ניצחון גדול לשר התרבות והספורט, חילי טרופר, שהצליח להוריד מסדר היום בקבינט הקורונה את המלצת משרד הבריאות להגביל התקהלויות באירועי ספורט (500 צופים באצטדיונים ו-400 באולמות). המשמעות: אם לא תהיה עלייה קיצונית בתחלואה, מחזור הפתיחה של הליגות המקצועניות יתקיים בתפוסה מלאה.
ראש המטה של טרופר, גיא גוטמן, הגיע לישיבת הקבינט מתוך ידיעה מוסכמת מול אנשי משרד הבריאות לפיה כי נושא הגבלת ההתקהלויות לא יעלה. אלא שאז שר הבריאות, ניצן הורוביץ, העלה מחדש את ההמלצה לסדר היום.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
תפוסה מלאה גם במחזור הפתיחה. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
צילום: ניצן דרור
צילום: ניצן דרור
הורוביץ דרש להגביל, אך ההצעה לא עלתה להצבעה
(צילום: ניצן דרור)
בהמלצה של הורוביץ להגבלת הקהל, תמכו, בין היתר, השרים גדעון סער, זאב אלקין ומירב כהן, אולם לאחר דיונים רבים ושיחות של גוטמן עם ראש הממשלה, נפתלי בנט - ולאור הירידה במקדם ההדבקה והחולים הקשים, החליט האחרון שלא לעלות את הסוגיה להצבעה ובכך נמנעה מבוכה גדולה.
מחר ייצא בנט לביקור בבית הלבן והמשמעות כי עד לשובו בשישי לא צפויה להתקיים ישיבת קבינט קורונה נוספת. לכן אם לא תהיינה התפתחויות קיצוניות בעליית נתוני הקורונה, מחזור הליגה הלאומית בחמישי ומשחקי ליגת העל בשבת, ראשון ושני ייפתחו עם תפוסה מלאה ותחת פורמט התו הירוק.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
כבר בשבת מחזור הפתיחה בליגת העל
(צילום: גיל נחושתן)
במינהלת הליגות לא עודכנו ישירות במה שקורה בישיבת קבינט הקורונה, ולכן במשרד התרבות והספורט שוב הופתעו מהעלאת אופציית דחיית פתיחת העונה.