האם חזרת ליגת העל בסכנה? בעקבות ההצבעה של מרבית הקבוצות על חידוש המשחקים בסוף השבוע הקרוב, הודיעו הערב (שני) הפועל חדרה, מ.ס אשדוד, בני סכנין ובית"ר ירושלים כי הן לא יתייצבו. כזכור, הארבע הביעו את התנגדותן למהלך והצביעו נגדו בישיבה שערכה מוקדם יותר היום מינהלת הליגות.
בהודעה משותפת מטעם הקבוצות נכתב: "אנו מבקשים להודיעכם כי ההחלטה להחזיר לפעילות את משחקי ליגת העל כבר בשבוע הקרוב הינה שגויה, בלתי ספורטיבית ולא שוויונית. ההחלטה חפוזה, מתעלמת משיקולים ספורטיביים וכל מה שמדריך אותה הינם שיקולים כספיים. לכל ברור כי לא נוכל להתייצב למשחקים הקרובים ולהיערך בצורה ראויה על כל המשתמע מכך".
1 צפייה בגלריה
אברמוב
אברמוב
ארבע הקבוצות הודיעו כי יעתרו לבג"צ. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, הארבע הודיעו כי לא יתייצבו, ואף יעתרו לבית הדין העליון של ההתאחדות: "אנו מוצאים לנכון להודיעכם מבעוד מועד, כי לא נתייצב למחזור הקרוב ונבקשכם לפעול לדחיית המשחק הקרוב למועד אחר. בכוונתנו להגיש בבוקר עתירה דחופה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בבקשה לדחות את מועד חידוש המשחקים בחודש ימים וזאת עד אשר נוכל להעמיד קבוצה ראויה אשר תוכל להתמודד באופן ספורטיבי והולם, כמצופה מקבוצה בליגת העל".
בישיבה שנערכה בצהריים הוכרע כי הליגה, שהושבתה בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ב-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל", תשוב בסוף השבוע הקרוב. ההחלטה התקבלה ברוב של 13 (מכבי חיפה, מכבי ת"א, הפועל חיפה, הפועל ת"א, הפועל פ"ת, מכבי פ"ת, הפועל ירושלים, מכבי נתניה, בני ריינה, נציג ההתאחדות, נציג המינהלת ועוד שתי קבוצות מהלאומית) לעומת 4 (בית"ר ירושלים, בני סכנין, הפועל חדרה ומ.ס אשדוד), כאשר הפועל באר-שבע נמנעה.
בסיום הישיבה אמר בעלי בית"ר ירושלים, ברק אברמוב: "ניסיתי לפתור את הבעיה, שהיא לא רק שלנו. לקבוצות אין זרים, לא הגיעו שחקנים לארץ, יש קבוצות שבזמן הישיבה היו טילים בערים שלהן, צריך לפתור את זה. לצערי, רוב בעלי הקבוצות האחרות לא חושבים כמונו".