בהפועל באר-שבע יודעים שהגרלת מוקדמות הקונפרנס-ליג התאכזרה אליהם הקיץ: היריבה בשלב הפלייאוף תהיה פרנקפורט הגרמנית, שלפני שנה וקצת הניפה את גביע הליגה האירופית. אבל כדי בכלל להגיע למפגש עם מריו גצה וחבריו, עומדת בפני באר-שבע משוכה לא פשוטה בכלל. מדובר בלבסקי סופיה, שתתארח הערב (חמישי, 20.30) באצטדיון טוטו-טרנר למשחק הראשון מבין שניים, כשהגומלין ייערך בבולגריה ביום חמישי הבא.
למרות שמדובר בסך הכל במשחק הרשמי הרביעי של באר-שבע העונה, היא מגיעה אליו בסגל חסר מאוד. רותם חטואל, עדן שמיר וחאתם אל-חמיד פצועים לתקופות ארוכות יחסית, וגם שיתופם של הלדר לופס ואלון תורג'מן מוטל בספק. פציעות הן תופעה שכיחה בספורט, אבל מה שנדיר יותר זה ששחקן בכיר מאוד לא ישתתף במשחק בגלל משהו שבכלל לא קשור לכדורגל ושחקן בכיר נוסף עלול להיעדר בגלל אותה סיבה.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל באר-שבע רמזי ספורי
שחקן הפועל באר-שבע רמזי ספורי
עלול להיעדר גם הוא נגד סופיה, ולא בגלל פציעה. רמזי ספורי
(צילום: הרצל יוסף)
מדובר בתוצאותיו של משחק שש-בש סוער במיוחד, שנערך רגע לפני אימון הערב של באר-שבע ביום שני, ובעקבותיו רמזי ספורי הושעה ושגיב יחזקאל נפצע. משחק השש-בש בין השניים הסתיים בהתפרעות שלוחת רסן של ספורי, שניסה ולפי עדויות גם הצליח להכות את שי אליאס, שלדברי הנוכחים במקום שלח לספורי עקיצות במהלך המשחק. יחזקאל, שניסה להפריד, ספג מספורי חבטה באפו שנסדק.
למחרת, ועוד לפני שהעניין דלף לתקשורת, הודיע המועדון כי ספורי מושעה עד יום ראשון, אז תיערך לו ועדת משמעת, אבל את הפציעה הלא שגרתית של יחזקאל ניסו להסתיר וטענו שהוא בספק למשחק בגלל פציעה ברגל.
המאמן אליניב ברדה אמנם לא היה עד לתקרית, אך העדויות שהגיעו אליו ואל חברי ההנהלה היו ברורות וקבעו שספורי הוא האשם המרכזי בתקרית. לכן הוא גם היחיד שצפוי להיענש, וזאת למרות שכרגע מדובר בשחקן הכי טוב של באר-שבע, לפחות בחלק ההתקפי.
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א - הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
מכבי ת"א - הפועל באר-שבע שגיב יחזקאל
ניסה להפריד בין הניצים, ונפצע. שגיב יחזקאל
(צילום: דניאל כהן)
במשחק הנפל נגד מכבי ת"א בגביע הטוטו, שהסתיים בתבוסה 6:1, הוא לא פתח אבל נכנס בהמשך וכבש שער מצמצם. הוא גם האחראי על העלייה לשלב המוקדמות השלישי, כשבישל לאליאס את שער הניצחון ב-0:1 הביתי על פוניבז', והחל את המהלך לשער של מיגל ויטור ב-1:1 בגומלין.

שף בקורונה, מכות עם חטואל

בכלל, בשנתיים האחרונות הצליח ספורי לבסס את מעמדו כספק המספרים הבכיר של באר-שבע. בעונה וחצי הראשונות לאחר שנרכש מהפועל ת"א הוא לא השתלב היטב, אבל אז יצא לחצי עונת השאלה ב-מ.ס אשדוד וחזר שחקן אחר לחלוטין. בעונת 2021/22 הוא התפוצץ עם עשרה שערי ליגה ושבעה בישולים, ובעונה האחרונה, שבמהלכה החמיץ לא מעט משחקים בגלל פציעות, כבש שמונה שערי ליגה והוסיף שמונה בישולים.
היכולת הגבוהה סידרה לו זימון לנבחרת, שבמדיה רשם שמונה הופעות, ובשני המשחקים האחרונים נגד אנדורה ובלארוס אף פתח בהרכב. בריאיונות, בעיקר אחרי משחקים, הוא טען שהתבגר ולכן הגיע השדרוג ביכולתו.
אבל מי שמכיר מקרוב את ספורי יודע שהתקרית האחרונה היא אולי הכי קשה, אבל ממש לא הראשונה או השנייה שבגללה הוא מחמיץ משחקים בהפועל באר-שבע.
4 צפייה בגלריה
רמזי ספורי שחקן הפועל באר-שבע
רמזי ספורי שחקן הפועל באר-שבע
חזר שחקן אחר מתקופת ההשאלה באשדוד. רמזי ספורי
(צילום: עוז מועלם)
זה התחיל באוקטובר 2020, בזמן הסגר של מגפת הקורונה. בזמן שכל העולם בבידוד, הכדורגל הישראלי הצליח איכשהו להתנהל תחת הנחייה ברורה: השחקנים יכולים לצאת מבתיהם אך ורק למשחקים ואימונים, ובשאר הזמן חלים עליהם נהלי הסגר. בעקבות חשיפת ynet על כך שביום הולדתו אירח ספורי בביתו שף והשניים הצטלמו ללא מסיכות, במועדון זעמו על השחקן והוחלט שלא ייכלל בסגל למשחק הליגה האירופית נגד סלביה פראג.
התקרית השנייה, שמזכירה את אירועי השבוע, התרחשה בקיץ שעבר בזמן שהקבוצה שהתה במחנה אימונים בפולין. לפי עדויות של שחקנים, בזמן שהם שהו בחדרים התפתח עימות בין ספורי לבין רותם חטואל, שבמהלכו החליק ספרו ונפל על הכתף שאותה פרק בעבר. בעקבות כך החמיץ את משחק אלוף האלופים ואת צמד המשחקים נגד דינמו מינסק במוקדמות הקונפרנס-ליג. במועדון עשו מאמצים רבים לשמור את האירוע בסוד.

עימות עם אוהדים בסמי עופר

אבל זה לא הכל, במשחק הראשון נגד מכבי חיפה בעונה שעברה זעמו במועדון על ספורי, שהורחק לאחר שפגע ללא כדור בדניאל סונדגרן, במה שנראה כמו סגירת חשבון על עבירה שביצע עליו מגן חיפה מספר מהלכים קודם לכן. "למדתי מהטעות, להבא אהיה חכם יותר", התנצל ספורי בפני אוהדי באר-שבע.
האם הלקח באמת נלמד? כנראה שלא. בסיום משחק הפלייאוף שבע נגד מכבי חיפה בסמי עופר ניסה ספורי לעלות ליציע כדי להתעמת עם אוהדים ירוקים שקיללו אותו, אך נבלם. "גם אם הקהל מקלל, שחקנים צריכים לשלוט בעצבים שלהם ולהתנהג כראוי", אמר ברדה לאחר מכן. תובע ההתאחדות החליט להעמיד אותו לדין, ובמסגרת עסקת טיעון הורחק ספורי משני משחקים על-תנאי.
4 צפייה בגלריה
ברדה מאוכזב
ברדה מאוכזב
"שחקנים צריכים לדעת לשלוט בעצבים שלהם". ברדה
(צילום: עוז מועלם)
בשנים האחרונות התמודדה באר-שבע עם שני שחקנים שנצצו על המגרש אבל גם היו מעורבים ביותר מדי תקריות משמעת. שניהם היו זרים. הראשון היה כמובן ז'וזואה הפורטוגלי, שלאחר אינספור הפרות משמעת נזרק מהקבוצה שעתיים לפני משחק חשוב, בעקבות תקרית אלימה עם יחזקאל. השני היה שאפי סולימנוב, שאצלו לא נרשמו יותר מדי בעיות בעונה שעברה, אך שתי הרחקות ארוכות שספג מבין הדין בגלל אלימות כלפי שחקני יריב הובילו להחלטה לא לרכוש אותו מקבוצתו הרוסית.
ספורי מסיים בקיץ הבא חוזה של חמש עונות ויהיה שחקן חופשי. בבאר-שבע כבר יש קולות שקוראים לשחררו באופן מיידי, אך מצד שני, בעיקר בשל חוסר הברק בהתקפת הקבוצה, מדובר בשחקן חשוב מאוד בסגל ובבאר-שבע לא ימהרו להיפרד ממנו כעת. בעבר הוא לא הכחיש את רצונו לשחק בחו"ל. אם זה יקרה בקיץ הבא, הוא יעבור בחינם, אבל אם יימכר קודם לכן - באר-שבע תוכל לקבל עבורו פיצוי. איך זה ייגמר? ימים יגידו.
פורסם לראשונה: 07:05, 10.08.23