עוד פארסה בחסות הכדורגל הישראלי: הדרבי התל-אביבי שייערך בשבת היה אמור לחנוך את המתקן החדש בבלומפילד – מנואלה שתאפשר להציג לראשונה דגלי פריסה ענקיים באצטדיון. הדגלים הללו, שאותם מכינים האוהדים בהשקעה בלתי מבוטלת, מוסיפים תפאורה חגיגית לפני המשחקים. כעת מתברר כי למרות ההשקעה הכספית הגדולה בהתקנה, כלל לא ניתן להשתמש במנואלה שנרכשה – בגלל דרישות של מכבי אש.
מתחממים לקראת הדרבי התל-אביבי - כתבות נוספות
המנואלה נרכשה על ידי חברת היכלי הספורט המתפעלת את בלומפילד, כחלק מהצבתה של רשת תלייה חדשה המפרידה בין יציעי האוהדים לבין הדשא ונועדה למנוע זריקת חפצים מהיציעים. אוהדי התל-אביביות המשחקות בבלומפילד חיכו זמן רב למתקן הזה כדי שיוכלו לתלות את דגלי הפריסה הענקיים (כמו שאוהדי הפועל באר-שבע עושים באצטדיון טוטו טרנר, למשל), וכעת בדרבי שאותו מארחת הפועל ת"א הייתה ההזדמנות הראשונה לעשות זאת – ועוד במשחק חגיגי במיוחד.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
התוכנית לתפאורה גדולה יותר לא תצא לפועל. דגל פריסה של אוהדי הפועל ת"א ביציע בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
הרשת בבלומפילד
הרשת בבלומפילד
הרשתות החדשות בבלומפילד, שהמנואלה הייתה חלק מרכישתן
(צילום: עוז מועלם)
"הנהלת האצטדיון איתרה חברה גרמנית המתמחה בנושא והתקינה רשתות מסוג זה באצטדיונים מובילים באירופה", הודיעה אתמול חברת היכלי הספורט. "לאחר עבודת הכנה ותכנון שארכה מספר חודשים, המערכת תופעל לראשונה בדרבי. בהמשך לבקשת מכבי והפועל ת"א ובהשקעתן, תוך הסתייעות בידע של צוות התפעול הגרמני - הותקנה בנוסף לרשתות האבטחה מערכת לתליית דגלי פריסה שתשמש את האוהדים למטרת תפאורה. עלות הפרויקט בסך של כ-100 אלף אירו מומנה על ידי עיריית ת"א יפו ומועדוני מכבי והפועל ת"א".
אלא שהיום התברר להפועל ת"א כי כלל לא ניתן להשתמש במתקן החדש. הסיבה: דרישה מצד מכבי האש להשתמש בבד מסוג מסוים, הכולל חומר מעכב בעירה. הבעיה: הבד הזה כבד יותר מהמשקל שאותו המנואלה יכולה לשאת – מה שאומר שכל עוד דרישת מכבי האש לא תשתנה, המתקן החדש לא יהיה שמיש כלל ולא ניתן יהיה לתלות עליו דגלי פריסה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר-שבע
אוהדי הפועל באר-שבע
ככה זה נראה: דגל פריסה של אוהדי הפועל באר-שבע באצטדיון טוטו טרנר
(צילום: הרצל יוסף)
מהפועל ת"א נמסר: "בשלב זה הבד שאמור להיתלות על המנואלה, בד מסוג שאושר בעבר על-ידי המשטרה ומכבי אש לפי תקן 50/93, לא מאושר כעת מבחינת מכבי אש. תחילה התבקשנו שהבד יהיה מסוג שנטבל בחומר מעכב בעירה - וכעת מכבי אש באו עם דרישה חדשה: מבקשים שהדגלים שייפרסו על המנואלה יוכנו מראש מחומר הכולל בתוכו חומר מעכב בעירה. המנואלה אינה יכולה לשאת את הבדים הללו".

זוארץ ושבתאי נפגשו

בתוך כך, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ויו״ר מנהלת הליגות ארז כלפון נפגשו עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי. השלושה דנו בשיתופי הפעולה השונים בין משטרת ישראל להתאחדות לכדורגל ומינהלת הליגות. בין היתר דנו בהכנסת פירוטכניקה קרה למגרשים, שינויי חקיקה, הקמת בית משפט לטיפול באלימות בספורט, הוצאת השוטרים מהמגרשים, טיפול בתופעת ההימורים בספורט והכנסת עוד רשתות למניעת השלכת אבוקות וחפצים לכר הדשא.