מאמני ושחקני נבחרות ישראל - ביניהם אלון חזן, אופיר חיים, דור תורג'מן וגיל כהן - הגיעו היום (רביעי) לבית החולים אסותא באשדוד ונפגשו עם פצועי המלחמה. אל המאמנים והשחקנים התלוו גם המעודד הלאומי 'היעל' כמו גם כוכב הרשת 'בילוקס'.
מאמן נבחרת ישראל, אלון חזן, אמר: "התחושות קשות. כולנו נחשפים כל יום ברחבי העוטף לזוועות שהיו. המספרים המטורפים של הנרצחים בקרב תושבי ישראל, חיילים, שוטרים - זה מרגיש כאילו חלק מהגוף נתלש. אנחנו אנשי כדורגל והוא נדחק הצידה בצורה משמעותית, זה לא מעניין כרגע. אנחנו נרתמים פה כדי לשמח אזרחים וחיילים".
2 צפייה בגלריה
אלון חזן, אופיר חיים, דור תורג'מן וגיל כהן נפגשים עם פצועי מלחמה
אלון חזן, אופיר חיים, דור תורג'מן וגיל כהן נפגשים עם פצועי מלחמה
חזן, חיים, תורג'מן וכהן נפגשים עם פצוע מלחמה
(צילום: ההתאחדות לכדורגל/ דוברות אסותא אשדוד)
"הגענו בכדי לתת להם קצת מוראל אבל יצאתי מחוזק בזכותם", המשיך חזן. "פגשתי פה חיילים פצועים שכל מה שהם מספרים הוא על הרצון העז שלהם לחזור לשדה הקרב. אנחנו חיים במדינה שלצערי יודעת לאחד את עצמה רק בדם ולא בשלום, אולי זו סטירה מצלצלת עבור כולנו במדינה הזו, להבין שבסופו של יום כולנו באמת אחים. צריך לזרוק הצידה את כל המחלוקות. עם ישראל חי וימשיך לחיות ולפעום ולהרחיב את הלב של כל התושבים. אני מאחל לעם ישראל שנדע ימים טובים יותר".
דור תורג'מן אמר: "באנו לפה לחזק את החיילים שנלחמו בגבורה בשביל לשמור עלינו ואת האזרחים שנפצעו. אני בטוח שנצא לימים טובים יותר בהמשך. הפצועים כאן ריגשו אותי מאוד, הגעתי לחזק אותם אבל אני יצאתי מחוזק מכאן".
מאמן נבחרת הנוער, אופיר חיים, אמר: "היינו אמורים להיות בספרד, חלון בינלאומי עבור כל הנבחרות אבל בשנייה אחת הכל התהפך. תחושות מאוד מאוד קשות, המדינה שלנו עברה טראומה. באנו לחזק אנשים וראינו פה גיבורים אמיתיים. אנחנו גאים במדינה שלנו ובחיילים שלנו. יש פה משפחות שלמות שעמדו מול תופת והצילו אנשים אחרים. יש לנו גיבורים במדינה ואין גאווה גדולה מזו".
2 צפייה בגלריה
אלון חזן, אופיר חיים, דור תורג'מן וגיל כהן נפגשים עם פצועי מלחמה
אלון חזן, אופיר חיים, דור תורג'מן וגיל כהן נפגשים עם פצועי מלחמה
חזן, חיים, תורג'מן וכהן נפגשים עם פצועי מלחמה
(צילום: ההתאחדות לכדורגל/ דוברות אסותא אשדוד)
לאחר ביקור הפצועים בבית החולים, הגיעה המשלחת לבקר חיילים בשטחי כינוס. חזן דיבר עם הלוחמים והדגיש את הזכות שניתנה לו לבוא ולשמח אותם במעט: "אתם הגיבורים שלנו ובשבילכם אנחנו נעלה לשחק במשחקי נבחרת ישראל העתידיים! כולנו איתכם ומאחוריכם".
חיים אמר בפתח דבריו כי הוא מתקשה לעמוד ברגשות שצפים לו: "הגענו כרגע מבית החולים והיינו עדים לסיפורים נורא קשים, החלום שלי הוא שלא יהיה יותר אף פצוע והרוג במדינה שלנו ובצבא המדהים שלנו, אנחנו כאן בשבילכם ואנחנו שמחים על הזכות לשמח אתכם ואנחנו נעבור את התקופה הקשה הזו ביחד. אל אל ישראל! עם ישראל חי". במקום התרחש משחקון בין דור תורגמן, גיל כהן והקמע נגד חיילי צה"ל שהיו בשטחי הכינוס.