ביברס נאתכו שוקל את המשך דרכו בנבחרת ישראל לקראת פתיחת קמפיין מוקדמות היורו במארס הקרוב. הקפטן בן ה־35, שלא שותף בארבעת המשחקים תחת אלון חזן בליגת האומות, הוא אחד מחמשת השחקנים עם מספר ההופעות הגדול בהיסטוריה של הנבחרת, כשלבש את המדים הלאומיים ב־85 משחקים.
אם בעידן האוסטרי הוא נחשב לשחקן מרכזי, אצל יוסי בניון וחזן מעמדו נפגע באופן משמעותי. ההתלבטות מגיעה דווקא בעונה מצוינת של הקשר, שרק לאחרונה האריך חוזה בפרטיזן בלגרד, המדורגת שנייה בליגה הסרבית. נאתכו, שפתח בהרכב ב־16 מתוך 19 משחקים, הוא סגן מלך השערים של קבוצתו עם עשרה כיבושים, רק שניים פחות מהחלוץ ריקרדו גומש.
1 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
בין הצוות המקצועי לבין נאתכו ישנה אמנם הערכה הדדית, אך אחרי המשחק הרשמי האחרון נגד אלבניה, בו לא שותף, נוצרה מתיחות. הקשר מבין שהמגמה היא להצעיר את הסגל, כולל בעמדה שלו, בה יש שחקנים כמו דור פרץ, דן גלזר, נטע לביא, עדן קארצב וגבי קניקובסקי.
נאתכו נחשב לאחד השחקנים האהובים ביותר בנבחרת על ידי המאמנים השונים בעשור האחרון, ולמרות עליות וירידות ביכולת – המנהיגות שלו השאירה אותו בהרכב לאורך כל הדרך. הקפטן לא דיבר עם חזן או בניון מאז אלבניה ולא העביר מסר לאנשי ההתאחדות לגבי עתידו, אולם שיחה כזו אמורה להתבצע בקרוב. המטרה תהיה תיאום ציפיות, שבסיומה ייקבע אם אחד הלגיונרים הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי ייפרד מהמדים הלאומיים.