התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
נבחרת ישראל עד גיל 20 במקום השלישי בעולם. החבורה של אופיר חיים ניצחה הערב (ראשון) 1:3 מרשים את נבחרת הנוער של דרום קוריאה במשחק על המקום השלישי. אחרי האכזבה הקשה מול אורוגוואי בחצי הגמר, וללא חמישה שחקני הרכב שזומנו לנבחרת הצעירה והבוגרת, הבחורים בכחול-לבן היו פשוט אדירים היום, וניצחו בצדק רב.
חיים, האיש על הקווים שריגש בחודש האחרון מדינה שלמה, אמר בסיום: "חודש חלומי, שאני לא יודע אם נצליח לשחזר. רגע מדהים, אבל האמנתי בזה. רוצה להגיד תודה לכולם, לשחקנים, לצוות המקצועי, הרפואי והארגוני. הרגשנו את החיבוק עד לפה. אין מאושר ממני. אם לא כר הדשא, היינו אלופי העולם".
4 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
"האמנתי בזה". חיים
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
הישג אדיר. נבחרת ישראל
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
מיד עם סיום המשחק, בירך נשיא המדינה יצחק הרצוג את השחקנים. "כל הכבוד לנבחרת ישראל בכדורגל לנוער על הישג היסטורי - מקום שלישי בגביע העולם!", כתב הנשיא בטוויטר. "אתם מסיימים מסע מופלא ומרגש במונדיאליטו וכולנו גאים בכם".
אל-ים קנצפולסקי המאושר אמר: "אנחנו שמחים שעשינו את העבודה, מקום שלישי זה מכובד. אני הכי מאושר בעולם, מקווה שבארץ שמחים והבאנו גאווה. יש לנו חבורה שרצה שנתיים ובלי קשר לכישרון יש לנו חיבור נהדר יחד עם המאמן ואנחנו מגיעים למשחק ויודעים שהולכים לנצח וזה לא משנה איזה משחק זה".
איליי מדמון, קפטן הנבחרת, הוסיף: "מטורף, התפרצות רגשות אחרי שרצינו את זה כל כך. התאכזבנו אחרי ההפסד בחצי הגמר, לא ויתרנו וידענו שגם מקום שלישי זה מכובד".
4 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי
ענאן חלאילי
"עדיין לא מעכלים". חלאילי
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
ענאן חלאילי - שכיכב הערב עם שער ובישול, ובכך סיים את הטורניר ככובש המוביל של ישראל עם שלושה - אמר: "זה רגע מרגש מאוד. נתנו את הלב על המגרש. עבדנו קשה והגיע לנו. אנחנו עדיין לא מעכלים שאנחנו מקום שלישי בעולם".
עומר סניור שעלה מהספסל וכבש את השני אמר: "לקחו לנו חמישה שחקנים משמעותיים, אבל הסגל הזה היום הראה מה יש פה. אנחנו שמחים על זה. מה הופך אותנו לכל כך מיוחדים? אנחנו מגובשים. כולם אוהבים את כולם. זה מה שעושה את ההבדל".
4 צפייה בגלריה
סניור חוגג
סניור חוגג
"כולם אוהבים את כולם". סניור
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
גם שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, פירגן בענק לנבחרת: "לעשות היסטוריה בטורניר היסטורי זה בהחלט דבר שמעיד עד כמה גדולה ונדירה הנבחרת הזאת. המקום השלישי ומדליית הארד הם פרס ראוי וזיכרון שלא יישכח. התברכנו בנבחרת מלאה בכישרון, גאה, בעלת חוסן מנטלי, עוצמתית, מאומנת לעילא ומאוחדת. נבחרת שבה לכל אחד יש מקום בהרכב ואף חיסרון או רעשי רקע לא יכניעו אותה. נבחרת שרבים משחקניה יפארו בעתיד הקרוב את נבחרות ישראל והכדורגל הישראלי".
"אין זה מקרה שבכל משחק הלכה וגברה האהדה לנבחרת, לשחקנים, למאמן אופיר חיים, למנהל הטכני בוני גינצבורג, לכל אחד שהרכיב את השלם בכחול-לבן והוכיח לנו כי העתיד עוד לפנינו. הצעירים המבטיחים שלנו הפכו אהובים ונערצים בכל בית בישראל והחזירו פי כמה על כר הדשא. מי שהיו איתנו כאן בארגנטינה ומי שתמכו מרחוק זיהו היטב את המחויבות האדירה והרצון לאחד ולשמח. תודה גדולה להורים ולמשפחות על התוצרים הנפלאים שהעניקו לנו, על התמיכה והאמון. כל אחד מכם, הורים יקרים, ראוי למדליית זהב".
בעלי הפועל באר-שבע, אלונה ברקת, צייצה אף היא ברכה: "ברכות לאופיר ולשחקנים על הזכייה במקום השלישי. גרמתם למדינה שלמה להתרגש ולהחסיר פעימה. מסע מרגש כל כך, גאים בכם".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר צייץ: "ישראל במקום השלישי בעולם בכדורגל לנבחרות צעירות, איזה הישג מטורף! איזו שמחה, איזו גאווה ענקית למדינת ישראל! אל אל ישראל!".