שוער חדש למכבי ת"א. רגע לפני שננעל מועד רישום השחקנים לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, אורלנדו מוסקרה עבר בהצלחה בדיקות רפואיות וחתם הלילה (בין שני לשלישי) על חוזה אצל הצהובים עד תום עונת 2023/24. המשמעות: מוסקרה יוכל לשחק עם הקבוצה גם במפעל האירופי.
מוסקרה בן ה-28, שוער נבחרת פנמה, שבמאזנו 17 הופעות בינלאומיות, סייע לה הקיץ להעפיל בקיץ לגמר הגולד קאפ. השוער, שנולד בעיר הבירה של המדינה, פנמה סיטי, החל את הקריירה במדי ספורטינג סן מיגליטו בארצו, כשבמהלך חמש עונות (2012-2017) זכה באליפות הקלאוסורה של פנמה. התחנה הבאה שלו הייתה בפ.צ טאורו עימה זכה באליפות קלאוסורה נוספת (16/17) ושתי אליפויות אפרטורה (17/18 ו-18/19) כשהוא שומר על רשת נקייה ב-24 משחקים מ-53 הופעות בין 2017-2020.
2 צפייה בגלריה
מוסקרה
מוסקרה
רכש חדש. מוסקרה
(צילום: Christian Hofer/Getty Images)
בתחילת 2020 מוסקרה עבר לבולוספור במדיה ערך 32 הופעות בליגה הטורקית השנייה. בקיץ 2021 הצטרף לקבוצת אלוויז רדי מבוליביה לפני שעבר לוונצואלה שם שיחק במדי קארבארו ומונאגס. הוא יתחרה עם רועי משפתי ודניאל טננבאום על אפודת השוער הראשון.

מירוץ נגד הזמן

מסע הקסם של נבחרת פנמה בטורניר הגולד-קאפ האחרון, בו הפתיעה עם הגעה עד לגמר מול מקסיקו, הוביל את מכבי ת"א להתביית על אורלנדו מוסקרה בן ה-28. השוער, ששיחק במונגאס מוונצואלה, שמדורגת אחרי 24 מחזורי ליגה במקום העשירי, היה השוער הבכיר של הנבחרת שניצחה בגביע הזהב את ארה"ב בדו קרב פנדלים והפסידה רק 1:0 בגמר למקסיקו.
נציגי מכבי ת"א הגיעו לפנות בוקר לשדה התעופה על מנת לזרז את הליך ביצוע הבדיקות הרפואיות וחתימתו על החוזה במועדון. הלחץ היה לא קטן, מאחר שבשעה אחת לפנות בוקר פקע מועד רישום השחקנים לשלב הבתים של הקונפרנס-ליג, והצליחו לעמוד במשימה. מוסקרה יצא פעם אחת מדרום אמריקה, כששיחק במשך עונה כשוער הראשון של בולוספור מהליגה הטורקית השנייה, ובין היתר עבר בליגה הבוליביאנית.
2 צפייה בגלריה
שוער נבחרת פנמה אורלנדו מוסקרה
שוער נבחרת פנמה אורלנדו מוסקרה
היה משמעותי במסע הקסם של נבחרת פנמה בגולד-קאפ. אורלנדו מוסקרה
(AP Photo/Lynne Sladky)
אחרי העזיבה של דניאל פרץ לבאיירן מינכן, במכבי ת"א מיהרו להחתים את דניאל טננבאום, שכבר סיכם בהפועל פ"ת והעדיף את ההצעה מקריית-שלום. ההחלטה של טננבאום לעזוב את מכבי ת"א בקיץ האחרון הייתה ההבנה מבחינתו שהתחרות מול פרץ לא אפשרית והוא העדיף להגיע למועדון שבו יוכל לקבל דקות משחק. הוא ורועי משפתי לא ידעו כי מאחורי הקלעים מתנהלים מגעים עם מוסקרה, שעשוי להיות השוער הבכיר של מכבי ת"א.
על פניו, החתימה של מוסקרה סוגרת את מכסת הזרים של מכבי ת"א,בנוסף להגעתו של הפורטוגלי קיקו בנדוסו, אולם בקבוצה בונים על כך שמשרד הפנים יאשר את אזרוחו של אנריק סבוריט, בשאיפה שזה יקרה עד לסיום מועד ההעברות בישראל ב-20 לספטמבר, מה שיאפשר לקבוצה להתחזק לפחות למשחקי הליגה עד ינואר בשחקן זר בעמדת עושה המשחק.
המטרה הבאה היא החתמת זר בחלק הקדמי. מהלך זה, בנוסף לצירופו של אושר דוידה - יוביל לשחרורו של אילון אלמוג למכבי נתניה, זאת אחרי שבית"ר ירושלים ויתרה. גם גיא מזרחי עשוי להירכש על ידי נתניה, וזו הסיבה שבגינה הוחלט להחתים לעונה את אבישי כהן. עוד מהלך שמתבשל, הוא עזיבתו של דן גלזר, שאיבד את מקומו ברוטציה של רובי קין ולא היה חלק מהסגל במשחק הליגה האחרון נגד הפועל חדרה. המטרה של הקשר היא לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת באחת הליגות שהחלון שלהן בחו"ל עוד פתוח.