת"א)
כהן גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, וערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בגיל 19 באפריל 2014. לאחר תקופות השאלה בבית"ר ת"א רמלה ובהפועל קטמון ירושלים (2017/18), עבר כהן ב-2019 לבני יהודה ובסיום העונה היה שותף לזכייה בגביע המדינה. בתחילת עונת 2022/23 חזר כהן לבית"ר ירושלים וזכה שוב בגביע המדינה.
שוער נבחרת פנמה, אורלנדו מוסקרה, נחת בישראל על מנת לעבר בדיקות רפואיות וצפוי לחתום גם הוא בקריית שלום. מוסקרה בן ה-28, שהגיע מקבוצת מונגאס מהליגה הראשונה בוונצואלה, הוליך את נבחרת פנמה הקיץ עד לגמר הגולד קאפ.
4 צפייה בגלריה
מוסקרה
מוסקרה
אורלנדו מוסקרה
(צילום: Christian Hofer/Getty Images)
מי שלא היה בסגל למשחק אמש הוא דן גלזר, זאת למרות מחלתו של דור פרץ ופציעתו של אייל גולסה. בעקבות מצב הדברים הנוכחי, גלזר ביקש לצאת להשאלה, ככל הנראה לקבוצה בחו"ל.

נראים נהדר

הצהובים כבר עם 30 שערי זכות בעשרת המשחקים הראשונים של העונה בכל המסגרות, כאשר שליש מהם של ערן זהבי, ומחזיקים יחס שערים של 1:7 בשני משחקי הליגה הראשונים. גם השחקנים החדשים כבר נכנסו לעניינים.
כבר במשחק הראשון נראה כי הרכש הפורטוגלי קיקו בונדוזו, שנכנס כמחליף במחצית השנייה, התאקלם מהר מאוד עם בישול לזהבי. גם אושר דוידה עלה מהספסל אף שהצטרף ממש לא מזמן, כחלק מהמדיניות של המאמן רובי קין - בניגוד למאמנים קודמים במכבי ת"א - להכניס את השחקנים החדשים לעניינים כבר אחרי אימון אחד. "יש לו את היתרון של שחקן בקבוצות גדולות, הוא מבין את נפש השחקן והוא הביא לפה אנרגיות אחרות לגמרי", מספרים במכבי על קין.
4 צפייה בגלריה
רובי קין
רובי קין
מחמאות לבונדוזו ודוידה. קין
(צילום: עוז מועלם)
המאמן עצמו הסביר את ההחלטה: "זה היה חשוב כי אני זוכר את עצמי כשחקן, אתה רוצה להרגיש חלק מהקבוצה מיד וברגע שהם חתמו רציתי שיקבלו דקות כי ככה אתה מרגיש חלק. היה חשוב עבור בנדוזו ולקבל דקות והוא גם עשה עבודה טובה. הוא רגוע מאוד עם הכדור, נתן מסירה נהדרת לשער. הוא יכול לשחק בכנפיים וגם במרכז. גם דוידה התחיל בצד שמאל ואז הם החליפו, זה טוב לקבוצה".
קין החמיא לוואן אובריים, שלא נספר בעונה שעברה והפך אצלו לבורג משמעותי: "כמו כל שחקן הוא יכול להשתפר ככל שנשחק ביחד, ככל שיהיו יותר משחקים. יוריס נהנה מהשיטה, הוא רגיל אליה. בהולנד הוא שיחק כך רוב הזמן. הוא טוב מאוד, אפילו במחצית השנייה במשחק מוקדמות הקונפרנס-ליג ביום חמישי הוא גיבש את הקבוצה ביחד, עם המסירות המהירות שלו".
4 צפייה בגלריה
שחקני  מכבי ת"א חוגגים
שחקני  מכבי ת"א חוגגים
יוצאים לפגרה בתחושה טובה. שחקני מכבי ת"א חוגגים
(צילום: יובל חן)
אחד העקרונות של קין הוא לבצע רוטציות רבות: "כשאתה מנצח משחקים חשוב שתהיה לך ליבה של הקבוצה. הרבה שחקנים קיבלו דקות, קיבלו הזדמנות. גבי קניקובסקי נכנס להרכב, ניר ביטון לעמדת הבלם. אני חושב שתסכימו שהרבה שחקנים קיבלו הרבה דקות וזה חשוב לקבוצה".
פורסם לראשונה: 07:18, 04.09.23